[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:53

assebassie schreef:
Bramblerose schreef:
Nee het is echt geen luis. Heb heel goed gekeken. Baby olie, azijn en teatree olie dus ook n mooie mix? Maakt t nog uit welke olie? En wat voor n azijn? :-)

Ik gebruik citronelolie en dettol en natuurazijn, stinkt lekker, lijkt wel wat te doen dus...proberen waard!

lLissie-zigor , wat heeft je paard voor verschijnselen van de pollenallergie? ik heb een paardje hier, wat volgens de DA een soort hooikoorts/astma achtige verschijnselen heeft, kortademig/benauwd, ze heeft al verschillende med. gehad, maar gaat niet over, dus ik dacht ook aan de pollen druppels van PUUR, helpt bij die van jou goed begrijp ik?
En ellepel, bij die van jou helpt er niks??(voor de pollenallergie) dus jij hebt geen suggesties daarvoor? Wat heb je zoal geprobeerd??

appie heeft verschillende homeopatische druppels en pillen gehad onder ander puur pollen, pollinosan(voor mensen) en nog wat van dat spul.
kuurtje drainage compositum hielp ook niet, hij is behandeld door een osteopaat..toen werd alles nog erger.
netjes om zijn neus kan hij niet tegen, hij is doorgelicht door een holistisch arts..en verder weet ik het zo niet meer haha :P
wel is hij na een dubbele behandeling van een fysiotherapeut wel erg verbeterd..weet je ze gaan vast zitten in het lijf door het schudden en dat geeft ook extra reactie.
maar er is een speciaal topic voor pollenallergie, kijk daar ff in joh, in dit topic gaat het over eczeem :j

ik laat het nu zo, rijd toch niet meer en naar mijn idee heeft hij er niet erg veel last van

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:46

flappie28 schreef:
Iemand hier toevallig ook ervaring met de ecostyle wondzalf bij zomereczeem? Helaas heeft die van mij flink geschuurd van de week, maar hij krijgt van vee producten meer jeuk vandaar... :o

Ik gebruik ook die zalf,vind het een fijne zalf die de wondjes snel geneest.
Wat ik nóg beter vind is geraniumzalf op kleibasis,omdat deze beter hecht en opdroogt houd het insecten eraf.
In de manen deed ik dan de Ecostyle wondzalf en op het hoofd/gezicht de geraniumzalf.Omdat de geraniumzalf zo'n beetje dezelfde kleur heeft als de vacht cammoufleerd het ook nog eens mooi hihi

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:04

Nou, Dettol ga ik dus maar niet meer gebruiken :o

en ik heb in de topics over pollenallergie (bedankt voor de tip, ik ben een echte bokt leek |( )toch wel positieve dingen gelezen over de druppels van PUUR, al is het net als bij eczeem bij ieder /3 weer anders, ach ja houdt je van de straat he, al weet ik wel leukere dingen te doen :D
bedankt voor jullie reacties en succes in de strijd tegen eczeem enz. :j

dianalamboo

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:02

Hier helaas veel jeuk sinds ze een goede week een uur per dag gras eten. Heeft exceemdeken op. Reageert elk jaar op gras.

Iemand nog een rambo deken te koop? Maat 6.3 of 6.6

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:39

funnyhorses schreef:
flappie28 schreef:
Iemand hier toevallig ook ervaring met de ecostyle wondzalf bij zomereczeem? Helaas heeft die van mij flink geschuurd van de week, maar hij krijgt van vee producten meer jeuk vandaar... :o

Ik gebruik ook die zalf,vind het een fijne zalf die de wondjes snel geneest.
Wat ik nóg beter vind is geraniumzalf op kleibasis,omdat deze beter hecht en opdroogt houd het insecten eraf.
In de manen deed ik dan de Ecostyle wondzalf en op het hoofd/gezicht de geraniumzalf.Omdat de geraniumzalf zo'n beetje dezelfde kleur heeft als de vacht cammoufleerd het ook nog eens mooi hihi

Dank voor je reactie, ga eens kijken welke van de 2 goed werkt bij hem. Helaas veel jeuk momenteel, het is ook echt van dat muggenweer nu, beetje broeierig.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:54

dianalamboo schreef:
Hier helaas veel jeuk sinds ze een goede week een uur per dag gras eten. Heeft exceemdeken op. Reageert elk jaar op gras.

Iemand nog een rambo deken te koop? Maat 6.3 of 6.6

bij een reactie op gras wil zeewier nog wel eens helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:03

of van het gras af halen.....hebben ze ook helemaal niet nodig,dus als ze niet tegen gras kunnen dan er af toch?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:06

Hier ook nog geen jeuk, paardlief staat nog steeds onder vliegendeken met hals. Knutten genoeg gezien, in de handjes knijpen dus :)

@dianalamboo: ik zou ook van gras afhalen. Als hij daar zo op reageert zou ik liever ruwvoer als hooi geven en op paddock zetten. Een eczeemdeken helpt dan ook niet. Of reageert ie ook op knutten?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:14

ellepel schreef:
of van het gras af halen.....hebben ze ook helemaal niet nodig,dus als ze niet tegen gras kunnen dan er af toch?

Met zeewier lekker met zn kameraden in de wei ,als t werkt,of zonder zeewier op een kale paddock.......ik zou t wel weten hoor.
Is het proberen zeker waard.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:46

Staat ook op de paddock met hooi en mag dan een uurtje mee met de anderen.
Reageert ook op beestjes vandaar ook deken.
Staat al onder deken, al paar weken, maar hebben er maar 1 dus reserve is wel handig.

Nog meer mensen ervaring met zeewier?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:57

Hier staan ze heerlijk relexed geen mug te bekennen in de stal.
Buiten krioelt het van het ongedierte,vooral 's avonds voel ik ze bijten op mn eigen bulles hahaha maar ga ik in de box staan heb ik ook nergens last van.

Wat voeding betreft ik heb zo'n beetje alles probeert maar niks hielp.Nu krijgt ze Marstall Vito al een hele poos en dat verdraagt ze nog het beste.
Ik combineer het nu met de Symfonie vanwege het ruien,ze glimt wel mooi ondanks dr dikke oma vacht.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:39

Pony toch maar onder de deken vandaan gehaald en smeren met derfen...

De manen vallen met bosjes uit en het is pas april :(

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:05

Vraagje maar even hier, ik hoor veel goede verhalen over de eczeemdeken met zebrastrepen, maar welke is nou echt goed. Mijn ruin heeft toch wel een vrij heftige vorm van eczeem, zelfs een deken + derfen helpt matig en wil nu wel eens die met zebrastrepen proberen, iemand een idee welke goed is en niet al te duur. (tot 80 euro) Mijn ruin staat namelijk samen met zo'n 30 andere paarden in een stuk land en eens in de zoveel tijd moet ik een nieuwe deken kopen door ruig spelen enz. Ga vanmiddag even een rondje epplejeck en divoza.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:38

_MelloW_ schreef:
Vraagje maar even hier, ik hoor veel goede verhalen over de eczeemdeken met zebrastrepen, maar welke is nou echt goed. Mijn ruin heeft toch wel een vrij heftige vorm van eczeem, zelfs een deken + derfen helpt matig en wil nu wel eens die met zebrastrepen proberen, iemand een idee welke goed is en niet al te duur. (tot 80 euro) Mijn ruin staat namelijk samen met zo'n 30 andere paarden in een stuk land en eens in de zoveel tijd moet ik een nieuwe deken kopen door ruig spelen enz. Ga vanmiddag even een rondje epplejeck en divoza.

Ik ken alleen die van Bucas, en die is heel prijzig. Wel bijzonder dat een zebra patroon vliegen afschrikt he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:11

_MelloW_ schreef:

De zebra dekens zijn géén eczeemdekens maar vliegendekens! De eczeemmugjes komen hier gewoon doorheen....

Ik zou de Rambo sweet icht deken aanschaffen.... Als je die zaterdag koopt bij divoza is die vanwege koningsdag met 25% korting...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:22

Weet iemand ook nog een middel dat niet al te duur is en wat ik kan gebruiken om mijn pony nu mugvrij te houden? Want hij moet een week zonder deken staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:24

Waarom moet hij een week zonder deken staan? Een middel om mugvrij te houden ga je het niet mee redden :n

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:26

Hij is gisteren gecastreerd en nu moet ie en een week op de wei en zonder deken.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:09

Dat is lastig. Ik heb verschillende merken vliegenspray geprobeerd, maar ik geloof niet dat er één is waarmee ze echt vliegvrij blijven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:40

inderdaad Ootie. Het is nu ook precies het verkeerde moment, tenminste…hier wel. Het stikte gisterochtend en gisteravond van de vliegjes, zelfs in de stal. Het is warm, vochtig, weinig wind, precies wat je niet wil voor een eczemer.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:41

Moet hij echt zonder deken? Ik kan me voorstellen dat de achterbeenlussen niet in de buurt hoeven komen van de wond? Dan zou hij de deken gewoon op kunnen en alleen tijdens de ingreep zelf even af?

Ruintje dat ik verzorgd heb hadden we de deken ook gewoon op gedaan er na.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:43

Ik begin nu een beetje te twijfelen of ze wel echte eczeem heeft.

Ze heeft nog steeds geen jeuk, op haar hormonale merrie gevoelens na!
Ze heeft nog niet geschuurd, en staat nog steeds zonder buiten.
Ook gisteren stond ze zonder buiten. Nu moet ik zeggen, ze staat ook niet in de bosserij en ze gaat om 10 naar buiten en om 6 weer naar binnen.
Ze krijgt geen brokken meer, enkel wat muesli.
Ze krijgt kwaliteit kuil.
En binnenkort Brons druppels, omdat ze een echte pismerrie wil uithangen.

Ze heeft wel al last van dazen... Ze heeft 3 enorme bulten bij dr borst en op dr schouder, echte dazen plekken.
Arme merrie.

kalliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:57

halloo ik lees ook even mee. ik heb niet alles gelezen(gewoon te veel) maar mijn vraag is werkt de tea tree shampoo bij jullie?

wij gebruiken fenonolf dat werkt echt super goed. schuur wondjes zijn binnen dag weg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:51

fennadev, anders alleen een halsdeken omdoen?
Dan is de manenkam wel mugvrij maar niets bij de wond in de buurt :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:57

heb bij appie net de deken er op gedaan, toch een paar eczeemplekjes en een wat verdikte hals.
nou ja, hij heeft toch een mooie tijd lekker zonder kunnen lopen.
:D :D