[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:07

Ik heb ook de listerine gekocht. Al twijfel ik nog steeds of het wel eczeem is of niet.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:46

Froukje schreef:
Komende week is de listerine 2+1 gratis bij de AH!

Ik ga zo ook maar even een fles halen, ben nu toch wel heel benieuwd..

Trouwens, de shet had haar deken goed gesloopt en aangezien ze bij de EJ geen 105 verkopen heb ik even bij Hypostore gekeken. Die had toevallig de Masters deken in de aanbieding, en ik moet zeggen dat ik de pasvorm van die deken eigenlijk fijner vind dan de gewone pyjama's.
Hopelijk houd ze hem een beetje heel, dan bestel ik hem voor de fjord ook.
[ [url=m/MtARiU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dat deken van hypostore ook, mijn sloper houdt hem voorlopig nog heel. Enkel de naden aan dat rekbare stuk laten hier los...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:32

Listerine is momenteel 1 + 1 gratis bij de trekpleister

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:51

Kayleigh327 schreef:
Ik heb 200ml listerine met 200 ml water.
En ik spray het echt direct op de huid, ik kan op haar staart makkelijk bij de huid komen, daar is al veel haar weg. En dan masseer ik het een beetje in...

Misschien droogt het toch iets teveel uit op de huid?
Ik zou het 's proberen met listerine half om half met baby olie.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:53

Caily schreef:
Listerine is momenteel 1 + 1 gratis bij de trekpleister

Thanks voor de tip ;)

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:58

Nou, ik heb toch ook maar een fles Listerine gehaald. Ben benieuwd!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:10

Ik ga het ook halen :')
Appie heeft echt veel plekken op zijn hoofd, en daar ook jeuk aan.
De rest niet,dat gaat prima, dus maar even naar de trekpleister toe!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:17

henny_w schreef:
Kayleigh327 schreef:
Ik heb 200ml listerine met 200 ml water.
En ik spray het echt direct op de huid, ik kan op haar staart makkelijk bij de huid komen, daar is al veel haar weg. En dan masseer ik het een beetje in...

Misschien droogt het toch iets teveel uit op de huid?
Ik zou het 's proberen met listerine half om half met baby olie.

Ja misschien dat ze daar dan ook weer jeuk van krijgt..
Zal me toch niet gebeuren dat dit bij jullie allemaal werkt en bij mij weer niet :( Dat heb ik nou met alle producten waarvan iedereen zegt dat het best goed werkt..
Maar ik ga het proberen met baby olie, zal ze alleen een weekje moeten wachten tot ik terug ben van vakantie...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:29

Wat denk je van mij, heb appie 18 jaar en al 18 jaar eczeem,dus heb echt zo ontzettend veel geprobeerd.
Ben heel benieuwd of listerine voor hem wat gaat doen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:57

@ellen: wil je voor mij ook gelijk twee meenemen als je gaat? Hier geen trekpleister in de buurt. :)

Ik kon het vanavond niet goed zien, maar leek alsof de plekken bij de voorpluk weg zijn :)
Zelfs mn man viel t op hoe goed manen en staart erbij staan, was blij dat ik geen derfen meer smeerde :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:18

Ik ga morgen ook listerine halen denk. Ze krijgt weer plekken op der hoofd. Nu is t ook wel echt vliegen rot weer nu. Wat zijn er ineens veel zeg. Bah.
Ze jeukt ook echt meer dus ga het gewoon proberen met listerine :))

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:06

Hier ook een listerine-tester. Ik zal ook even mijn ervaringen posten
Morgen heb ik het precies een week. Ik doe 500ml listerine (dus de hele bus) met 500ml water.

- paard 1: exczemer al jaren. Sinds dit jaar meer jeuk aan het hoofd. Gebruik 1x per dag elke dag op manenkam spuiten, dan beetje inwrijven. Dag 1 en 2 ook de plekjes aan haar hoofd maar die gingen gewoon netjes weg dus daar gestopt. => paard heeft gewoon geen jeuk meer! Gaat niet meer schuren aan onze bezempaal/staldeur of fanatiek kriebelen met een ander paard. Vanaf vandaag ga ik proberen een dag tussen te laten.

- paard 2: exczemer sinds dit jaar (twenter). Staart, manen en hoofd inspuiten en inwrijven. De jeuk aan zijn staart wss binnen twee dagen weg, schilfers zijn nu ook bijna allemaal weg. Hij laat ook toe om op zijn hoofd te spuiten en de plekjes zijn allemaal aan het genezen. Alleen aan zijn manen nog wel jeuk. Vandaag echter had hij niet geschuurd, dus ik heb nog hoop ;) . Ik hoop dat het wel helpt want voor hem had ik tot nu toe nog niets gevonden dat helpt.

- paard 3&4: geen exzemers. Worden pas om de drie a vier dagen ingesprayd op manenkam en staartwortel, ook hun niet meer zien schuren en de hardnekkige schilfers van paard 3 zijn volledig weg. (Paard 4 had geen schilfers)

Dus ja, ook hier voor mij is listerine een wondermiddel haha

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:26

Ik heb een Pagony exceemdeken te koop. Hooguit 5x op gehad, maar had toch de verkeerde maat. Voor wie er nog eentje wilt uitproberen of in de voorraad wilt hebben? Staat ook op markt. Maat 165/215.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:20

Jotoma schreef:
@ellen: wil je voor mij ook gelijk twee meenemen als je gaat? Hier geen trekpleister in de buurt. :)

Ik kon het vanavond niet goed zien, maar leek alsof de plekken bij de voorpluk weg zijn :)
Zelfs mn man viel t op hoe goed manen en staart erbij staan, was blij dat ik geen derfen meer smeerde :')

Ja neem ik voor je mee.!
Die van jou staat er super bij vind ik, hij had gister zijn frontriem weer scheef zitten,maar viel me op dat zijn hoofd er heel mooi uit ziet.
Bij appie is het echt verschrikkelijk momenteel -O-

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:39

Gisteren werd ik nog terug gebeld door iemand van onze dierenkliniek die ik ook getipt had over de Listerine.
Ze was laaiend enthousiast :) Ze hebben de samenstelling bekeken van de Listerine en denken dat vooral de chloorhexidine het jeukstillend effect geeft. Chloorhexidine zit in veel middelen verwerkt tegen jeuk en eczeem. In elk geval was de Listerine volgens hen absoluut niet schadelijk om bij de paarden in te zetten ook niet wat de chloorhexidine betreft die er in zit.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:43

ellepel schreef:
Jotoma schreef:

Ja neem ik voor je mee.!
Die van jou staat er super bij vind ik, hij had gister zijn frontriem weer scheef zitten,maar viel me op dat zijn hoofd er heel mooi uit ziet.
Bij appie is het echt verschrikkelijk momenteel -O-

Ai, woensdag weer begonnen met de wheypoeder en dan is het gelijk mis.
Gisteravond had hij de frontriem goed, dus dacht dat het goed was gegaan, maar die had jij weer recht gelegd :')

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:55

Ik ben echt benieuwd of de listerine bij de 'zware' gevallen ook werkt, hier heeft het in ieder geval wel effect, maar is een'licht' geval.
Zou toch mooi zijn als het onze beestjes van die ellendige jeuk afhelpt, in ieder geval 't proberen waard!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:33

Nou ja,ik heb een zwaar geval vind ik,dus maandag ga ik halen en dan start ik ook.
En laat ik uiteraard weten hoe het hier gaat,zal ook foto's maken van de vorderingen :j

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:12

Ben even ofline geweest en zie nu dat Listerine de bom is. :')
Die van mij heeft minimale jeuk, 1x in de week krijgt hij preventief Derfen in de manen en staart gesmeerd en hij heeft ten alle tijde zijn deken op.
Ik blijf even volgen wat betreft de Listerine....

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:36

Ik baal echt het helpt niet bij ons :(
Heb het elke dag gedaan en gisteren 2x maar vanmorgen stond hij weer gewoon te schuren aan zn staart. Ik heb nu 1:1 met water.. olie durf ik niet vanwege de zon straks brand het..
Ik ga het nog wel de aankomende week blijven proberen.
Zn huid manenkam was wel heel erg roze vandaag

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:41

Zo, hier staat het ook klaar! Gehaald bij de big bazar voor een euro of 3. Ben erg benieuwd!
Afbeelding

Fenix, heeft je paard geen wormen of luizen? Mijt misschien?

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:07

Een vraagje
Doen jullie die listerine nu ook als er wondjes zijn ? Want dat is volgens mij toch ni zo goed ? Dat brand toch enorm door de alcohol ?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:14

Ik doe het niet op wondjes. Overigens had ik gisteravond zelf ook wondjes en bij mij prikte het niet.
En van de alcohol zou je ook zeggen dat de huid uitdroogt en het ook dan gaat jeuken, maar zowel paard als ik ervaren dit totaal niet zo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:16

henny_w schreef:
Gisteren werd ik nog terug gebeld door iemand van onze dierenkliniek die ik ook getipt had over de Listerine.
Ze was laaiend enthousiast :) Ze hebben de samenstelling bekeken van de Listerine en denken dat vooral de chloorhexidine het jeukstillend effect geeft. Chloorhexidine zit in veel middelen verwerkt tegen jeuk en eczeem. In elk geval was de Listerine volgens hen absoluut niet schadelijk om bij de paarden in te zetten ook niet wat de chloorhexidine betreft die er in zit.

Ik heb onze DAP ook geïnformeerd, ben benieuwd of/wat zij er van gaan zeggen.
Heb ze ook getipt over een behandeling van mijt bij mijn Tinker met Noromectin pour-on. Ze hadden daar zelf nog geen ervaring mee maar waren benieuwd naar het resultaat :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:29

henny_w schreef:

Zit er chloorhexidine in Listerine dan? :? Staat niet bij de ingrediënten vermeld hoor (LISTERINE® Original, een mondwater op basis van de essentiële oliën thymol, eucalyptol, menthol en methylsalicylaat)