[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:07

Joepie, mijn rambo deken is eindelijk binnen! Morgen passen en dan kan hopelijk de overleden Boett eraf..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:33

hoi daar, hoe gaat het met jullie eczemers?

Zyta had vorig jaar geen manen en nog maar een halve staart (aan de foto's van de vorige eigenaar te zien en het verhaal van iemand die de pony van vroeger kende) en nu heeft ze gewoon haar hele staart en al haar manen nog Haha! Haha! Ik ben echt onwijs gelukkig!

En nee, geen deken gebruikt, enkel liberate Haha!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:03

Prenta schreef:
angelax schreef:
wanneer heb je de deken opgedaan dan ?

2/3 weken geleden (kreeg er ongeveer een maand geleden last van), maar we hebben de deken al snel
weer afgedaan omdat ie kapot ging.

maar dan is de deken ook te laat opgegaan en heb je niet zo'n sterke deken..
ik was ook te laat maar deken blijft echt heel

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:16

chipieke schreef:

Zyta had vorig jaar geen manen en nog maar een halve staart (aan de foto's van de vorige eigenaar te zien en het verhaal van iemand die de pony van vroeger kende) en nu heeft ze gewoon haar hele staart en al haar manen nog Haha! Haha! Ik ben echt onwijs gelukkig!

Met die van mij gaat goed. Ik heb haar continue haar deken op en ze heeft al haar manen nog en haar staart ziet er heel mooi uit. Ik heb 2 Pagony's die ik afwissel zodat ze regelmatig een schone op krijgt. Ik heb een rambo sweet itch hoody besteld omdat ik het idee heb dat die mooier zit en bovendien is dan de maantop ook bedenkt. Ik gebruik geen enkel smeerseltje meer. Alleen antiklit in haar manen tegen het klitten (dûh) en Bremsen Bremse. Dat bevalt me echt prima.

Groetjes,

Aline

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:20

ik gebruik alleen deken verder niks.
alleen de staart bevalt me niet. voor de rest gaat het wel goed

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:38

Sioskin bevalt mij super. Bayo staat nu bloot, omdat hij meer schade had van de deken dan van het schuren. Jeuk is nu bijna weg trouwens, als ik een plekje tegenkom spuit ik dat in met de sioskin en klaar. Heb hem echter wel van het gras afgehaald. Hij staat nu op hooi en dat helpt ook erg goed om het schuren te stoppen.

Prenta schreef:
Hij heeft het pas sinds dit jaar, en toen hebben we een deken gehaald maar die maakt hij dus ook helemaal kapot :S

Ik kan je aanraden om het boekje van NIcolette Hebing aan te schaffen.
http://www.nicolette.hebing.net/
En alvast je paard van het gras af te halen en 100% op hooi te zetten en een reinigingskuur te geven.
Ook verder van de suikers/zetmeel af, brok, muesli, graan, appels, wortels, brood, etc.
Zeker als de ellende pas begint kan je het vaak sneller stopzetten.
Verder vindt ik Sioskin voor zover ik dat nu al kan inschatten een heel prettig product. Makkelijk te gebruiken en het voorkomt dat de mugjes op de irritatie plekjes terug kunnen komen. Onder de Sioskin geneest de huid weer snel en groeit er vlot weer haar op. Ik zie ook dat de warrige haren die bij Bayo een beginnend jeukplekje aankondigen weer rustig glad gaan liggen als ik dat spul erin gemasseerd heb.

Nog iets, wat ik weet dat erg moeilijk is : niet aan de jeukende plekken krabben! Paard vindt het heerlijk, maar het triggert iets in de hersenen, waardoor de jeukprikkel aanwakkert en je paard meer jeuk krijgt.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:13

Sioskin? wat is dat? en waar haal je dat?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:15

hoi,ik lees regelmatig eens mee,ik heb ieder jaar nog zomerecxeemponys gehad,vaak komen ze uit brabant of overijssel en knappen ze hier aan de zeekust al zienderogen op,de een iets meer wassen dan de ander en iedere dag vliegengel op was vaak al voldoende.

de zomerecxeempony van dit jaar heeft voornamelijk jeuk op lendenen,billen en staart.

manen,hoofd doet hij niets mee en tot een 2 weken geleden ging het met de achterkant ook prima.

vandaag heb ik de boettdeken omgedaan,deze boettdeken doet eigenlijk ook delen van zijn lichaam bedekken die hij niet nodig heeft,zijn hals/manen borst en buik....zijn er (boett)dekens zonder hals en buik?? of zou een vliegendeken dan ook afdoende helpen tegen de mugjes??

ik vind het nu best sneu eigenlijk,de groep ponys vinden hem nu ook eventjes ''raar''..ik hoop ook niet dat de andere ponys de deken gaat slopen.

toen de va kwam voor enting had zij het over PULFEX pipetjes,
die zouden 1 x in de 2 a 3 weken moeten druppelen en zou goed helpen,hebben jullie hier ervaring mee?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:16

chipieke schreef:

Mooi dat het zo goed gaat met je paard en heerlijk dat hij lekker zonder deken kan staan!
Mijn mijn paard gaat het ook heel goed, ik heb het idee dat er nu minder vliegen zijn dan vorige maand, ze schuurt nu veel minder dan toen. alleen ze bijt haar benen nog wel en heeft wat kale plekjes op haar hoofd, verder zien de manen en staart en Super uit! Haha!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:24

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:10

Beauty gaat nu ook redelijk goed gelukkig!

Hij heeft altijd een deken op, die ik regelmatig uitspuit.
Hij krijgt elke dag 20 druppels Culico, ik smeer vooral zijn piemel en buik in met liberate en hij krijgt knoflookgranulaat door zijn eten heen.
Ik kwam er alleen achter dat zijn voorpluk iets gekrompen is, maar verder gaat het eigenlijk heel goed *afkloppen*
We weten alleen niet wát er nu voor zorgt dat het goed gaat, dus we gaan gewoon door met alles wat we hebben.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:18

vraagje...
Ik heb paardjes die graag een keertje met hun staart staan te schuren, niet erg maar je ziet het wel.
Ik heb hier liberate shampoo staan waarmee ik de staart wel een keertje kan wassen, maar is er nog een ander middeltje dat misschien helpt?
Ik zie geen beestjes en ze worden altijd tijdig ontwormd.

Op zich schuren ze dus niet een heel deel eraf, maar het begin van hun staart is wat kort en pluizig.

bedankt!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:26

tamary schreef:
Sioskin bevalt mij super. Bayo staat nu bloot, omdat hij meer schade had van de deken dan van het schuren. Jeuk is nu bijna weg trouwens, als ik een plekje tegenkom spuit ik dat in met de sioskin en klaar. Heb hem echter wel van het gras afgehaald. Hij staat nu op hooi en dat helpt ook erg goed om het schuren te stoppen.
.

heel mooi om te horen dat de sioskin zo goed werkt bij je paard Ja
hu ons op de hoogte Haha!
hoe zuinig is het n gebruik?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:41

Sonja_vR schreef:
tamary schreef:
.

heel mooi om te horen dat de sioskin zo goed werkt bij je paard Ja
hu ons op de hoogte Haha!
hoe zuinig is het n gebruik?

Met een flesje van 250ml moet je een jaar toekunnen. 1 op 5 verdunnen om het op te spuiten. Daarvoor heb je dus een sprayflacon nodig. Die heb ik bij de drogist gehaald, de allergoedkoopste waar je de dop af kan draaien, inhoud eruit (was haargel geloof ik) goed schoonspoelen , pompje doorspuiten met water en vullen met Sioskin en water. Genoeg maken voor maximaal 1 week, daarna gaat het kristaliseren en is het niet meer bruikbaar. Flacon voor de oplossing is 150 ml en dat is meer dan zat om een week mee toe te kunnen. Heb totaal 120ml gemaakt, maar had aan de helft wel genoeg gehad. Nu spuit ik al niet eens elke dag meer.
Moet wel erbij zeggen dat ik denk dat de combi van het gras af en sioskin (of welk ander anti-jeuk medicijn dan ook vrij essentieel is. Ik kom nl nu hij voornamelijk hooi krijgt bijna geen nieuwe plekjes tegen, terwijl ik bv wel af en toe steekbulten van andere insecten zie, ook bij de plekken waar hij schuurde.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:16

ik heb nu zelf een creme/lotion ontworpen voor mijn knollie.. ben m nu net aan het uitproberen.. zit thee tree oil, anti jeuk spul, huid herstellend + vocht inbrengend spul en huid olie in..
ben erg benieuwd of m'n zelfbedachte creme gaat werken Vork
ik heb m al uitgetest op mezelf (ben zelf nogal een eczeem/allergie patientje) en bij mij zelf werkt hij super goed op wondjes en kloven en eczeem plekken..
hopelijk gaat hij bij de paardjes ook zn werk doen Lachen

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:19

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:47

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:39

Citaat:
maar dan is de deken ook te laat opgegaan en heb je niet zo'n sterke deken..
ik was ook te laat maar deken blijft echt heel

Maar dit is ook het 1e jaar dat hij er last van heeft dus hoe moeten wij dan weten dat
we eerder een deken om hadden moeten doen. Tong uitsteken
(btw het was geen goedkope deken volgens mijn vader, dat zegt ook niet alles maarja..)

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:56

Wij gebruiken nu sinds een paar weken een of ander spul van de DA, sindsdien schuurt ze dr staart niet meer! Haha!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:39

Ook ik heb spul van mijn DA, en ze heeft niet meer geschuurt!
Sterker nog, ze heeft zelfs de deken niet meer op!
Ook heeft ze een spuit gehad tegen de jeuk. Met tot nu toe super resultaat! Manen zijn ook weer goed bij aan het groeien op het plekje wat kaal was geworden Ja

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:42

maar spuit helpt maar soms bij sommige paarden..
watvoor iets van de dierenarts?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:44

Ik ben ook wel benieuwd naar dat spul van de DA en ook naar die spuit..

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:47

Jullie hebben PM Knipoog

Mochten meer mensen het willen weten mogen ze PB'en!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:04

Mijn spul van de DA is spul zonder etiket erop. Geen idee dus hoe het heet. Ziet eruit als antiklitspray. Ik gebruik het 1x per dag.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:25

Dan heb ik wat anders Ja