[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:39

minka schreef:
Momenteel 40% korting op derfen bij vidoma.nl :)

Thanks voor de tip!

obelix

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:46

Idd bedankt voor de tip ! Werkt de code bij jullie? Bij mij nml niet.. :=

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:50

Bij mij wel, maar de 30% had ik problemen mee, na een mail kreeg ik het percentage keurig teruggestort op m'n rekening :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:53

Ik zal het nog eens proberen ;)

*EDIT* Hij doet het nu wel ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:59

Hier nog steeds rust qua schuren dankzij de ventilatoren! *\o/*
Heb wel de eczeemdeken nu erop gedaan gewoon het zekere voor het onzekere als ze naar buiten loopt.
Maar we hebben nog niks te klagen. :n

Dat was vorig jaar wel anders,toen lag ze al helemaal open van de jeuk.Heel leuk om te zien is dat al dat vliegend gespuis vóór de stal en box hangt en in de box zelf is niks te zien! :D
Heb nog geen smeersels hoeven gebruiken voor wondjes en de oude wondjes aan het hoofd (voordat ik de vents had hangen)zijn zo goed als genezen.

Op naar de zomer,ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:02

Ik snap het echt niet meer...

Gestopt met smeren aangezien in mn pony niet betrap op schuren. De hals zit los en echt niet te strak. Maar toch trek ik hele plukken uit :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:05

Hoe schoon is je deken? Als er veel huidvet inzit kan dit ook verstikken.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:05

Wat fijn dat dat zo goed werkt, hier is het geen optie, heb geen stroom bij de wei, en hij heeft een inloop stal zeg maar,meestal staat ie buiten ;) Maar mocht ik m ooit eens verkassen dan is het wel een optie die ik in gedachten ga houden.

Momenteel staat hij in training bij een vriendinnetje van mij, en ook daar schuurt hij niet op het moment.
Wel heeft hij zn dek gesloopt dus moet even op zoek naar iets anders nu ;)

Weten jullie of die eczeem dekens ook bij paarden kunnen met een dikke nek?

Hij had nu nog een oude vliegen deken van mn andere paard op,maatje 195,maar die paste om zn nek slecht dicht. Inmiddels heeft hij die gesloopt,dus ga nu wel een eczeem deken kopen,maar 205 is voor zn onderlengte weer te groot omdat ie nog zo iel is ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:20

M_hartje_M schreef:
Ik snap het echt niet meer...

Gestopt met smeren aangezien in mn pony niet betrap op schuren. De hals zit los en echt niet te strak. Maar toch trek ik hele plukken uit :(

Jij gebruikt toch de RSIH? Had mijn pony ook last van, heeft namelijk ook een aardige hals en die deken zat gewoon te strak. Bij de Pagony (en nu dus Boett die nog ruimer is *SUUUUPER* ) nooit last van gehad, ja wel van stukken waar ze schuurde, maar daar werd het korter inplaats van de hele haarwortel en al eruit)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:07

Ik had eerst de pagony en was heel tevreden. Van verschillende kanten hoorde ik dat de Premiere hetzelfde viel, dus die in de aanbieding gekocht.

Nou heeft onze pony wel een iele hals, maar de Premiere is dus echt een soepjurk bij de hals... Misschien een tip voor mensen die juist een enorme hals willen? Ik moet 'm maar innemen denk ik :=
De borst zit wel weer normaal, dus extra grote borst heeft de deken weer niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:41

En hoe valt de hals qua lengte Safiera?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:28

bij de ej is de bruine pyjama in de aanbieding voor 50euro, hoofdkap ook voor 15 euro nu.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:33

Ik vind het moeilijk. De mijne schuurt ook weer, maar ik heb het idee dat het puur door gras komt, en niet door vliegjes. Maar die bruine pyjama's, die werken wel afdoende? Overige paarden op stal met schuurklachten schuren met deken namelijk gewoon door en dan gaat de deken stuk. Ik denk dat het bij hen ook door de grasinname komt. dus dan werkt een deken sowieso niet, alleen om schade van schuren te verminderen zolang de deken heel is.

Maar mijn paard heeft ook nog ontzettend veel vacht. Ze staat nu wel met grasmasker en dan voer ik hooi bij, maar ik denk dat ze gewoon gepoft wordt als ik haar nu een bruine deken aan doe. Of zal dat meevallen?

Ik wil het best proberen, en wil best een deken kopen van 130 euro (die hoody ofzo, die is wit en bedekt ook de hals waar mijn paard het meest mee schuurt). Maar als het niet werkt, dan stop ik die 130 euro liever in iets wat wel werkt...
Wat zouden jullie doen?

Ik kan haar helaas niet van het gras afhalen op mijn huidige stal. Verhuizen is dan de enige optie. Alleen zijn hier in de buurt weinig stallen waar de paarden in goede groepen staan, waar paddock mogelijkheden zijn. Of ze staan op gras, of op stal...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:37

Kun je haar scheren? Dan heeft ze het in ieder geval niet warm onder de deken. Ik denk zelf dat hè wel meevalt met de hitte. Het is nu overdag ook nog niet zo warm. Een graad of 20 kunnen ze prima hebben met deken op, en het waait nu ook nog flink bij ons.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:57

Barbara88 schreef:
Kamillethee heb ik ook een tijd gebruikt toen Ro last had van traanogen. Werkte goed!

He sta jij op papenvoort?? Dichtbij mij!
Trok jij thee en dan met watjes schoonmaken of gebruikte jij de theezakjes?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:02

Obelix, ik had op Famke een 213 en Cherise gaat ook al aardig die kant op.

Rambo Sweet Itch Hoody vind ik het beste op een Groninger passen.

Op Blacky heb ik ook wel het zelfde model van EJ, met oranje bies. Die past ook prima met een zware hals, maar de stof is wel wat minder sterk. Toch heeft Blacky ze nu voor het tweede jaar op.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:38

funnyhorses schreef:
Heb wel de eczeemdeken nu erop gedaan gewoon het zekere voor het onzekere als ze naar buiten loopt.

Dat was vorig jaar wel anders,toen lag ze al helemaal open van de jeuk.Heel leuk om te zien is dat al dat vliegend gespuis vóór de stal en box hangt en in de box zelf is niks te zien! :D
Heb nog geen smeersels hoeven gebruiken voor wondjes en de oude wondjes aan het hoofd (voordat ik de vents had hangen)zijn zo goed als genezen.

Ik ben heel benieuwd wat voor vents je gebruikt en hoe je ze hebt staan/hangen, heb je mss een foto?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:39

Mi_Amore schreef:
En hoe valt de hals qua lengte Safiera?

Qua lengte normaal schat ik.

opisop_shop schreef:
bij de ej is de bruine pyjama in de aanbieding voor 50euro, hoofdkap ook voor 15 euro nu.

Ik zag het, en ik baal... Had liever die gehad, maarja nu heb ik er al 2 van premiere (ook voor 50 euro each)

Vidoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:25

Matheno schreef:
minka schreef:
Momenteel 40% korting op derfen bij vidoma.nl :)

Thanks voor de tip!

EVen ter info. De 40% wordt op elke bestelling gegeven, maar daarvoor heb je de kortingscode LENTE2014 nodig. Vidoma stopt er mee op 30 april 2014 en het is nu uitverkoop, dus op is op. Houdt de site in de gaten, want naar mate we richting eind april gaan zullen we nog meer korting geven.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:04

Zo het deken voor mijn shet is ook binnen.
Ergste is dat hij het meeste aan zijn hoofd schuurt en die kappen vind hij niet fijn en zo kapot.
Heb nu ook anti eczema erbij.
Dat is wel reukloos, iemand ervaring mee?
Moet het op de plekken smeren.
Of toch derfen kopen

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:05

obelix schreef:
Wat fijn dat dat zo goed werkt, hier is het geen optie, heb geen stroom bij de wei, en hij heeft een inloop stal zeg maar,meestal staat ie buiten ;) Maar mocht ik m ooit eens verkassen dan is het wel een optie die ik in gedachten ga houden.

Momenteel staat hij in training bij een vriendinnetje van mij, en ook daar schuurt hij niet op het moment.
Wel heeft hij zn dek gesloopt dus moet even op zoek naar iets anders nu ;)

Weten jullie of die eczeem dekens ook bij paarden kunnen met een dikke nek?

Hij had nu nog een oude vliegen deken van mn andere paard op,maatje 195,maar die paste om zn nek slecht dicht. Inmiddels heeft hij die gesloopt,dus ga nu wel een eczeem deken kopen,maar 205 is voor zn onderlengte weer te groot omdat ie nog zo iel is ;)

Ik heb een fjord met een dikke nek.. Had veel dekens geprobeerd (goedkope versies).. Helaas waren ze allemaal veel te strak, dus uiteindelijk maar voor een BOETT gegaan.. Dat was de enige die normaal om zijn nek zat.. xD

Ik ben eigenlijk het deken een beetje zat.. Inderdaad door wat sommige al zeggen dat ik het gevoel heb dat het dan heel vettig word onder de deken en de huid een beetje verstikt..
En ook lijkt het mijzelf gewoon lekkerder om lekker zonder deken te rollen als ik een paard zou zijn.. Ik wacht het nu nog even af zonder deken..

Had een forum gevonden met allemaal huis-tuin en keuken middelen voor je paard.. Bij jeuk stond:

champions over de huid smeren voor een vettig laagje
azijn aanmaken met water en overheen spuiten voor de geur
tea tree olie over de huid verstrijken (aangemaakt met water) en nog wat dingen..

Ik ben vandaag begonnen met wat research..

De eczeem zelf zijn vooral veel schilfers, deze zorgen voor extra jeuk.. Dus wat betreft de eczeem is het denk ik belangrijk om de huid vet en soepel te houden.. Ik wil ook weer niet dat de huid dichtslibt, dus ben vandaag begonnen met baby olie smeren.. Hij stond echt te genieten toen ik het in masseerde xD en de schilfers lieten ook los... Ik heb gekozen voor baby olie omdat dat in de huid trekt en nog wel hydrateert...

Dan is het nog niet opgelost want dan heb je nog de allergische reactie op de vliegjes...
Voor de vliegjes:
Heb ik nu azijn + paar druppels tea tree olie en water in een flesje gedaan goed geschud (vooral veel water zit erin want de geur is al sterk genoeg xD) en dat ga ik dan 1 keer per dag spuiten..
Ook krijgt hij van mij nu 1 keer in de 4 dagen ongeveer een teentje knoflook... Lekker uit zijn mondje stinken hahah

Dan heb je nog de allergische reactie zelf.. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik hiermee ga doen.. Ik dacht misschien kan ik allergie pilletjes (histamine) van mij geven.. Even lezen op de bijsluiter of er geen bijwerkingen bij zitten natuurlijk.. Maar in principe worden veel dingen eerst op dieren getest en daarna pas door mensen gebruikt... Dus als deze pilletjes bij een mens werken.. Zou dat dan ook niet bij een dier kunnen? Toch vind ik dit wel iets spannends... Dus ik ben er nog niet helemaal uit... Wat is jullie mening? Zou het leuk vinden als jullie met mij mee denken hierover xD

Ik hou jullie zowieso op de hoogte! Op dit moment ligt zijn buik open en schuurt hij verschrikkelijk met zijn staart en manen.. Ik ben vandaag begonnen met de babyolie en ga morgen nog dat azijn spuiten en knoflook geven...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:35

Mhhh nou ja ik ga het deze zomer nog met de RSIH doen maar volgend jaar toch maar een andere deken kopen. Hij begint nu toch aardig te slijten en dan houdt ik hem gewoon als reserve deken. De voorsluiting mist namelijk al een musketon :roll: Deken was peperduur...

Echter, schuren bij de staart doet ze nog helemaal niet... ik denk dus echt dat het aan de deken ligt en niet aan de mugjes, hoewel die hier wel al flink actief zijn

Verder ziet ze er erg goed en voldaan uit :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:38

Jeetje, vandaag heb ik paardlief de schrik van haar leven bezorgd, er hing enorm veel elektriciteit in de lucht, denk dat ze een flinke schok gekregen heeft bij het afnemen van de deken :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:28

Deaglán schreef:
funnyhorses schreef:

Ik ben heel benieuwd wat voor vents je gebruikt en hoe je ze hebt staan/hangen, heb je mss een foto?

Niks bijzonders hoor :) ik heb de vents van het merk Bestron(30euro) en dan het wandmodel,zitten zelfs afstandbedieningen bij hihi
En dan in iedere box 1 ven tegen de muur,bij de excemer hangt de ven ietsje naar beneden geknikt en waaierd heen en weer en bij de ander blaast ie gewoon bovenin ook heen en weer waaierend zeg maar.En nee er is geen koude luchtstroom die spieren "aantast" end hahaha ik zeg het vast erbij.Er is niet veel kracht nodig om die ellendige collicuide-etters weg te blazen nml.Hier staan ze op de laagste stand.Maken ook geen lawaai en zit zelfs een timer op!

Het is echt heel mooi om te zien hoe de muggen overal zwermen behalve in de boxen van de pony's.
Wat een rust!
Ik zal morgen proberen foto's hier te plaatsen om een idee te geven.
De pony's zoeken de plek waar ze het rustigste kunnen staan vanzelf op,ze hebben vrije in-en uitloop hier 24/7.

Ik ben er tot nu toe héél tevreden mee!
Zal in de zomer als het echt bloedje heet word ook lekker zijn als er een fris windje waait voor ze want als de warmte eenmaal in de stallen hangt is het moeilijk om het eruit te krijgen,met ventilators zal het een stuk aangenamer zijn.Hoe het dan met het vliegend ongedierte gaat moet ik natuurlijk nog afwachten.

Ik kan het iedereen aanraden. :j

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:08

Die van mij staan idd ook 24/7 buiten met een afdak als schuilstal. Nu willen we de 2van de 3 open zijdes dicht gaan maken met windbrekerdoek maar ben ook een beetje bang voor de windstilte die er dan ontstaat dus lijkt een vent idd een fijne oplossing.