[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:26

lissie_zigor schreef:
Ja ik denk inderdaad dat ik niet ga rommelen met medicijnen.. Tot nu toe gaat het goed met de baby olie en azijn en teatree.. Maar nu de eczeem rustig is, heeft mijn lieverd weer ondzettend last van zijn pollen allergie :( even puur pollen druppels gegeven hopen dat de druppels net als voorgaande jaren goed aan slaat.. Door metazoa voer en op zand staan is die van mij nu wel super op gewicht.. Daar ligt het dus niet aan.. Ik denk dat het per paard verschilt wat de eczeem inhoud, aangezien bij het ene paard een middel super werkt en bij het andere weer niet.. Er werd wat gezegd over PUUR ik vind dit een goed merk voor zijn hooikoorts maar hebben hun ook iets voor eczeem dan?

Puur heeft aardig wat middeltjes voor allerlei kwaaltjes, voor zomereczeem wordt aangeraden eerst de drainage druppels te gebruiken, 4 weken in 't voorjaar, daarna de cullico ('s morgens) en de allergie ('s avonds) moet je even zelf zoeken (website of paardendrogist) hoeveel en hoelang je het moet gebruiken, na een tijdje moet je even stoppen en dan weer beginnen.
Ik gebruik nu de cullico en de allergie, dus ik ben benieuwd hoe het deze zomer zal gaan, nu nog goed dus. Baat het niet dan schaadt het niet denk ik bij deze middeltjes. :j succes!!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:08

Jotoma schreef:
Ik merkte het ook al na 1 dag. De volgende dag de ogen helemaal schoon. 1 dag niet gedaan en nu weer traanoog. Besef me net nu ik thuis ben dat ik het vergeten ben :o
Ik sta op stal Oosterloo (ten brink) in anreep (tussen deurze en grenst aan assen). Irma, marije en marloes komen hier ook vandaan, ken ken je die? Irma heeft een lipi, marije heeft ferana (frederiksborger x kwpn) en marloes ook een lipi meen ik :)

Wat grappig, ik woon ook in assen. Paard staat in schoonloo.

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:24

Ah ik heb vorig jaar nog gekeken bij pensionstal in schoonloo, maar dat is me toch te ver rijden van Assen :)

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:45

Jotoma schreef:
Ah ik heb vorig jaar nog gekeken bij pensionstal in schoonloo, maar dat is me toch te ver rijden van Assen :)

Even off topic:
Ja dat wel! Zit nu ook vaak dat ik het ver vind, werkte eerder in Emmen, dus kwam ik er langs. Maar kan nog niks in de buurt vinden......

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:00

chery schreef:
Jotoma schreef:

Even off topic:
Ja dat wel! Zit nu ook vaak dat ik het ver vind, werkte eerder in Emmen, dus kwam ik er langs. Maar kan nog niks in de buurt vinden......

Grappig, ik woon ook vlakbij. Ik ga altijd vanaf sleen met de bus naar assen, en dan naar groningen. kom dus ook door schoonloo :+

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:48

Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje:heeft er iemand ervaring met 'kleine zweedse kruidenbitter' tegen het schuren?

Dat is een voedingssupplement voor mensen op basis van zweedse kruiden,naar een recept van Maria Treben.Het zou voor zo'n beetje alles goed zijn :? :D .

Mijn zus had zo'n fles gekocht,op aanraden van een collega,maar ze vind het spul niet te drinken.Nu gebruikt die collega het ook voor de pony's tegen het schuren,en heeft mijn zus het maar aan mij gegeven,aangezien ik ook een eczemer heb.

Ik ben dus benieuwd of iemand het ooit al gebruikt heeft en er ervaringen mee heeft?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:55

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:04

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:31

voor ponys is hij idd goedkoper bij paardendrogist. Daar is hij maar 80 euro voor pony maatjes

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:36

Ik smeer ook niet meer, deken ging op die plaats dichtslibben met als gevolg: kapotte manen :(

Ik heb nu voor mijn paard een uierbeschermer besteld, ik hoop deze volgende week te ontvangen.
Nu wordt er namelijk nog derfen gesmeerd op de uier en dat lijkt wel te helpen.

Ik heb ook altijd cojosol creme met tea trea staan.
Daarvan moet ik wel zeggen dat het geweldig goed werkt op mijn paard haar hoofd.

Ze draagt continu een hoofdmasker, maar vorig jaar had ik dat dus niet gedaan,
met gruwelijk kapotte ogen tot gevolg.

Mijn paard komt misschien 3x per week een kwartiertje op de wei.
Verder zandpaddock met hooi. Liever géén gras en jeukvrij dan toch maar op de wei.
Paard haar bloed wordt regelmatig onderzocht op eventuele tekorten.

Met de zachte winter heeft mijn paard wél de luxe gehad om van begin november tot eind februari op de wei te staan :) Voor het eerst in de 6 jaar dat ik haar heb, was enorm gelukkig daarvoor :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:52

Wat een pokke weer. Broeierig, soms wat regen en geen wind. Ik zag ze vliegen, letterlijk!
Pokkebeesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:54

Feelsoproud schreef:
Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje:heeft er iemand ervaring met 'kleine zweedse kruidenbitter' tegen het schuren?

Dat is een voedingssupplement voor mensen op basis van zweedse kruiden,naar een recept van Maria Treben.Het zou voor zo'n beetje alles goed zijn :? :D .

Mijn zus had zo'n fles gekocht,op aanraden van een collega,maar ze vind het spul niet te drinken.Nu gebruikt die collega het ook voor de pony's tegen het schuren,en heeft mijn zus het maar aan mij gegeven,aangezien ik ook een eczemer heb.

Ik ben dus benieuwd of iemand het ooit al gebruikt heeft en er ervaringen mee heeft?

Dat staat stijf van de alcohol.Dus dat zou ik persoonlijk niet aan een paard geven.

pommetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:20

Omdat ik toch wel goede ervaringen lees/hoor over het gebruik van Tectonik bij paarden met SME overweeg ik dit te gaan gebruiken. Omdat dit officieel een middel voor koeien is zal de dosering wel iets anders zijn bij paarden schat ik zo in.

Wie gebruikt het en weet welke dosering voor paarden wordt aangehouden?

Hoe vaak per week/maand doe je het op je paard?

En wat is je ervaring?

Staat je paard nog wel op het gras of niet, zo ja hoeveel uur p/d en is je land bemest met kunstmest?

Alvast bedankt voor jullie nuttige antwoorden.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:39

pommetje1 schreef:
Omdat ik toch wel goede ervaringen lees/hoor over het gebruik van Tectonik bij paarden met SME overweeg ik dit te gaan gebruiken. Omdat dit officieel een middel voor koeien is zal de dosering wel iets anders zijn bij paarden schat ik zo in.

Wie gebruikt het en weet welke dosering voor paarden wordt aangehouden?

Hoe vaak per week/maand doe je het op je paard?

En wat is je ervaring?

Staat je paard nog wel op het gras of niet, zo ja hoeveel uur p/d en is je land bemest met kunstmest?

Alvast bedankt voor jullie nuttige antwoorden.

Ik heb het gebruikt, deed altijd een streep van maantop tot staart (dus ook over de rug). Maar had het idee dat het haar alleen maar irriteerde en niks deed. Een vriendin van ons gebruikt het wel voor haar paard (inmiddels denk ik niet meer gezien ze verhuist is en het paard sindsdien eigenlijk geen last meer heeft van ZE), haar paard had er juist veel baat bij!

pommetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:02

Ja ik heb begrepen dat het echt per paard kan verschillen. Mijn eczemer loopt nu nog steeds zonder deken en heeft nog steeds geen last van jeuk tot nu toe, ze heeft er gelukkig ook niet heel veel last van, maar ik moet haar wel ieder jaar onder een deken zetten anders gaat ze wel schuren. Nu dacht ik het toch eens te proberen met Tectonik in de hoop dat ze dan dekenloos de zomer door kan.

Welke dosering deed jij op je paard, ik heb zelf een IJslander.

De anderen paarden maken haar deken altijd stuk door eraan te knabbelen en stuk te trekken, iemand daar misschien nog een goede tip voor?? O:)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:47

chery schreef:
Jotoma schreef:
Ik merkte het ook al na 1 dag. De volgende dag de ogen helemaal schoon. 1 dag niet gedaan en nu weer traanoog. Besef me net nu ik thuis ben dat ik het vergeten ben :o
Ik sta op stal Oosterloo (ten brink) in anreep (tussen deurze en grenst aan assen). Irma, marije en marloes komen hier ook vandaan, ken ken je die? Irma heeft een lipi, marije heeft ferana (frederiksborger x kwpn) en marloes ook een lipi meen ik :)

Wat grappig, ik woon ook in assen. Paard staat in schoonloo.

Ja die ken ik goed. Rodie deelt nu een landje met het paardje van Marloes. Ik schat zo in dat onze stal 15 autominuten van Assen is. Ik woon zelf in Groningen...

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:08

Vorig jaar culioco gebruikt, hielp goed!
nu paard sinds december op andere voeding zonder suikers (ivm huidgevoeligheid en stress/spanning met rijden)..mag tot nu toe niet klagen (al durf ik het eigenlijk niet te typen)
verder optijd de Rambo deken op! Verder nu even geen andere middeltjes, hoop dat het voer zn werk blijft doen!subli zonder.

lysmvera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:11

hoi hoe kan ik zelf een onderwerp beginnen :?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:15

waar over?

lysmvera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:22

ik heb een vraag maar hoe kan hem dan op bokt zetten? :?

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:29

assebassie schreef:
lissie_zigor schreef:
Ja ik denk inderdaad dat ik niet ga rommelen met medicijnen.. Tot nu toe gaat het goed met de baby olie en azijn en teatree.. Maar nu de eczeem rustig is, heeft mijn lieverd weer ondzettend last van zijn pollen allergie :( even puur pollen druppels gegeven hopen dat de druppels net als voorgaande jaren goed aan slaat.. Door metazoa voer en op zand staan is die van mij nu wel super op gewicht.. Daar ligt het dus niet aan.. Ik denk dat het per paard verschilt wat de eczeem inhoud, aangezien bij het ene paard een middel super werkt en bij het andere weer niet.. Er werd wat gezegd over PUUR ik vind dit een goed merk voor zijn hooikoorts maar hebben hun ook iets voor eczeem dan?

Puur heeft aardig wat middeltjes voor allerlei kwaaltjes, voor zomereczeem wordt aangeraden eerst de drainage druppels te gebruiken, 4 weken in 't voorjaar, daarna de cullico ('s morgens) en de allergie ('s avonds) moet je even zelf zoeken (website of paardendrogist) hoeveel en hoelang je het moet gebruiken, na een tijdje moet je even stoppen en dan weer beginnen.
Ik gebruik nu de cullico en de allergie, dus ik ben benieuwd hoe het deze zomer zal gaan, nu nog goed dus. Baat het niet dan schaadt het niet denk ik bij deze middeltjes. :j succes!!

oh nooit geweten! ben wel super heilig met pollen allergie van puur... dus ga eens even kijken! bedankt voor de tip :D _/-\o_

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:31

lysmvera schreef:
ik heb een vraag maar hoe kan hem dan op bokt zetten? :?

wat is je vraag? heeft het te maken met zomereczeem ?

als je in het algemeen bedoeld; moet je eerst even kijken bij 'forums' bij welk onderwerp je vraag hoort en dan kun je een nieuwe topic openen :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:40

pommetje1 schreef:
Ja ik heb begrepen dat het echt per paard kan verschillen. Mijn eczemer loopt nu nog steeds zonder deken en heeft nog steeds geen last van jeuk tot nu toe, ze heeft er gelukkig ook niet heel veel last van, maar ik moet haar wel ieder jaar onder een deken zetten anders gaat ze wel schuren. Nu dacht ik het toch eens te proberen met Tectonik in de hoop dat ze dan dekenloos de zomer door kan.

Welke dosering deed jij op je paard, ik heb zelf een IJslander.

De anderen paarden maken haar deken altijd stuk door eraan te knabbelen en stuk te trekken, iemand daar misschien nog een goede tip voor?? O:)

Hoeveel weet ik niet precies meer, in de fles zit een maatbekertje die je kunt vullen. Ik dacht de helft oid.. maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen!

Hier helaas vandaag ontdekt dat ze haar manen heeft geschuurd -O- Gelijk maar goed ingesprayed met hertshoorn.. Stinkie stinkie! Het is wel echt naar weer.. zo benauwd, windstil.. grr..

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:19

Dag lieve ervaren ZE bokkers,

Ik heb afgelopen vrijdag een lieve Shetty gekocht die geen ZE zou hebben, helaas, 3 dagen later gek van de jeuk. Ik zou heel graag van jullie een huis tuin en keukenmiddeltje willen horen waar ik vandaag nog iets mee kan (bij drogist te halen ofzo). Berkenwater? of teatree met iets anders? Dan kan ik hem hopelijk vanavond al wat verlichting bieden namelijk. Ik vind het zo sneu voor het diertje.

Thx alvast

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:28

Opstallen en zo snel mogelijk een deken kopen?