[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:39

astridelise schreef:
Bij Lidar gaat het ook nog steeds goed. Hij heeft nu 2 weken witte leem in poedervorm door zijn voer gehad en is jeuk vrij.
Ik maak de pot leeg en dan in het voorjaar ontslak ik hem weer op deze manier.

Waar heb je die witte leem vandaan? En waarom gebruik je witte leem en geen groene leem?
Ik heb Senna een tijdje terug drainage compositum gegeven. Ze werd alleen steeds slomer en duffer, en na 2 a 3 weken was het zelfs zo erg dat ik dacht dat ze goed ziek was. Haar vacht was helemaal rommelig en dof geworden. Ze at wel, maar niet zoals ze normaal at. Ik ben toen direct gestopt met de drainage. Nu is ze weer helemaal opgeknapt. Zou ze zo vervuild zijn geweest dat ze zo erg erop reageerde?
Ik heb de eczeemhals afgelaten. Ze heeft nog behoorlijk wat staan schuren, maar dit komt echt niet meer van het mugje. Het zit van binnen gewoon niet goed. Daarnaast krijgt ze nu Zandweg en dat is ook één bom suiker volgens mij. Haar hele voerbak ruikt zoet door dat spul.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:39

astridelise schreef:
Bij Lidar gaat het ook nog steeds goed. Hij heeft nu 2 weken witte leem in poedervorm door zijn voer gehad en is jeuk vrij.
Ik maak de pot leeg en dan in het voorjaar ontslak ik hem weer op deze manier.

Van welk merk is dit en is er een site van?
Mooi dat deze milde leem zo goed zn werk doet bij jullie :j

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:41

Flosje446 schreef:
Waar heb je die witte leem vandaan? En waarom gebruik je witte leem en geen groene leem?
Ik heb Senna een tijdje terug drainage compositum gegeven. Ze werd alleen steeds slomer en duffer, en na 2 a 3 weken was het zelfs zo erg dat ik dacht dat ze goed ziek was. Haar vacht was helemaal rommelig en dof geworden. Ze at wel, maar niet zoals ze normaal at. Ik ben toen direct gestopt met de drainage. Nu is ze weer helemaal opgeknapt. Zou ze zo vervuild zijn geweest dat ze zo erg erop reageerde?

Waarom ben je gestopt.. Je paard was zo te horen enorm aan het ontgiften en door te stoppen verstoor je dit proces..
Neem een therapeut in de arm en maak de drainage op een goede manier af.. Je had de dosering even kunnen halveren om het rustiger te laten verlopen maar mensen pas alsjeblieft op met zelf keuzes maken met dit soort heftige middelen.. Ze zijn super maar je moet wel weten waar je mee bezig bent...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:57

astridelise:
welk merk was dat?
heb je ook product info?
ik vraag me nl af of er in die leem ook iets van aminozuren etc zitten,die invloed kunnen hebben op het imuunsysteem.

flosje446:
als ze zo fel reageerd op de drainage denk ik dat er misschien een orgaan niet helemaal jofel werkt.
had jij al es bloed laten nakijken?

ik heb voor appie een bak Veteranen supplement betsel van NAF.ik had hiervoro Opkikker,maar deze is wat uitgebreider vorozien van aminozuren.

alleen wel weer heel jammer dat de info op de site van de paardendrogist weer niet klopt!
ik had ze met de opkikker al een mail gestuurd dat wat er op de siet stata niet klopt met wat er op de verpakking staat en nu met het veteranensupplement kloppen de gehaltes ook weer niet.
vind dat wel een minpunt van ze, je koopt iets dus verwacht je info die klopt..
maar maakt niet uit, dit supplement is net wat fijner en bevat wat meer.

ik wil geen kilo's krachtvoer geven dus dan supplementje er bij en appie is weer blij :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:00

Inderdaad, als je paard er zo op reageert, moet ze wel heel erg vervuild zijn.
Beste was gewoon even de dosis halveren, maar wel doorgaan.
Grote kans dat je een volgende keer hetzelfde effect krijgt.

Die van mij was bij haar 1ste kuur ook redelijk ziek, heb toen ook de dosis iets geminderd, maar ben wel door gegaan.
Degene die mij hierbij hielp die zei ook dat ik echt door moest gaan, en dat dit soort reacties horen bij het ontgiftingsproces (afhankelijk hoever je dier is natuurlijk).
Nu wordt ze helemaal niet meer ziek als ze het krijgt en wordt ze er alleen maar beter en beter van.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:43

ellepel schreef:
beweging helpt enorm goed.
want als je beweegt is je lichaam aan het werk en dat is heel goed voor jr weerstand, en om alle afvalstoffen beter eruit te krijgen.ze zeggen toch ook bij mensne dat je elke dag een half uur bewegen moet?

da's gezond, :D en het geld ook voor paarden

Oke, dan weet ik dat ook weer :D Ik begin dr nou steeds vaker en wat langer te rijden dus wie weet helpt het wat! :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:52

Sen heeft Drainage compositum ook de hele zomer gehad en ze is geen moment sloom of wat dan ook geweest. Ik ben direct gestopt, omdat ze gewoon slecht wilde eten (alleen lekkere dingen, geen hooi/kuil), een beetje met een hangend hoofd stond en gewoon totaal zichzelf niet was. Ze had het echt heel erg slecht. Ik schrok er gewoon van, omdat ze zich hetzelfde gedroeg toen ze afgelopen voorjaar doodziek was (hoge koorts door een virus) Misschien dat ik Gerrit Zomer weer is een keer langs laat komen. Volgens hem functioneren Sen's nieren, lever en hart niet altijd optimaal. Hierdoor heeft ze gevoelige pezen en dus ook meerdere peesblessures gehad, snel dikke benen en gaat ze hoesten als haar hart niet goed werkt. Aan de andere kant ze heeft deze winter nog geen stalbenen gehad en ziet er top uit. Weet iemand een holistisch iemand in de omgeving van Gouda (Zuid-Holland)?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:02

ik heb geen idee wat holistisch betreft,zet anders een vraag bij enmaal andermaal/diensten?

ik heb vanmiddag ook maar ene fles klitworetel gehaald,appie heeft toch wel errugg veel schilfers.
maak er een fotoreportage van haha, voor tijdens en na gebuik van de klitwortel :D

ohw ja en ik weet nu ook de werkzame stof:

Citaat:
Wat doet resorcinol op de huid en waarbij wordt het gebruikt?
Resorcinol werkt in op de hoornlaag van de huid en is jeukstillend. De hoornlaag is het bovenste laagje van de huid. Resorcinol verweekt dit laagje van de huid waardoor een normale groei van de huid wordt bevorderd. Bovendien remt het enigszins de groei van schimmels en bacteriën.
Artsen schrijven resorcinol op de huid voor bij acne en bij eczeem op de handen.

meer info:
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:32

haha je hebt weer research gedaan!

Nou shadow heeft nu ook wat schilfers, en dan vooral op de plek waar de deken zit (schoft stukje).
Is toch ook beetje vernieuwing van de huid hé, en dat mag in deze tijd vind ik.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:33

schilfers in de staart van diaz zijn helemaal weg met weer en wind balsem (calendula gelei) van weleda..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:35

Zonder te wassen oid. SuperRoos? :) Want dan haal ik dat morgen ook voor Heaven! :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:39

CarolShadow schreef:
haha je hebt weer research gedaan!

Nou shadow heeft nu ook wat schilfers, en dan vooral op de plek waar de deken zit (schoft stukje).
Is toch ook beetje vernieuwing van de huid hé, en dat mag in deze tijd vind ik.

nee geen research,nou ja een beetje.
maar het staat op de fles dat er resorcinol in zit, ik wist dat er iets in zat wat tegen de jeuk werkt,alleen dat ik dat het die salicylzuur was.
schijnt trouwens wel weer dat je er groene plas van kunt krijgen :+
maar dat zal wel alleen bij pure resorcinol zijn.

maar ik snap nu ook waarom het ook eventueel bij mok gebruikt kan worden!
het remt dus ook een aantal schimmels en bacterien.
moet je geen open plekken hebben natuurlijk,dan mept je paard je dan wel de stal uit volgens mij }>

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:48

hmmm ik heb in het voorjaar shadow's staart en manen een tijdje behandeld met klitwortel, uit preventie zeg maar voordat we het jeukseizoen in gingen.
Heb de hele zomer een supermooie huid gehad.

Zou dat daaraan gelegen kunnen hebben dan?

En als paarden met een deken op nog jeuken en die gebruiken dan klitwortel en de jeuk gaat weg, zou het dan een bacterie of schimmel zijn?

*Niet dat jij daar misschien vanaf weet, maar zijn maar gewoonweg wat brainstorm dingetjes*

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:03

Muzefee schreef:
Zonder te wassen oid. SuperRoos? :) Want dan haal ik dat morgen ook voor Heaven! :j

Zonder te wassen idd.. Heel dun laagje smeren echt op de huid, niet teveel in het haar zelf..
Bij Diaz kan het goed op haar staart al maar haar manen zijn er nog iets te onrustig voor.. Het blijft er wat nattig mee namelijk en haar manenkam wordt dan te week, haar staart juist goed doorbloedt..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:06

CarolShadow schreef:
En als paarden met een deken op nog jeuken en die gebruiken dan klitwortel en de jeuk gaat weg, zou het dan een bacterie of schimmel zijn?

*Niet dat jij daar misschien vanaf weet, maar zijn maar gewoonweg wat brainstorm dingetjes*

Volgens mijn dierenarts is dit idd bij veel paarden het geval.. Toch een beetje luiz, mijt of een andere bacterie of schimmel op de huid gehad en daar is de jeuk begonnen..
En we weten zelf, als je eenmaal hebt gekrabd aan een muggebult, dan kan hij weken blijven jeuken.. Dan moet je eerst de jeukprikkel doorbreken en dan kan het goed genezen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:09

CarolShadow schreef:
hmmm ik heb in het voorjaar shadow's staart en manen een tijdje behandeld met klitwortel, uit preventie zeg maar voordat we het jeukseizoen in gingen.
Heb de hele zomer een supermooie huid gehad.

Zou dat daaraan gelegen kunnen hebben dan?

nou dat zou best kunnen hoor.
maar dit is een middel waarin de resorcinol verwerkt zit he, het is niet puur dus zal de werking vast minder zijn.
maar het is ook jeukstillend,dus wie weet dat dat dus wel weer zo werkte.

leuk he zo brainstormen :D

ik houd er mee op voor vandaag,wil nog tv kijken, mijn vriend ligt nal te snurken op de bank.
lekker offtopic,maar ik zeg het lekker toch.lijkt hier soms best wel een huiskamer topic :P :P
eigenlijk moeten we ook een keer allemaal meeten O:) O:)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:42

haha tussendoor kletsen over wat andere dingen is niet verkeerd toch, zo leer je een ander ook beetje anders kennen dan die ZEmuts-achtig mensje zeg maar of andere zaken die interessant kunnen zijn hahaha.

Brainstormen vind ik echt geweldig, maar ook nadeel want je komt steeds dieper en dieper op bepaalde stof, waardoor je dus echt soms de uitweg niet meer weet.

Superroos: Als iemand tegen mij verteld in bijv. augustus, dat ze begin maart de deken er al consequent heeft opliggen, en dat het paard nog steeds behoorlijke jeuk heeft, gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:55

SuperRoos schreef:
Muzefee schreef:

Zonder te wassen idd.. Heel dun laagje smeren echt op de huid, niet teveel in het haar zelf..
Bij Diaz kan het goed op haar staart al maar haar manen zijn er nog iets te onrustig voor.. Het blijft er wat nattig mee namelijk en haar manenkam wordt dan te week, haar staart juist goed doorbloedt..

Ga ik het morgen even halen, d'r manenkam zitten behoorlijk wat schilfers en is ook heel droog. :j

Heb geprobeerd nog beter foto te maken van d'r manen, zo even op de pc zetten. :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:28

Ik ga morgen ook weer een nieuwe fles klitwortel halen. Deze zomer heb ik er al 2 verbruikt, maar Sen lijkt niet helemaal jeukvrij te zijn. Wel jeukvrij op haar staart en voorpluk, dat is ze denk ik al 1 a 2 maanden, maar haar manen willen niet zo. Ik ga even nadenken of ik Gerrit Zomer laat komen of zelf voorzichtig toch weer een drainage kuur geef. Moeilijk hoor.

Heeft hier iemand ervaring met Equilin?
http://www.equilin.nl/
Duur goedje, maar het lijkt mij wel interessant om de immuno te geven.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:04

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:06

Zoals beloofd foto van Heaven d'r manen.

Afbeelding
Binnenkort even beetje bijpunten, kan het mooi in één lengte doorgroeien. :j

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:58

Mooie manen bij Heaven

Flosje, ik denk dat je beter iemand in de arm kan nemen deze keer aangezien het de vorige keer ook moeilijk te beoordelen was door jezelf..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 07:01

denk ik ook ja,neem dan weer contact op met die gerrit zomer?
zegt me niks,wie is dat dan?

opisop,ik ha dem al gezien die deken van sectolin,maar meende dat de stof een heel stuk dunner was als de echte( rambo was dat toch?)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:30

gerrit zomer is een homeopaat :-)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:38

Wat doen jullie eigenlijk met die half afgeschuurde manen? Mijn New Forest staat normaal van maart tot en met november onder een deken, maar dit jaar heeft hij met deken en al toch een beetje geschuurd. Nu heeft hij dus van zijn schoft tot aan de helft mooie stekeltjes, en van de helft tot aan zijn oren wel lange manen. Beetje raar.
Overigens kan ik normaal rond deze tijd van het jaar de deken er wel afhalen, maar aangezien de temperaturen nog steeds zo raar hoog liggen (het was hier van de week 16 graden!) hou ik de deken nog op. Pas als het wat kouder wordt, durf ik hem erweer af te halen. Hebben jullie ze ook nog op?