[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bramblerose

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:32

Helaas kan dat niet. Ik ga wel naar een langetermijnoplossing kijken (deken etc) maar ik wil graag iets wat ik vanavond kan opsmeren of zo om iig iets te verzachten.

Ik baal er ongelooflijk van, sneu voor het beestje!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:29

Je zou natuurazijn kunnen sprayen (verdund aanbrengen). Hoe weet je dat het ZE is en geen luis/schurft/mijt etc?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:39

Heb je tea tree shampoo? Dan zou je daar evt. mee kunnen wassen. Verder zou ik niet zo snel iets weten. Je zou vandaag voor 15:00 Derfen kunnen bestellen bij de paardendrogist. Dan heb je het morgen in huis.

yaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:47

Hoi sorry dat ik hier kom binnen vallen, maar voor mijn opleiding Agro- en biotechnologie afstudeerrichting dierenzorg maak ik een project over de verschillende behandelingen bij zomereczeem en het effect hiervan.
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om deze enquête in te vullen voor me? Wie wil kan de resultaten krijgen van het onderzoek. Alvast bedankt! :)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=185868

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:26

ik heb hem voor je ingevuld :)

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:59

Thanks!

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:18

Is in gevuld :-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:43

lissie_zigor schreef:
Ja ik denk inderdaad dat ik niet ga rommelen met medicijnen.. Tot nu toe gaat het goed met de baby olie en azijn en teatree.. Maar nu de eczeem rustig is, heeft mijn lieverd weer ondzettend last van zijn pollen allergie :( even puur pollen druppels gegeven hopen dat de druppels net als voorgaande jaren goed aan slaat.. Door metazoa voer en op zand staan is die van mij nu wel super op gewicht.. Daar ligt het dus niet aan.. Ik denk dat het per paard verschilt wat de eczeem inhoud, aangezien bij het ene paard een middel super werkt en bij het andere weer niet.. Er werd wat gezegd over PUUR ik vind dit een goed merk voor zijn hooikoorts maar hebben hun ook iets voor eczeem dan?

appie heeft ook pollenallergie..is ook een headshaker,maar ik doe daar niks aan.
heb ook al een hoop geprobeerd op dat gebied en het helpt niks.

bramblerose, heeft je pony niet gewoon luis ofzo?
daar het is nog wel de tijd voor,zou het goed nakijken of het niet wat anders is.

ik moet afkloppen,maar appie loopt nog zonder deken :D

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:46

Nee het is echt geen luis. Heb heel goed gekeken. Baby olie, azijn en teatree olie dus ook n mooie mix? Maakt t nog uit welke olie? En wat voor n azijn? :-)

yaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:03

Niene87 schreef:

bedankt! :)

yaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:03

Auraenguus schreef:
Is in gevuld :-)

bedankt :)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:17

Ro loopt ook nog zonder deken! Vandaag weer gesmeerd met Derfen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:17

Jotoma schreef:
Je zou natuurazijn kunnen sprayen (verdund aanbrengen). Hoe weet je dat het ZE is en geen luis/schurft/mijt etc?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:07

Niene87 schreef:

Ik ook.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:51

Alex heeft de buikflap gescheurd, maar hij kan nog wel om, alleen ik ben bang dat de deken de zomer toch niet haalt, omdat het nog verder door kan scheuren, ik maak morgen denk ik wel ff een foto, misschien is het nog te naaien. Hij gaat toch de komende dagen bloot vanwege zijn castratie.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:09

Bramblerose schreef:
Nee het is echt geen luis. Heb heel goed gekeken. Baby olie, azijn en teatree olie dus ook n mooie mix? Maakt t nog uit welke olie? En wat voor n azijn? :-)

Ik gebruik citronelolie en dettol en natuurazijn, stinkt lekker, lijkt wel wat te doen dus...proberen waard!

lLissie-zigor , wat heeft je paard voor verschijnselen van de pollenallergie? ik heb een paardje hier, wat volgens de DA een soort hooikoorts/astma achtige verschijnselen heeft, kortademig/benauwd, ze heeft al verschillende med. gehad, maar gaat niet over, dus ik dacht ook aan de pollen druppels van PUUR, helpt bij die van jou goed begrijp ik?
En ellepel, bij die van jou helpt er niks??(voor de pollenallergie) dus jij hebt geen suggesties daarvoor? Wat heb je zoal geprobeerd??

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:12

Reageren jullie paarden niet op dettol? Ik vind dat zulk agressief spul. Mijn eigen huid reageert er al enorm op, zelfs op de variant voor de gevoelige huid, dat zou ik dus niet zo gauw op mn paard met eczeem willen smeren.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:22

Jotoma schreef:
Reageren jullie paarden niet op dettol? Ik vind dat zulk agressief spul. Mijn eigen huid reageert er al enorm op, zelfs op de variant voor de gevoelige huid, dat zou ik dus niet zo gauw op mn paard met eczeem willen smeren.

Dus is niet zo verstandig om dat te gebruiken?? }:0 ik doe een eetlepel op een halve liter, zou dat ook niet goed zijn???, dan stop ik acuut ermee! gebruik het vooral voor de stank!! en in een spray dus wordt niet op de huid gesmeerd.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:41

Detol werkt desinfecterend,en dood dus bacteriën...ook de goeden,en kan dus de natuurllijke weerstand van de huid aanzienlijke schade berokkenen.
Gebruik liever een huidherstellende lotion.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:52

papagroom schreef:
Detol werkt desinfecterend,en dood dus bacteriën...ook de goeden,en kan dus de natuurllijke weerstand van de huid aanzienlijke schade berokkenen.
Gebruik liever een huidherstellende lotion.

Dettol is super agressief idd :j ,als je daarmee doet poetsen met je blote handen dan hangen na 3 dagen de vellen eraan hahaha

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:33

Ik ben een mens met eczeem en geen paard haha. Maar als mijn huid ervan uitdroogd, dan die van mijn paard vast ook. Niet op dieren, maar op mensen getest ;) :j

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:04

Waarmee rijden jullie je paard in de knutten uren??

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:43

In gevuld jaske. Ben eigenlijk wel benieuwd naar uitslagen van je enquête.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:01

Iemand hier toevallig ook ervaring met de ecostyle wondzalf bij zomereczeem? Helaas heeft die van mij flink geschuurd van de week, maar hij krijgt van vee producten meer jeuk vandaar... :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:11

flappie28 schreef:
Iemand hier toevallig ook ervaring met de ecostyle wondzalf bij zomereczeem? Helaas heeft die van mij flink geschuurd van de week, maar hij krijgt van vee producten meer jeuk vandaar... :o
wel met die van equiprotecta.....die werkt prima...helemaal in combinatie met de lotion.