Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nataschax schreef:Hoi iedereen, ik ben heel benieuwd wat jullie paarden doen voor de eczeem. Een soort voor tekenen.
Ik heb namelijk het idee dat mijn paardje enorm onder stress geleden heeft (ze was toen van mijn zus) afgelopen jaar dat wij dachten dat ze eczeem had.
Ik ben vandaag begonnen met wat research..Citaat:
assebassie schreef:Ik ben vandaag begonnen met wat research..Citaat:
De eczeem zelf zijn vooral veel schilfers, deze zorgen voor extra jeuk.. Dus wat betreft de eczeem is het denk ik belangrijk om de huid vet en soepel te houden.. Ik wil ook weer niet dat de huid dichtslibt, dus ben vandaag begonnen met baby olie smeren.. Hij stond echt te genieten toen ik het in masseerde xD en de schilfers lieten ook los... Ik heb gekozen voor baby olie omdat dat in de huid trekt en nog wel hydrateert...
Dan is het nog niet opgelost want dan heb je nog de allergische reactie op de vliegjes...
Voor de vliegjes:
Heb ik nu azijn + paar druppels tea tree olie en water in een flesje gedaan goed geschud (vooral veel water zit erin want de geur is al sterk genoeg xD) en dat ga ik dan 1 keer per dag spuiten..
Ook krijgt hij van mij nu 1 keer in de 4 dagen ongeveer een teentje knoflook... Lekker uit zijn mondje stinken hahah
Dan heb je nog de allergische reactie zelf.. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik hiermee ga doen.. Ik dacht misschien kan ik allergie pilletjes (histamine) van mij geven.. Even lezen op de bijsluiter of er geen bijwerkingen bij zitten natuurlijk.. Maar in principe worden veel dingen eerst op dieren getest en daarna pas door mensen gebruikt... Dus als deze pilletjes bij een mens werken.. Zou dat dan ook niet bij een dier kunnen? Toch vind ik dit wel iets spannends... Dus ik ben er nog niet helemaal uit... Wat is jullie mening? Zou het leuk vinden als jullie met mij mee denken hierover xD
Ik hou jullie zowieso op de hoogte! Op dit moment ligt zijn buik open en schuurt hij verschrikkelijk met zijn staart en manen.. Ik ben vandaag begonnen met de babyolie en ga morgen nog dat azijn spuiten en knoflook geven...
happytime schreef:in denemarken geen knutten? wauw...vraag me ook wel eens af of er in andere landen knutten zijn?(frankrijk,duitsland,enz)
funnyhorses schreef:Ik zie dat er veel over schilfers gepraat word en dat dat de jeuk veroorzaakt.
Bij mijn fjord zijn nooit schilfers,wel directe jeuk als ze met steekbeesten in aanraking is gekomen maar zelfs na het krabben nooit geen schilfers gezien.
![]()
Hoe kan dat?Praten we dan over hetzelfde eczeem-euvel of is er iets anders aan de hand bij de schilfertjes onder ons?
ZusJacobs schreef:Hier ook geen extra smeerseltjes, Derfen reageerde ze niet op (ja het werd een vieze vette bende en de deken slipte dicht). Heel af en toe was ik met theatree, maar dat is eigenlijk alleen in de zomer als ze wat korstjes heeft of het was vies is e.d. De knutjes komen trouwens af op vette delen van het paard, je paard slank houden is dus een belangrijk iets, of je dit zonder of met biks doet ligt natuurlijk aan het paard. Hier krijgt ze een handje haver en twee handjes spelt en staat ze 24/7 op uiterwaarde hooi. Verder zomers een uurtje oid. op gras.
Veertje11 schreef:Mijn vriendin haar paard heeft er ook last van zij mengt water met veel zand en smeert het opde huid en fat werkt zechr ze.
Wel een beetje raar
Sery voor de spelfouten zit op mobiel
Jotoma schreef:Barbara88 schreef:Kamillethee heb ik ook een tijd gebruikt toen Ro last had van traanogen. Werkte goed!
He sta jij op papenvoort?? Dichtbij mij!
Trok jij thee en dan met watjes schoonmaken of gebruikte jij de theezakjes?