Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minikatje schreef:Lindeeee schreef:Dat weet ikvandaar dat ik ook probeer om een deken te regelen. Maar dit zal niet in 1 dag lukken dus daarom wil ik de pony zo veel mogelijk ondersteunen met iets jeukverlichtends tot ik een deken heb... want dit is geen doen voor het diertje. Een deken staat dus op de planning maar dit moet ik eerst zien te regelen, vandaar de vraag over Derfen.
Je gaat naar marktplaats, zoek op mensen in de buurt en je kunt soms al voor 15 euro een oude eczeemdeken kopen. Zijn niet de mooiste maar ze werken perfect.
Deken is echt noodzakelijk om een dier nu te helpen, paard wassen met jeukkalmerende lotion, plekjes inwrijven met uierzalf, laten intrekken, deken op en daarna goed insprayen met anti-vlieg in geur naar keuze. Anders heb je half werk en ben je de komende tijd daar nog hard mee bezig, vooral met kapot geschuurde dekens vervangen
LDRD schreef:Ik wil hier even iets voorleggen, wellicht dat iemand met de verlossende tip komt.
Wij hebben hier een oud paard staan (niet van ons) van 27 jaar. Paard heeft nooit iets gemankeerd. Net na de winter is hij vrij plotseling een hoop afgevallen. Inmiddels is hij terug op gewicht. Heeft voornamelijk extra slobber gehad.
Echter, sinds een maand of 4 heeft hij jeuk en niet zo'n beetje ook. Veearts geweest, onderzocht en die houdt het op zomereczeem. Hij heeft ook een injectie gehad.
Hij heeft nooit ZE gehad en ik twijfel er dan ook aan of het dat wel is. Manenkam is niet dik. Heb zelf een IJslander met eczeem, dus ben er goed bekend mee. Hij staat nu volledig ingepakt met een eczeemdeken al weer een maand of 2.
Hij schuurt zich echter nog steeds een ongeluk. Ook schudt hij inmiddels veel met zijn hoofd. Op de wei loopt hij steeds rondjes, staat even stil, schraapt, schudt met zijn hoofd en loopt weer door. Er zijn al veel smeerseltjes en kruidenmixen geprobeerd op aanraden van Jan en alleman, helpen doet het echter niets.
Is er iemand die dit herkent bij een ouder paard, vooral ook het hoofdschudden en rondjes lopen?
Heeft iemand de gouden tip, het begint langzaamaan nu toch wel erg zielig te worden.
Alvast bedankt!
LDRD schreef:Ik wil hier even iets voorleggen, wellicht dat iemand met de verlossende tip komt.
Wij hebben hier een oud paard staan (niet van ons) van 27 jaar. Paard heeft nooit iets gemankeerd. Net na de winter is hij vrij plotseling een hoop afgevallen. Inmiddels is hij terug op gewicht. Heeft voornamelijk extra slobber gehad.
Echter, sinds een maand of 4 heeft hij jeuk en niet zo'n beetje ook. Veearts geweest, onderzocht en die houdt het op zomereczeem. Hij heeft ook een injectie gehad.
Hij heeft nooit ZE gehad en ik twijfel er dan ook aan of het dat wel is. Manenkam is niet dik. Heb zelf een IJslander met eczeem, dus ben er goed bekend mee. Hij staat nu volledig ingepakt met een eczeemdeken al weer een maand of 2.
Hij schuurt zich echter nog steeds een ongeluk. Ook schudt hij inmiddels veel met zijn hoofd. Op de wei loopt hij steeds rondjes, staat even stil, schraapt, schudt met zijn hoofd en loopt weer door. Er zijn al veel smeerseltjes en kruidenmixen geprobeerd op aanraden van Jan en alleman, helpen doet het echter niets.
Is er iemand die dit herkent bij een ouder paard, vooral ook het hoofdschudden en rondjes lopen?
Heeft iemand de gouden tip, het begint langzaamaan nu toch wel erg zielig te worden.
Alvast bedankt!
Ann_Pam schreef:Oei het lijkt er inderdaad verdacht veel op xApple.. zie je ook andere signalen wat betreft schuren? Staat dit paard ook op de wei?
henny_w schreef:Zinzi_jewel schreef:Zocht oerbalans op !
Maar ingrediënten komen heel erg overeen met NAF D-Tox
In NAF D-Tox zit nog sinaasappel schil meen ik uit t hoofd .
Ik kocht de NAF voor half geld ivm bijna vertstreken THT
En 0.0 jeuk
Zojuist even de bijsluiter van de Oerbalans vergeleken met de NAF D-tox maar ik kan eerlijk gezegd niet zo heel veel overeenkomsten vinden ?
Zelfs de dosering is heel verschillend.
NAF D-tox 27 gr. bij hoge dosering en onderhoudsdosering 9 gr. per dag.
Oerbalans voor een paard van 600 kg. tussen de 80 en maximaal 160 gr. per dag.
Waarbij ik niet wil zeggen dat de één beter is dan de andere, begrijp me niet verkeerd maar ik snap je vergelijking niet zo goed
ellepel schreef:Gezien het een twenter is zou ik ook even goed gaan ontwormen![]()
Die kunnen ook voor jeuk zorgen namelijk
Zinzi_jewel schreef:Ik heb gauw naar ingrediënten lijst gekeken .
Niet naar hoeveelheden .
Bedoelde meer te zeggen dat er zoveel op de markt is wat toch vergelijkbaar is .
Wat voor een paard werkt is t voor t andere niet
xApple schreef:Ann_Pam schreef:Oei het lijkt er inderdaad verdacht veel op xApple.. zie je ook andere signalen wat betreft schuren? Staat dit paard ook op de wei?
Ja hij schuurt zn staart dus ook. Die is nog niet kaal ofzo maar die bos haar is dan ook enorm. Hij staat inderdaad op de wei, 6 uurtjes per dag en verder in de paddock. Geen gras maakt niet uit dat heb ik al getest..
Nouja ik ga gewoon een deken aanschaffen en echt een goeie hoofdkap want ik wil niet dat hij steeds jeuk hoeft te hebben.