Ook als ze over het muurtje stapt of een verhoging op. Dierenarts zei dat het ook met achteruitgaand zicht te maken kan hebben maar het voelt voor mij meer aan als een soort van duizelig zijn ofzo

Ze stond vanochtend wel enorm krullerig en vochtig in de stal, en vond haar ook een beetje met haar ziel onder haar arm er bij staan....ze wordt echt oud ineens. Zo apart hoe dat nu ineens van de laatste paar weken is. Daarvoor niks aan de hand. Ik weet niet hoe snel die waardes zó hoog kunnen worden...?
Maar ik ben eigenlijk al jaren behoorlijk bewust aan het kijken of ze zachtjes aan niet eens cushing begon te ontwikkelen of melanomen zou krijgen ofzo, gezien wel wordt gezegd dat niet alleen schimmels maar ook palomino's daar een verhoogd risico op lopen. Maar in mijn beleving geen tekenen tot echt vorige maand.
Wel heeft ze al een ruim jaar steeds terugkerende rotstraal. Beestje heeft vrije in en uitloop dus staat niet in een vieze stal te verpieteren ofzo. En afgelopen weekend zag ik dat ze een bult heeft bij haar kling, met een aangevreten kapotte plekje. Volgens dierenarts toch een tumor.
Het voelt al met al een beetje aan als aflopende zaak eerlijk gezegd. Maar we gaan de pilletjes even een kans geven en dan kijken we over 6 weken wel weer verder. Tenzij ze ineens hoefbevangen staat of zelf de indruk geeft dat ze het wel genoeg vindt zo

Want laten we wel wezen....ze is 30. Loopt al jaren maar een beetje rond te struinen. Met alle eerlijkheid...wat voegen extra jaren / maanden / weken meer van hetzelfde nu eigenlijk nog toe voor haar... als ze zich niet fijn voelt gaan we het niet te lang aan laten slepen en nu denk ik van zodra ze bevangen staat is het misschien wel gewoon tijd om haar te laten gaan. Want als ze dan ook niet meer kan grazen tja dan is de lol er toch wel vanaf denk ik

Maar we gaan het zien. Ik ga de pilletjes halen. Ben benieuwd of ze dan weer een beetje opleeft tov hoe ze er vanochtend een beetje soort van uitgeblust bij stond....