Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eapy schreef:Van wat je vertelt kan het wel PPID zijn. Ik ben mijn merrie net kwijtgeraakt aan acute hoefbevangenheid door de HB, ik heb haar pas veel te laat medicatie gegeven. Als de waardes hoog zijn zou ik zeggen probeer de pilletjes even en kijk hoe het gaat. Heel laag beginnen, met 1/4, en dan heel rustig opbouwen (2 weken per kwart). Als ze er niks aan heeft of de bijwerkingen te erg zijn kun je altijd nog stoppen met het pilletje.
Maar als ik je advies mag geven… begin gewoon met medicatie.
Saaams schreef:Vandaag is er bij mijn 15 jarige connemara bloed afgenomen om te testen op ppid. Ik krijg donderdag telefonisch de uitslag.
Ik ben heel benieuwd. De dierenarts begreep wel waarom ik wilde testen.
Ik heb denk ik al 100 pagina’s uit dit topic gelezen om er meer bekend mee te worden en had via pb ook al goede tips en adviezen van iemand gekregen.
Iris_123 schreef:Ik wil mij hier graag ook melden. Gisteren te horen gekregen dat onze 28-jarige ook PPID heeft, waarde begin 200. Ergens verwacht dat hij dit zou hebben; maar verder geen ervaring hiermee. DA adviseert 2 pillen per dag, wat ik erg veel vind. Ik heb al het een en ander terug gelezen, maar zie dat de meeste 1/4 tot 1/2 pilletje per dag geven en dan rustig opbouwen en kijken wat het effect is.
Ik lees graag mee om jullie ervaringen te lezen en mochten jullie advies hebben dan hoor ik het ook graag.
pmarena schreef:Bij mij zeiden ze er dus bij 90 voor deze tijd van het jaar. Ofwel in andere tijd van het jaar zullen ze uitgaan van andere ondergrens.
jesito schreef:Saaams schreef:Ik ben net gebeld door de dierenarts en we hebben een uitslag van 46,9.
Dat betekent voor ons dat ze negatief is voor ppid.
Gelukkig. Maar dan vraag je je af wat het wel is natuurlijk
Iris_123 schreef:Ik wil mij hier graag ook melden. Gisteren te horen gekregen dat onze 28-jarige ook PPID heeft, waarde begin 200. Ergens verwacht dat hij dit zou hebben; maar verder geen ervaring hiermee. DA adviseert 2 pillen per dag, wat ik erg veel vind. Ik heb al het een en ander terug gelezen, maar zie dat de meeste 1/4 tot 1/2 pilletje per dag geven en dan rustig opbouwen en kijken wat het effect is.
Ik lees graag mee om jullie ervaringen te lezen en mochten jullie advies hebben dan hoor ik het ook graag.
MarliesV schreef:Iris_123 schreef:Ik wil mij hier graag ook melden. Gisteren te horen gekregen dat onze 28-jarige ook PPID heeft, waarde begin 200. Ergens verwacht dat hij dit zou hebben; maar verder geen ervaring hiermee. DA adviseert 2 pillen per dag, wat ik erg veel vind. Ik heb al het een en ander terug gelezen, maar zie dat de meeste 1/4 tot 1/2 pilletje per dag geven en dan rustig opbouwen en kijken wat het effect is.
2 per dag? Dat klinkt als heel veel. Welke medicatie hebben we het over qua mg per tablet. En heb je een trekpaard van 800kg?
Anders echt rustig opbouwen en niet gelijk er 2 in drukken.
Hier merrie van 400kg, krijgt 0.5mg per dag eerder Pergosafe en nu Pergoquin. Doet ze het sinds 1.5 jaar prima op.