Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:[/quote]die bulten heeft Pablo ook,al jaren....vooral met zijn hoofd omlaag.
Die zijn zelfs na 1.5 jaar pergolide niet weg.Net even een foto gemaakt van de patient.Hij mag vijf x met mij wandelen/grasjes eten.Citaat:
De eerste foto is met hoofd omhoog , het lijkt wel alsof ze minder worden met het hoofd laag.
Tussen de buien door.Je ziet de pleister zitten rechts achter aan de binnenkant.
Hij heeft net zijn twee spuiten ab gehad.
[ Afbeelding ]
fargo schreef:Nammie schreef:mmm , je hebt gelijk.
Ff voelen...lijkt me ook gewoon vocht , voelt veel te zacht aan voor opgezette klieren.
Opgezette klieren zijn juist voornamelijk vocht. Dit komt door weerstandproblemen, echinacea druppels, DE aanpak voor dit soort dingen. Komt door de lage temperaturen buiten maar ook omdat het nog zo sterk afkoelt 'snachts en de paarden toch al een dunner vachtje krijgen richting zomer. Hierdoor ben ik ooit begonnen met geven van echinacea omdat mijn gewonepaard dit in voorjaar en najaar altijd had.
Geerke - Pablo ziet er goed uit, houdt hij zich een beetje gedeisd?
fargo schreef:Nammie schreef:mmm , je hebt gelijk.
Ff voelen...lijkt me ook gewoon vocht , voelt veel te zacht aan voor opgezette klieren.
Opgezette klieren zijn juist voornamelijk vocht. Dit komt door weerstandproblemen, echinacea druppels, DE aanpak voor dit soort dingen. Komt door de lage temperaturen buiten maar ook omdat het nog zo sterk afkoelt 'snachts en de paarden toch al een dunner vachtje krijgen richting zomer. Hierdoor ben ik ooit begonnen met geven van echinacea omdat mijn gewonepaard dit in voorjaar en najaar altijd had.
Geerke - Pablo ziet er goed uit, houdt hij zich een beetje gedeisd?[/quote>>>
Mijn ervaring is als de klieren zelf opgezet zijn , je ze als het ware kunt pakken ,dan zit het vocht in de klier.
Bij Fik kan je het niet pakken want het ''verdwijnt'' als je dat probeert , dus zit buiten de klier , tenminste dat is mijn logische gedachte...
Jannepauli schreef:Eens met Fargo - de lymfeklieren kunnen door allerlei oorzaken opzwellen maar meestal is er wel iets aan de hand met de weerstand. Vergis je overigens niet met de speekselklier - die kunnen ook door langdurig gras kauwen ook opzwellen. Maar die zitten niet op de plek waar de dikke klieren van dit paard zitten - die lymfeklier zit hoger en is op deze foto nr 1 van de serie) duidelijk te zien ( lopend vanaf het oor naar beneden. De speekselklier zit lager)
fargo schreef:@mini Met mensendruppels echinacea geef je 1 a 2 keer per dag 30 druppels en als er echt iets speelt 40 druppels dus ik denk dat dit hier ook ongeveer zal gelden.
minimelona schreef:fargo schreef:@mini Met mensendruppels echinacea geef je 1 a 2 keer per dag 30 druppels en als er echt iets speelt 40 druppels dus ik denk dat dit hier ook ongeveer zal gelden.
Dank je wel, alleen vraag ik mij nu dus af wat dan normaliter de dosering voor mensen is? Ik heb namelijk de druppels voor huisdieren en dan kan ik e.e.a. vergelijken.
Nammie schreef:Net de dierenarts aan de telefoon gehad , kan namelijk als het erger wordt wel link worden [benauwdheid door vochtophoping rondom de keel]
Ook het escalerende gedrag besproken. Hij zou de arts van BI een sms sturen en mij verder op de hoogte houden.
[hij schijnt daar goed contact mee te hebben]
Ik heb hier die link geplaatst over vrije radicalen die de ''ontvangstcellen'' van hormonen in de hersenen kapot maakt waardoor Cushing zou ontstaan.
Het is officieel nog niet bewezen , maar de arts die dus betrokken is bij verdere onderzoeken van Prascend heeft dit alwel bevestigd , dat ze dat ook terugvonden in onderzoeks resultaten. Ze gaan hier nog verder onderzoek naar doen.
Je kunt dus wel degelijk het proces vertragen door antioxidanten te geven , zoals vit e.
En alles vermijden wat verhoogde vrije radicalen kan geven hoort daar natuurlijk dan ook bij...
Ook had mijn dierenarts gevraagd hoe het nou fysiologisch in elkaar steekt met die epileptiforme aandoeningen.
Dit wordt veroorzaakt door beschadiging van zenuwcellen. Helaas was ik te overdonderd dat ik dezelfde dierenarts aan de telefoon kreeg die Maike had in laten slapen , om hier nog meer over te vragen.
Maar dat zal ik zeker doen bij mijn volgende contact.
Hier nogmaals de link.
http://wolfecreekequine.drupalgardens.c ... isease.pdf
Zinzi_jewel schreef:Vervelend dat Fik zo reageert . Die boosheid en de opgezette klieren .
Bij Zinti merk ik maar 1 ding . Ze heeft het warm . Terwijl de temp gewoon is .
Gisteren stond ze in de stromende regen te suffen . Het stopte met regenen . En de damp sloeg van haar af .
Ze zit verder goed in haar vel . Heb haar kalm aan wat gewerkt wat lange teugelen ed.
Tandarts is geweest . Voor het eerst is er wat diastase gezien . In de gaten houden omdat ze nu makkelijker ontstekingen in de mond kan krijgen .
Morgen rondje buiten uit rijden . Kijken of ze relaxter is .
Heb vanmorgen een halve prascend gegeven en vanavond nog een kwart . Vanaf morgen geef ik haar smorgens 3/4e en dat doe ik weer 5 dagen en dan zit ik na een opbouw van net geen 3 weken op de dosering die doc adviseerde .
Ben benieuwd of er dan wat meer merkbaar/ zichtbaar wordt .
Door de regen heeft ze bijna de hele week zonder Boett eczeemdeken kunnen lopen . Vanavond moest ik hem helaas weer opleggen . Muggen erg agressief !
Waardoor ze weer wat geschuurd heeft aan staart .
Toch reageert ze minder als vorig jaar .
10tje2 schreef:Nammie schreef:Net de dierenarts aan de telefoon gehad , kan namelijk als het erger wordt wel link worden [benauwdheid door vochtophoping rondom de keel]
Ook het escalerende gedrag besproken. Hij zou de arts van BI een sms sturen en mij verder op de hoogte houden.
[hij schijnt daar goed contact mee te hebben]
Ik heb hier die link geplaatst over vrije radicalen die de ''ontvangstcellen'' van hormonen in de hersenen kapot maakt waardoor Cushing zou ontstaan.
Het is officieel nog niet bewezen , maar de arts die dus betrokken is bij verdere onderzoeken van Prascend heeft dit alwel bevestigd , dat ze dat ook terugvonden in onderzoeks resultaten. Ze gaan hier nog verder onderzoek naar doen.
Je kunt dus wel degelijk het proces vertragen door antioxidanten te geven , zoals vit e.
En alles vermijden wat verhoogde vrije radicalen kan geven hoort daar natuurlijk dan ook bij...
Ook had mijn dierenarts gevraagd hoe het nou fysiologisch in elkaar steekt met die epileptiforme aandoeningen.
Dit wordt veroorzaakt door beschadiging van zenuwcellen. Helaas was ik te overdonderd dat ik dezelfde dierenarts aan de telefoon kreeg die Maike had in laten slapen , om hier nog meer over te vragen.
Maar dat zal ik zeker doen bij mijn volgende contact.
Hier nogmaals de link.
http://wolfecreekequine.drupalgardens.c ... isease.pdf
Bedankt voor de link! Interessant leesvoer.
Wat betreft vrije radicalen: een overschot aan ijzer is slecht voor het lichaam en zorgt voor het ontstaan van vrije radicalen. Ook iets om in de gaten te houden dus!
fargo schreef:Op de bijsluiter die ik laatst gevonden had stond ook iets over vocht vast houden oid. Heb het toen hier ook gepost dacht ik, maar we gaan zo hard..