Motje schreef:Hallo,
HIer een kleine update van de pony. Uit de leverbiopt is gekomen dat de lever chronisch is ontstoken en dat hij onherroepelijk is beschadigd. De leverbeschadiging blijft maar ze wilde wel prednison gaan geven voor de ontsteking. Dit was niet mogelijk omdat de pony ook nog eens insuline resistent blijkt te zijn. Deze waardes worden eind van de maand nog een x geprikt en als het dan nog steeds niet goed blijkt te zijn gaat hij geen prednison krijgen en is het waarschijnlijk einde verhaal omdat ze nu eigenlijk kapot gaat van binnen. Door de blijvende leverbeschadiging mag ze zoiezo nooit meer aan het werk, en als grasmaaier dienen is ook niet echt een optie ivm insuline resistentie. De pony oogt niet alsof ze pijn heeft en rent en bokt vrolijk door de wei. Lastige situatie dus...
Jeetje dat moeilijk voor jou zeg !!
Ik ben hier ook zo bang voor bij mijn pony maar toen hij het juist voer kreeg en hooi etc is zijn lever enorm opgeknapt , toen heb ik hem verhuist en vekeerde dingen gegeven en toen was het weer slecht dus hoop ik nu op zijn nieuwe stal waar ik alles zelf klaar zet dat hij gaat opknappen.