Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:TasjaIsLief @ [SK] Cijfer voor je bekendheid op bokt deel 3!
hier in dit topic staat een snuggy hoods te koop...dat lijkt me nou echt een hele fijne deken!
ze zijn hier in nederland ook te koop
en wel hier:
http://www.ruitersport-karolientje.magix.net/website/
ze staan alleen niet op de site helaas.
sonja balen zeg!!!!
kan ze niet bij de hengst blijven staan?
dan heb je een jeukvrij paard
ankem schreef:Ik ben nu ruim een week met mijn B vitamine proef bezig en dit gaat best goed. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken.
Ik heb nog een vraag over vitamine D. Hoorde gister van mijn moeder (is doktersassistente, haar arts was naar een congres geweest) over het nut van vitamine D. Bij mensen wordt dit aangemaakt door zonlicht. Als dit ook zo bij paarden is, krijgen onze paarden dan niet te weinig vitamine D, omdat ze altijd onder een dek staan?
angelax schreef:wanneer heb je de deken opgedaan dan ?
ankem schreef:Die van mij kan absoluut niet zonder dek staan. Wel probeer ik elke dag even aan de hand of onder man naar buiten te gaan, zodat ze weer wat zonlicht krijgt. Ik denk dat ik daarvoor een supplement ga aanschaffen.
Ik geef nu dagelijks een vitamine B supplement als proef. Ik heb zelf een B12 tekort en spuit 1 a 2 keer per week B12. Als positieve bijwerking ervaarde ik dat niet meer gestoken werd door muggen.
Ik heb hier het een en ander over nagelezen en het schijnt dat je door vitamine B gaat stinken. Wij merken dat niet, maar muggen wel.
Ik ben nu aan het kijken of dit ook bij paarden zo werkt. Niet dat ik haar zonder dek wil, maar meer voor tijdens het rijden. Gister buiten wedstrijd gehad en ze had niet meer last van muggen dan andere paarden. Ze heeft daar op het terrein ook een poosje zonder deken op de trailer gestaan.
Normaal werd ze heel kriegelig, nu niet.
Bojangles schreef:Ja paarden maken vit D3 aan onder invloed van zonlicht op de huid dus als je paard een deken opheeft die het zonlicht tegenhoudt moet je goed opletten dat je paard in de voeding voldoende vit D binnenkrijgt.
Maar dat zit zowiezo wel in elke voeding, want veel paarden staan op stal en in de winter is er ook "weinig zon.