Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waratje schreef:Gewoon beginnen met een kwart pilletje. Dat is mij ook goed bevallen. Ik ben wel vrij snel doorgegaan naar een halve en daar zitten we nog altijd op en dat gaat erg goed.
Siersma schreef:Vraagje. Je kunt nu natuurlijk gratis testen, maar geld dat ook voor paarden die al ppid hebben en op prascend staan? Mn da dacht van wel, maar kon het niet 100% zeker zeggen.
Pandora2 schreef:Vlekje gaat weer goed en Megan ook ! Super !!
Loopt die gewoon los op kant van de baan ?![]()
Meganyr schreef:Pandora2 schreef:Vlekje gaat weer goed en Megan ook ! Super !!
Loopt die gewoon los op kant van de baan ?![]()
Ze loopt inderdaad los, dit is de polder en ze is onderweg naar het weiland 500 m verderop. Daar ga ik geen halster voor om doen.
Pandora2 schreef:Ik wil ook zo'n peerd
![]()
Mijn ouwe sok zou in racegalop over het asfalt richting weiland vliegen ... kom ik er 10min later wel aan![]()
Meganyr schreef:Pandora2 schreef:Ik wil ook zo'n peerd
![]()
Mijn ouwe sok zou in racegalop over het asfalt richting weiland vliegen ... kom ik er 10min later wel aan![]()
Dat doet ze soms ook, als ik het 'magische woord' uitspreek. "Toe maar".
Niet over het asfalt gelukkig, wel netjes in de berm.
Heel soms, als ik sta te kletsen op stal en staat ze ongeduldig te trappelen dat ze wil en er is geen verkeer in de polder, zeg ik 'ga maar alvast' en dan gaat ze. Dan fiets ik er later heen om haar het land in te laten. Maar als ik het vraag blijft ze bij me, met fietsen hoef ik haar eigenlijk nooit vast te houden.
Lauraennala schreef:Leukocyten (witte bloedcellen) en gamma-globulines (eiwitten) zijn beide onderdeel van het immuunsysteem. Een verhoogd aantal leukocyten (en soms ook gamma-globulines) betekent dat het afweersysteem druk bezig is en dus zou het een ontsteking kunnen zijn. Alleen een te hoog ACTH/Cortisol remt het afweersysteem juist enorm (daarom zijn ze ook gevoelig voor infecties), dat die waarden nu zo hoog zijn, en ook nog hoger dan de vorige keer, is dus heel erg vreemd. Daarnaast heeft ze flink veel AB gehad en kan het haast niet dat er dan nog een ontsteking zit. De kans dat ze dus een auto-immuunziekte heeft (en dat het afweersysteem dus bezig is tegen zijn eigen lichaam) of dat er een tumor zit, is nu behoorlijk aanwezig.
Piej schreef:Hallo Bokkers, mag ik mij hier ook melden.
Heb mijn senior (23) laten testen op Cushing en nu blijkt dat hij dit toch heeft. Wel over nagedacht maar eigenlijk niet verwacht. En nu wil je er alles over weten wat er te weten valt. Had ik dit toch al kunnen opmerken? Wat zijn de consequenties? Noem maar op...
Nu geeft dit topic al een behoorlijk aantal pagina's en een duidelijke OP, maar krijg zo snel geen 413 pagina's doorgelezen. Nog tips op welke pagina ik echt moet kijken, of gewoon gaandeweg dit topic helemaal doorlezen (wat ook wel gaat gebeuren)?
Siersma schreef:Vraagje. Je kunt nu natuurlijk gratis testen, maar geld dat ook voor paarden die al ppid hebben en op prascend staan?