[INFO] castreren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Re: Centraal topic over castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:20

Prince staat bij de dierenkliniek, morgenvroeg wordt hij gedaan. Woensdag ga ik hem waarschijnlijk weer ophalen. Hij wordt niet via de lies gedaan maar op de gewone manier. Scheelt me een hoop geld en de dierenarts daar had er wel vertrouwen in dat het deze keer wel ging lukken. Morgen bellen ze even als het gebeurt is.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:43

Dat zal een hoop centen schelen, of niet Jen?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:38

Via de lies kost volgenms mij iets van 450,00 op de normale manier efe ruim 200, op de tafel ruim 1000 Bloos

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:36

Via de lies was 390 euro nou was ik zon 150 tot 200 euro kwijt. scheelt echt een hoop ja, zit te wachten op het telefoontje dat alles in orde is. Zn vriendje vind het maar saai zo alleen op het weiland.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:47

Rekening binnen:

Liggend op de kliniek, inclusief een week later een bezoek aan huis en medicijnen en vochtafdrijvers: € 250. Valt me erg mee!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:00

Wat een opluchting Chris!
Ik moet mijn rekening nog krijgen van de paardenkliniek voor de medicijnen (ontstekingsremmer en Antibiotica en visite)

De castratie heeft mij 45,- gekost (zegge: vijfenveertig euro)
hihihi.

Maar daar tegenover stond:
- Dikke ontsteking
- Humeurig paard
- Bezorgdheid van mij om mijn paard
- Extra krachtvoer (muesli en bix)
- Antibiotica en ontstekingsremmer en visite van de paardenarts
- en kantje boord dat mijn paard naar de kliniek moest om liggend op de operatietafel te liggen om fistels te laten verwijderen.....

Ik wacht nog op de rekening van de medicijnen. Heb geen idee wat het kost.....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:01

Sassefras, hoe is het met jouw paardje? Slaan de medicijnen aan?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:47

ik heb d jay ( weten jullie nog de tweeling van fresco vorig jaar )
vanmiddag weer opgehaald, gelukkig voelt hij zich een stuk beter
en lijkt alles opgelost

hij is wel een hoop kilootjes lichter helaas, mar dat voeren we el wel weer aan

gelukkig de andere paarden ook weer ok

grtz sas

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:49

fijn dat het allemaal goed gaat met jullie paardjes.

De assistente heeft laat in de middag nog even gebeld dat alles goed gegaan was met de castratie van prince. Morgen gaan we hem weer ophalen, ben benieuwd hoe het eruit ziet en hoe hij zn eigen voelt. Jullie horen morgen avond wel meer, zal donderdag proberen foto's te maken.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:58

Wijs krijgt wel een iets opgezette koker, is wel wat verdikt, hij loopt verder soepel, is fris en alert en de wond ziet er goed uit, is toch niet vreemd dat de koker ietsjes opzet? (vrijdag gecastreerd)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:20

't weer dik Boos! DA gisteravond weer gebeld. Deze geeft aan dat het "zijn tijd" nodig heeft en dat medicijnen ook niet goed zijn. Paard moet het zelf doen. Het is niet onstoken, paard heeft iets verhoging, niets om je zorgen over te maken, zegt hij. Vanmiddag weer kijken. Stalgenoten zijn zo lief om er ook mee te lopen zodat hij meer beweging krijgt. Helaas kan hij ook overdag de wei niet op (merries in de buurt Knipoog ) Nu dus al bijna vier weken aan het tobben met hem.

smystique, is inderdaad heel normaal.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:42

Gelukkig maar Sassefras. Die kilo's krijg je er zelf wel weer bij gevoerd Ja
Mijne heeft ook een terug val gehad en niet een klein beetje ook. Maar dat heeft ie nu allemaal weer terug gegeten.
.
.
Jen? Heb je Prince opgehaald? En???? Alles naar wens gegaan? Wat vindt je er persoonlijk van?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:46

Prince staat weer in de wei bij zn vriendje. Zag er super uit, het "zakje" is een klein beetje dik zat wat vocht in verder is het gewoon normaal. Hij had alweer praatjes en heeft de dierenarts bijna geschopt toen ze hemde narcose spuiten wilde geven Clown Achja hij heeft gewoon mensenkennis. Zal morgen foto's proberen te maken. Ben blij dat het goed gegaan is.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:49

Smystique, zwellen is normaal. Het is een reactie wat logisch is (de ballen zijn weg en de huid moet weer herstellen van zo'n klap)
Na een week mag het niet meer zwellen.

Christa No Cheer Scheve mond
Hoe gaat het nou met jouw paardje? Wordt het nog steeds dikker? Of blijft het stabiel.
Het is helemaal geen gek idee om foto's te maken van het helingsproces. Zo kan je zelf ook zien of het nou dikker of dunner wordt. Als je de koker van je ruin iedere dag ziet, of meerdere keren per dag, dan is het moeilijk te zien of het nou dikker of dunner wordt....

Heeft echt niemand foto's van het helingsproces....? Zij zijn groot en ik is klein! Scheve mond

Gaan jullie ze dan morgen maken Duivel Zij zijn groot en ik is klein!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:52

!!VIEUW!!
Wat een opluchting, Jen! Zeker omdat er nog twijfels waren om hem via de lies te doen.
Ik hoop dat hij snel "genezen" is Knipoog

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:14

Hij voelt zn eigen volgens mij alweer helemaal top, hopelijk blijft het allemaal zoals hij nou is. Hoop dat ie vannacht zn eigen netjes gedraagt in de wei (de andere trouwens ook). Die is trouwens volgend jaar aan de beurt. Denk dat ik hem ook naar de kliniek breng en op dezelfde manier als prince ga laten doen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:44

Toen ik vroeg in de middag aankwam op stal was het nog dikker dan de dag ervoor, maar nadat hij een half uurtje gelopen had, was het wel weer wat afgezakt. Ik heb weer medicijnen gekregen om de zwelling weer te laten verdwijnen en zodra deze verdwenen is moet ik "flink" met hem aan het werk om zo te voorkomen dat de zwelling weer terug komt. Het is gewoon pure pech!

Ik hoop dat hij vandaag toch een paar uur de wei op mag, de springweide is met hout omheind en wordt nu niet meer gebruikt.

jen: Fijn dat het met Prince allemaal is goegegaan!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:36

Heb vandaag een foto gemaakt met mn telefoon maar die zijn niet goed gelukt. Zal morgen mn camera meenemen. Het zag er goed uit, was wel iets dikker als gister maar niet echt erg. Morgen als het nog dik is ga ik ff een stukje met hem wandelen.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:55

ben wel benieuwd naar de foto's

Wijsje was wel iets opgezet, wond iets verdikt, maar ziet er wel netjes uit. Koker ook iets verdikt, maar viel ook wel mee. het mag ook nog wel dikker worden volgens manege eigenaren. Ziet er erg goed uit.

Je kan wel merken als je echt gewerkt hebt dat het allemaal een stuk minder dik is, dus genoeg blijven bewegen

Ben gisteren overigens voor het eerst erop geweest, hij was zooooooo braaf

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:49

Dus eigenlijk zijn alle paarden van ons herstellende? Clown Dat is goed nieuws.

Ik heb vandaag de rekening van de paarden-arts gekregen. Hij is gekomen toen Braz zo'n enorme ontsteking had nadat ie bij castreur was geweest en gaf:
- ontstekingsremmer = Metacam, € 49,95 voor 100 mililiter (echt een aanrader want slinken deed hij binnen 30 uur)
- antibiotica = Trisulf (hoef ik de volgende keer niet weer, ik heb het idee dat dit meer vitamine was en rook bijna hetzelfde als biotine poeder)
- en dan advies en visitekosten:

€ 121,08 is de rekening.
De castratie bij castreur / prutser was 45,00

Dus totale kosten zijn 166,08 voor de gehele castratie (castreur en daarna de paardenarts die ellende van castreur mocht opknappen),
exclusief de STRESS die Braz en ik hebben gehad...

Ik vergeet steeds foto's te maken. Vannochtend vergeten dus hopelijk vanavond dat ik het niet vergeet. Clown

Sassefras, hoe gaat het met "vetmesten" van D Jay ?
Komt ie alweer een beetje aan? Hoe verloopt de genezing?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:06

D jay gaat goed gelukkig, mag ook wel na ruim een maand inmiddels Haha! , wond ziet er mooi uit en er loopt geen rommel meer uit nu, en nu moet het nog ff moi dichtgaan natuurlijk. hij was blij zijn vrienden weer te zien, en kijkt weer blij uit zn oogjes

gelukkig gaat het nu overal goed dan Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:09

Git loopt nu weer lekker buiten. (gisteren voor het eerst) Het ziet er nu uit zoals het eruit hoort te zien. Iets teveel vel nog, maar dat zal wel wegtrekken. Ben alleen wel benieuwd, of het zo blijft als ik weer stop met de medicijnen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:34

De medicijnen werken nog 3 dagen na, Chris.
Wat bedoel je met TEVEEL VEL?
Is het nog dik of is het lubberend los vel?

Mooi dat het goed gaat met iedereen en hun paard/pony.

Besef nu ter plekke dat ik WEER vergeten ben foto's te maken, ggrrrrrr!!!!! (^$#%*)^@@!!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:05

Heb vandaag foto's gemaakt, zal ze straks er ff opzetten. Het ziet er allemaal netjes uit. De koker is iets opgezet. Hij voelt zn eigen weer op en top want meneer was vandaag aan het rennen en bokken door het weiland.

Hier de foto's, zijn niet echt heel scherp maar je ziet wel iets (hij is dinsdag 4 nov. gecastereert)

Afbeelding

Afbeelding

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:32

Dat ziet er super uit Jen!
Ziggy had ook een mooi genezingsproces. Het lijkt erop dat die van jou ook zo'n mooi genezingsproces krijgt.