Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:04

Pandora2 schreef:
@nammie ik heb hier Cushinaze staan ( overgekocht van de buuf, had verkeerde bestelling gedaan :D ) Ruikt mijns inziens lekker, zitten ook veel gezonde dingen in naar 't schijnt...maar mijn dame in kwestie trekt er heeeeel errug haar neus voor op :( Heb de 2 andere er eens van laten proeven om zeker te zijn dat het echt zo '' vies '' is....de pre vreet het met veel smaak, de andere merrie blieft het ook niet...tja.... Ik geef nu regelmatig een half schepje tussen luzernehaksel...soms ligt het 2 dagen in de eetbak, soms maar een nacht....Tot zover dus mijn ervaring met Cushinaze, kan er op dit moment niet meer over vertellen...

Jeetje , dat had ik eigenlijk niet verwacht...
Fik trekt ook zijn neus op voor ferm-x , en dat ruikt ook zo lekker vind ik.
Ik kreeg het er niet in...[heb ik geprobeerd omdat hij onder de aarswormen zat , maar hard wegrende bij het zien van de ontwormingsspuit]

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:06

Nammie schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Als je het PN vraagt zeggen hun dat je die van hun site moet voeren .
De oxide van welkoop is ook heel goed naar wat ik hoor .
Misschien dat die van PN er mooier uitziet want die van bv phytonics ziet er ook eetbaarder uit .

Ik ken het spul van pn , het is werkelijk niet te pruimen zo goor! Ben ook bang dat Fik dat echt nooit zal gaan eten...

PN is altijd hun eigen spul aan het aanprijzen. De Biomag vind ik zo fijn omdat ze met weinig toch effect hebben en het is niet vies en dat is bij sommige moeilijke eters wel heel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:06

Dames, voor degene die ook moeite ondervinden met het vinden van de magnesium oxide griest van de Welkoop/Boerenbond, onderstaand de productcodes, zodat het eventueel besteld kan worden voor je:

172215 - = Agrifirm
8713062061507 = de barcode, hier vinden de medewerkers het geheid mee, heb het zelf net ook kunnen bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:19

Ik heb ook een vraagje?

Ik zit dus ook bij te lezen wat de monnikenspeper betreft, maar kwam het volgende zinnetje tegen op internet;

Patiënten met een hypofysestoornis moeten medisch advies inwinnen voor het gebruik van monnikspeper.

Maar dat is toch juist precies waar een cushingpaard last van heeft? hypofysestoornis? Weet iemand hoe dit zit?

Nammie

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:23

Ik denk dat ze bang zijn voor een hypofyse die te weinig hormonen afgeeft , en dan kun je de monnikspeper beter niet bijgeven , want dan wordt het nog minder...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:25

minimelona schreef:
Dames, voor degene die ook moeite ondervinden met het vinden van de magnesium oxide griest van de Welkoop/Boerenbond, onderstaand de productcodes, zodat het eventueel besteld kan worden voor je:

172215 - = Agrifirm
8713062061507 = de barcode, hier vinden de medewerkers het geheid mee, heb het zelf net ook kunnen bestellen.

Thanks!!!
Kunnen ze mij in ieder geval niet dat spul voor paarden aansmeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:44

Nammie schreef:
Ik denk dat ze bang zijn voor een hypofyse die te weinig hormonen afgeeft , en dan kun je de monnikspeper beter niet bijgeven , want dan wordt het nog minder...

Aha, nou snap ik het, denk ik...
Want bij cushing geeft die toch juist veel te veel hormonen af?
Thanks!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:48

minimelona schreef:
Ik heb ook een vraagje?

Ik zit dus ook bij te lezen wat de monnikenspeper betreft, maar kwam het volgende zinnetje tegen op internet;

Patiënten met een hypofysestoornis moeten medisch advies inwinnen voor het gebruik van monnikspeper.

Maar dat is toch juist precies waar een cushingpaard last van heeft? hypofysestoornis? Weet iemand hoe dit zit?

ik heb ook overwogen om het te geven...PB.Maar ik las dat het paard geen schildklierstoornis mocht hebben.
Die heeft mijn paard dus wel.Maar wie,behalve ik :D laat de schildklierwerking ooit controleren?
Dierenartsen vergeten ook dat een paard een schildklier heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:34

Thanks Geerke.
Ik heb nog een snelle vraag wat de Echinacea betreft;
Ik heb druppels en er staat bij hoeveel hond moet krijgen; zwaarder dan 25 kg - 10 druppels 2x daags.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik dit gewoon moet optellen qua gewichten?
150 kg voor shet zou dan ong. 60 druppels 2x daags moeten worden maar dan kan ik zeker de rest van het flesje in 1x aan mijn paard van 700 kg geven? ik weet niet hoeveel ml 300 druppels zo om en nabij zouden zijn, maar moet ik wel zo gaan rekenen of werkt e.e.a. bij een paard weer anders? Wie weet hier meer van?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:42

@mini Met mensendruppels echinacea geef je 1 a 2 keer per dag 30 druppels en als er echt iets speelt 40 druppels dus ik denk dat dit hier ook ongeveer zal gelden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:48

Ah dit is hem idd minimelona!
minimelona schreef:

172215 - = Agrifirm

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:53

Jannepauli schreef:
Dat scheelt nogal wat! Groene Os: 1000 gr 41,34 / deze per 500 gr: 7,99 ( 16 euro per kg)

Ja dat vond ik ook, vandaar dat ik die site wilde delen met jullie. ;)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:03

minimelona schreef:
Thanks Geerke.
Ik heb nog een snelle vraag wat de Echinacea betreft;
Ik heb druppels en er staat bij hoeveel hond moet krijgen; zwaarder dan 25 kg - 10 druppels 2x daags.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik dit gewoon moet optellen qua gewichten?
150 kg voor shet zou dan ong. 60 druppels 2x daags moeten worden maar dan kan ik zeker de rest van het flesje in 1x aan mijn paard van 700 kg geven? ik weet niet hoeveel ml 300 druppels zo om en nabij zouden zijn, maar moet ik wel zo gaan rekenen of werkt e.e.a. bij een paard weer anders? Wie weet hier meer van?

Je kunt uitgaan van 20 druppels is 1 ml. [afhankelijk van de consistentie , maar ik ga nu uit van waterachtige vloeistoffen]
Ben nogal lui dus doe alles in spuitjes , geen geduld om druppels te tellen.

Ik las ergens dat Fargo voor haar paard [meen 750 kilo] shotjes gaf van 50 druppels als boost , is dus 2,5 ml.
Ik dacht 2 keer daags , maar misschien dat Fargo zelf ff kan reageren hierop voordat ik volkomen nonsens uitsla.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:05

10tje2 schreef:
Jannepauli schreef:
Dat scheelt nogal wat! Groene Os: 1000 gr 41,34 / deze per 500 gr: 7,99 ( 16 euro per kg)

Ja dat vond ik ook, vandaar dat ik die site wilde delen met jullie. ;)

En de kurkuma is ook 10 euro de kilo! das mooi goedkoop!
Thanks voor de link!

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:18

Citaat:
En de kurkuma is ook 10 euro de kilo! das mooi goedkoop!
Thanks voor de link!

Graag gedaan.
Ik koop hier inderdaad ook mijn biologische curcuma. En mijn mariadistelzaden voor ondersteuning van de lever. Ik maal die zaden met mijn koffiemolen :D

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:43

Zou je die ook nog gewoon kunnen zaaien?
Stomme vraag misschien , maar ik heb alleen gewone distels hier staan , en dat vinden de paarden heerlijk!
Maar mariadistel is inderdaad veel beter voor ze...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:45

Ik heb wat foto's proberen te maken van de vochtbulten op het hoofd van Fik , maar is inderdaad erg moeilijk om goed op de foto te krijgen.
Het is vooral op de eerste foto wel goed te zien.

http://www.mijnalbum.nl/Album=HVRWJCAZ

ps ; hij ''appelt'' niet , is slechte verharing.
De appels zijn zijn zomervacht , en de rest moet er nog uit.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:14

Wat zijn die klieren opgezet ( van het oor naar de kaak) !

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:25

mmm , je hebt gelijk.
Ff voelen...lijkt me ook gewoon vocht , voelt veel te zacht aan voor opgezette klieren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:27

Ik denk ook dat vocht daar makkelijk ophoopt
Je hebt de dosering net opgehoogd? Kan ook en bijwerking zijn.
Voor de zekerheid kan je zijn temp meten?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:30

Dan wacht ik even op iemand die me kan helpen , is wel zo veilig.

Ja , heb gisteren de dosis opgehoogd naar 0,75.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:05

Voor diegene die PB in capsules doen, welke hoeveelheid doen jullie erin en hoeveel capsules geven jullie dan?

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:07

Nammie schreef:
Ik heb wat foto's proberen te maken van de vochtbulten op het hoofd van Fik , maar is inderdaad erg moeilijk om goed op de foto te krijgen.

amai dat zijn nogal bulten zeg. Ik vind wel dat hij al beter uit zijn vacht is dan Shamrock

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:33

Nammie schreef:

die bulten heeft Pablo ook,al jaren....vooral met zijn hoofd omlaag.
Die zijn zelfs na 1.5 jaar pergolide niet weg.

Net even een foto gemaakt van de patient.Hij mag vijf x met mij wandelen/grasjes eten.
Tussen de buien door.Je ziet de pleister zitten rechts achter aan de binnenkant.
Hij heeft net zijn twee spuiten ab gehad.
Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:49

Nammie schreef:
mmm , je hebt gelijk.
Ff voelen...lijkt me ook gewoon vocht , voelt veel te zacht aan voor opgezette klieren.

Opgezette klieren zijn juist voornamelijk vocht. Dit komt door weerstandproblemen, echinacea druppels, DE aanpak voor dit soort dingen. Komt door de lage temperaturen buiten maar ook omdat het nog zo sterk afkoelt 'snachts en de paarden toch al een dunner vachtje krijgen richting zomer. Hierdoor ben ik ooit begonnen met geven van echinacea omdat mijn gewone ;-) paard dit in voorjaar en najaar altijd had.

Geerke - Pablo ziet er goed uit, houdt hij zich een beetje gedeisd?