Ahum heb haar ook in niet bedekt termen vertelt dat ik het heel dom vind en dat je paard echt een gruwelijk dood sterft.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jonur schreef:Hmm de Vennen ken ik en daar kwam ik vandaag iemand van tegen en die wimpelde het gelijk af, toen ik d'r heel vriendelijk waarschuwde voor het gevaar. Ja omdat haar paarden een paar uur per nacht op stal stonden liepen die geen risco, volgens haar. Zal de boswachten als ik hem donderdag zie, meestal wel, eens vragen welke landen dat dan zijn.
Hmm fjorden en Friezen, dan is dat denk ik het land in de polder vlak bij de tunnel naar het 4kantje. Daar stonden namelijk een Fjord en een Fries.
Veulen84 schreef:[/quote]2006:
- 4 in Hollandsche Rading (Noord Holland)
- 7 in Delftzijl (Groningen) waarvan er 3 leven
- 2 in Egmond (Noord Holland) waarvan er 1 leeft
- 1 in Oploo (Brabant)
- 3 op Terschelling (Friesland) waarvan er 2 leven
- 1 in aarle rixtel (Brabant)
- 1 in Milsbeek (Brabant)
- 1 in Vogelezang (Noord Holland)
2007:
- 1 in ... (Zeeland/Noord-west Brabant)
- 2 in ... (Twente)
2008:
?
2009:
2 in Tiel (Gelderland)
2 in Kolham (Groningen)
1 in Eelde (Drenthe)Niet 100% zeker overleden aan AM
1 in Lippenhuizen(Friesland)
1 in Uithuizen (Groningen)
7 in gem. Gaasterland (Friesland)
3 in gem. Wieringermeer (Noord-Holland)
1 in Noordwolde (Friesland)
1 in Anderen (Drenthe)getest en positief voor AM
3 in Paterswolde(Drenthe)getest en positief voor AM
1 in Noordlaren(Drenthe)
girly_1 schreef:Artsen communiceren over het algemeen slecht met elkaar zeker in dit soort situaties ( onderzoeksresultaten worden zelden of nooit aan elkaar vrijgegeven of het moet een veilloos sluitend onderzoek wezen met een duidelijke conclusie )
Sting schreef:Ok:
In eelde geen gevallen bekend volgens Van Til. Ik citeer: ''Allemaal ophef om niks, niks om je druk over te maken. Hooi bijvoeren is wel verstandig, maar dat moet nu sowieso''.
Wordt het dus ook niet duidelijker op.
@ Wildgirl: Hoe betrouwbaar is de info uit Vries? Want de DA hier geloofd niet dat er gevallen bekend zijn waar ook sectie is uitgevoerd. Wordt dus sowiesos slecht gecommuniceerd...
@ Quintusgl: Brinkhovenlaan, vlak naast NM/Vennebroek. *1 van m, 4 anderen*
girly_1 schreef:Ik heb nog iets opgemerkt waarvan ik twijfel of dit invloed uitoefend in de getroffen gebieden, ik heb in archieven opgezocht hoe de stand van de maan is. tijdens de grotere uitbraken in 2006 en nu stond de maan in exact de zelfde positie namelijk twee dagen voor volle maan. En aangezien de maan op meerdere natuurverschijnselen invloed uitoefend vraag ik mij af of dat in dit geval ook is, vandaar ook mijn vraag mbt de hoogte van de ligging van het land ten aanzien van het zeeniveau.
@veulen84 heb jij misschien de exacte datums van de eerste gevallen in 2007 en 2008 er waren er een paar als ik het mij goed herinner ik wil kijken in welke positie de maan toen stond.
Ik voer preventief een compleet vitamine preparaat (niet enkel vit. E en Seleen) aan mijn paardjes.