Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:46

ja het ging puur om paarden hier in de buurt (assen)

de mijne had er meer last van en enkele kenissen van me hadden precies hetzelfde met hun eczeem dieren.
maar t was wel later in het jaar dan normaal dat de echte zware klachten begonnen...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:06

@ Ellepel, idd dit zijn paarden van onze stal!

Enne ik heb ff een stukkie getypt vanuit de Mensport van april 2006 (nu al binnen)

In de Mensport van deze maand staat een ingezonden brief van mensen die hun paard hebben behandeld met de kuren van LT. En ze kwamen in de Mensport 2 jaar geleden een interview tegen met LT en dachten dat dit de oplossing was voor hun paarden. Vele kuren hebben ze er in gepompt en ook (net als wij) een aantal kuren gratis gekregen. Tevens hielden ze zich aan het voorgeschreven dieeet (van geen suikers ed). op een warme zomerdag (zoals hun schrijven) begon het paard in alle hevigheid weer te schuren tot bloedens toe en LT schreef een nieuwe zwaardere kuur voor. Maar als die kuur op was begon de ellende weer. Ze hebben na een aantal valse beloftes, dat LT een keer naar hun paard zou komen kijken, het contact via de mail verbroken met LT en alle communicatie liep via telefoon of mail. Tot hun verbazing krijgen ze een mail dat ze hem niet aansprakelijk konden stellen voor het mislukken van de kuur. Ook kregen ze te horen dat ze nog een aantal openstaande facturen hadden staan en dat er een incassobureau werd ingeschakeld. Het bedrijf wat de betaling regelde had hun betalingen niet verwerkt en dat is uiteindelijk opgelost.
Wat ze schrijven is dat LT een moeilijke man is om mee te communiceren en dat ze het erg vreemd vinden dat als iemand een beetje tegengas geeft er gelijk met de advocaat gedreigd wordt. Zelf hebben ze ook nog nooit statestieken gezien van de succesratio en er zou ook een mailadres zijn van zeer positieve bevindingen maar dat hebben ze tot op heden nog nooit gekregen.
Jos en Jacqueline Laarman, jos.laarman@scarlet.nl

De reactie van LT persoonlijk. (opmerkelijk dat er geen Ir bij zijn naam staat !!)

Hij vind dat de fam Laarman wel degelijk goed behandeld is en dat haar paard aanvankelijk een goed resultaat behaald heeft. Het bloedbeeld werd toen nog niet gescand en per mail verzonden, maar de fam. Laarman gaf ook aan dat ze nog geen mail hadden.
Hij heeft haar persoonlijk thuis uitgenodigd en het bloedbeeld uitgelegd. Tevens heeft hij adviezen gegeven over voer, maar deze werden niet nagekomen.
Want tegen de adviezen in was het paard geënt en kreeg suiker houdenden voeding. 2 gratis kuren heeft hij aan hun verstrekt.
Na controle van de boekhouding bleek dat na een jaar de betalingen nog niet voldaan waren, eerst werd dit door de fam. Laarman ontkend, later deelden ze mee dat de kuren nog niet waren gebruikt en in de garage stonden. De fam. Laarman stelde doodleuk dat ik (LT) ze maar terug moest nemen om zo de rekeningen te betalen.
De Frima Zirkzee&Den Os heeft met de fam. Laarman onderhandelingen gevoerd en ze heeft de helft betaald en daarmee was de kous af.
LT heeft Laarman verzocht om met de juridische afdeling van bovengenoemd bedrijf te praten, maar de vertaling dat ik daarmee heb gedreigd is onjuist.
De handelswijze van de brief van de fam. Laarman vind ik laakbaar want na persoonlijke onderhandeling en afwikkeling was de zaak naar hun tevredenheid afgedaan.
Letterlijk overgenomen!!!
Anderzijds kan ik stellen dat paardeneigenaren die zich wel consequent aan de adviezen houden, gelukkig de behaalde resultaten naar volle tevredenheid kunnen vasthouden

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:40

tienus63 schreef:

www.lifeaidhorses.nl

Dit is de volledige advertentie uit de P&S, pag. 46, nr 5-2006

Het lijkt wel het wonder middel voor ongeneeslijke problemen, zou het ook bij mensen werken...................?
Ik heb een beetje Li(f)eAid gevoel bij de advertentie

Even op de site gekeken.
Lifeaid bestaat voor 15% uit gehydroyseerd Silicium en verder water.

Silicium is een belangrijk mineraal wat elk lichaam nodig heeft.
Maarrr... prijstechnisch is dit produkt wel errug duur.
Je kunt veel goedkoper Kieselgur geven of Schindele's mineralen.
Bevat ook nog 's vele malen meer Silicium.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 22:37

Hebben jullie deze advertentie al gezien? klik. Weer iemand die een oplossing zegt te hebben.

Het spul is ontwikkeld door studenten van de Fontys hogeschool.
Citaat:
Hippolie is te gebruiken als preventiemiddel of als verzorgingsmiddel. Dat houdt in dat u het dus kunt gebruiken voordat uw paard of pony last krijgt van schuren/zomereczeem of u kunt het pas gaan gebruiken wanneer uw paard of pony de eerste verschijnselen van schuren/zomereczeem vertoond. In deze keuze laten wij u vrij. Wij adviseren echter om het product al te gaan gebruiken voordat het schuren of de zomereczeem begint. Dit is vooral belangrijk bij paarden die eerder ooit last van deze kwalen hebben gehad.

(zeer amateuristische) website: http://www.dnhiep.nl/home.htm

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:59

Citaat:
Dit is vooral belangrijk bij paarden die eerder ooit last van deze kwalen hebben gehad.

Wha ha ha dus de gehele hippische populatie nou dat is effe vangen

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:56

Sorry ravel, mijn antwoord was misschien een beetje té. achter slot en grendel is misschien niet de juiste woordkeus. dat deze man moet stoppen met de zaken zoals hij er nu mee bezig is vind ik wel belangrijk, in ieder geval dat de onderste steen boven komt.
misschien gelooft hij er zelf echt in, en doet hij het niet met opzet. toch blijf ik zijn manier van reageren te raar vinden voor iemand die echt het beste voorheeft met het paard en zijn eigenaar.
ik zit er sterk aan te denken om zelf een onschuldig mailtje te sturen naar deze meneer....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:46

ik wil van die hippolie eerst wel es weten wat nou de werkzame olien zijn dan die erin zitten...

en word aanbevolen door edward gal?
dat die eczeempaarden op stal heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:52

Heeft er al iemand de ingredienten opgevraagd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:36

ikke

heb net een mailtje gestuurd

ze zijn wel slimmer dan meneer Taal
Citaat:
Hippolie is een verzorgingsmiddel dat ondersteunend werkt bij het tegengaan van schuren en zomereczeem.

werkt ondersteunend, dus dat het geneesd, word niet gezegd...slim!

maar... t is 100 ml, je brengt het aan met een pipetje...de manenkam van m'n pony is best lang waar t eczeem zit, evenals zijn staart wortel.
heb het idee dat zo'n flesje zomaar leeg is.

want heb natuurlijk ook nog de plekjes op hoofd en onder zijn buik en op zijn kont.....

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:58

Ook een stukje uit de Mensport van april 2006, leuk blad hé

Universitaire testen laten zien dat Verm-X effectiever is dan sommige chemische ontwormmiddelen, en vriendelijker. Wetenschappelijke literatuur duidt aan dat 100% van de paardachtigen in Groot Britannië in verschillende mate besmet zijn met Cyathostomin (een kleine strongyliden), te danken aan het feit dat er geen regels zijn met betrekking tot ontwormen.
Recent onderzoek door Gillian Green (2005) van een van Schotlands’ beste Universiteiten heeft Verm-X vergeleken met veel gebruikte chemische ontwormmiddelen. Voor het experiment werd een in vitro larve-eitje ontwikkeld. De ontwormmiddelen werden vergeleken op hun werkzaamheid, met andere woorden, hoeveel larve-eieren zich ontwikkelde tot larve. Verm-X bleek het ontwikkelen van de larve-eieren met 91,3% te verminderen, zelfs wanneer alleen één dosis werd gebruikt in plaats van de aangegeven 5-daagse kuur. Ontwormmiddelen met Fenbendazol als werkzame stof bleken slechts 28,6% te verminderen (zie grafiek).

De werkzaamheid van Verm-X in deze testen laten zien dat het 100% kruiden mengsel van Verm-X net zo effectief is als veel gebruikte chemische ontwormmiddelen maar met een vriendelijkere inwerking op het gehele interne systeem van het paard, het is een veilig en natuurlijk alternatief. Er zijn geen bekende negatieve bijverschijnselen bekend bij Verm-X maar paardeneigenaren geven aan dat hun paarden een verbeterde glanzende vacht en verbeterde eetlust hebben na het gebruik van Verm-X.
Dit mengsel van kruiden wekt de gezonde en goede werking van darmflora op en helpt het immuunsysteem om beter te reageren op binnendiringende parasieten.

Op de site staat nog een stukje:
Verm-X® werkt vriendelijk voor paarden met bijvoorbeeld staart en mannen eczeem

www.verm-x.nl

Zou het wat zijn??? Of is het weer iets wat ons blij maakt met een dode mus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:49

IwanLuver schreef:
Dit mengsel van kruiden wekt de gezonde en goede werking van darmflora op en helpt het immuunsysteem om beter te reageren op binnendiringende parasieten.

.

Lijkt mij iets wat niet mogelijk is. Darmflora, bacterien die in juiste samenstelling de vertering verzorgen, gaan ineens parasieten te lijf??

Klinkt leuk, maar zou mijn paard een bloedwormen infectie niet willen laten krijgen. Heb je wel eens gezien hoe groot de spoelwormen zijn????

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:04

Ik vind dit wel raar. De achtergrond is dat het paard 'raar'reageerd op de steek van de Culicoide vlieg. Hij zet als het ware de Th2 imuunreactie in gang in plaats van de Th1.
De Th1 is voor bacterieen en virussen en in cellulair, de Th2 is voor parasieten en is humoraal. Door de enorme reactie die helemaal niet nodig is komt er veel histamine vrij, die de jeuk veroorzaakt.
Ik vind het wat raar om de Th2 dan ook nog eens een booster te geven.. Zal de reactie dan niet nog heftiger worden? Of zal het lichaam ineens leren waar hij eigenlijk wel op moet reageren?

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:57

Russel, sommige kruiden zijn zo sterk dat ze een mens kunnen doden, dus waarom niet een parasiet?

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:11

ellepel schreef:
ja het ging puur om paarden hier in de buurt (assen)

de mijne had er meer last van en enkele kenissen van me hadden precies hetzelfde met hun eczeem dieren.
maar t was wel later in het jaar dan normaal dat de echte zware klachten begonnen...

Bij die van mij begon het ook later in het jaar, in juli pas, en dus in mindere mate dan voorgaande jaren, evenals veel andere eczemers hier (Balkbrug) in de buurt.

Als we nu eens een meteoroloog kenden; dan kon die eens uitzoeken wat de verschillen waren op meteorologisch gebied tussen de regio Assen en regio Balkbrug afgelopen zomer.
Ben erg benieuwd naar die uitkomst!!

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:29

IwanLuver schreef:

De reactie van LT persoonlijk
. (opmerkelijk dat er geen Ir bij zijn naam staat !!)

\ Home \ .. \ .. \ Hoger onderwijs \ Titulatuur en Bama
Mag ik zo maar een academische titel voeren?
De WHW (Wet op het Hoger Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek) regelt wanneer iemand een titel mag voeren. Het is via het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) niet mogelijk te controleren of iemand een bepaalde titel heeft behaald. Universiteiten en hogescholen zijn niet verplicht om deze informatie aan derden te verschaffen. Geadviseerd wordt om contact op te nemen met de desbetreffende beroepsbranche. In een groot aantal branches wordt namelijk een register bijgehouden van beroepsbeoefenaars.

Strafbaar?
Op grond van het Wetboek van Strafrecht is degene die ongerechtigd een titel voert, strafbaar. De sanctie kan een geldboete zijn.

Personen die iemand verdenken op het onrechtmatig voeren van een titel kunnen dit melden bij de officier van justitie. Uiteraard moet er wel bewijs worden overlegd.

Uitzondering op bovenstaande is de titel professor. Het ongerechtigd voeren van de titel professor is niet strafbaar. De titel professor is verbonden aan de functie van hoogleraar op een universiteit en niet aan een WHW-opleiding.

Wordt nu uitgezocht

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:52

Dat over die titelatuur was toch allang uitgezocht?

Een reactie van iemand persoonlijk is nooit in de hij-vorm trouwens.. Maakt nieuwsgierig wie dan dat stukje geschreven heeft om hem te verdedigen. Want als hij over zichzelf praat in de hij-vorm, is hij verder heen dan gedacht.

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:10

Fronton schreef:
Dat over die titelatuur was toch allang uitgezocht? .

Oh ja joh? Door wie dan, door jou?
En hoe zit het dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:39

Citaat:
Heeft er al iemand de ingredienten opgevraagd?

naar aanleiding van hippolie, ff een mailtje gestuurd, en heb gezegd dat m'n pony allergisch is voor een bepaalde kruiden en dat ik daarom wil weten wat erin zit .

deze kreeg ik net al terug:
Citaat:
Bedankt voor uw mailtje.

Ons product bestaat uit de volgende plantaardige oliën, namelijk laurier,
jeneverbes, TeaTree en olijfolie gemengd in de juiste verhouding.

Mocht uw paard allergisch zijn voor een van de bestandsdelen (wat ik mij bijna niet kan voorstellen) dan hoor ik dit graag.

Indien u besluit om te bestellen kunt u momenteel profiteren van onze
introductieprijs! U kunt bestellen via onze website met het daarbij
horende bestelformulier.

Vriendelijke groeten,

Tom Canters
D'n Hiep S.C.

weten we ook weer wat daar inzit

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:45

ravel schreef:
Fronton schreef:

En hoe zit het dan?

Er zijn nog grappen gemaakt over het voorvoegsel professor en daardoor is dit topic nog op de HK terecht gekomen. Professor wordt echter altijd in combinatie met Dr. gebruikt omdat je zonder die Dr. geeneens Prof. kan worden. Je kunt die onbeschermde titel dus alleen krijgen als je al een andere beschermde titel hebt.

Het is trouwens helemaal niet ondenkbaar dat Taal Ir is, wegens zijn achtergrond in de chemische/technische wereld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:59

ravel:

ik heb ooit wel es wat gelezen over te hoge ozonconcentraties in de lucht die dus zomereczeem verergeren.
via deze site kun je op zich zien waar die hoger zijn.

http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o348n21780.html

in mijn omgeving wel iets meer,maar of dat nou echt invloed heeft?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:03

dat kan je wel makkelijk nagaan. Hoe is het met de paarden aan de kust bij Den Haag? Mij is altijd verteld dat in de kustlijn bijna/geen zomereczeem voorkomt. Daar is de ozonconcetraties wel erg hoog..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:17

ja dat klopt ook weer...

appie heeft zelf in friesland gestaan, zonder eczeem, en zodra hij hier kwam 3 jaar geleden als een gek begonnen met schuren.
ozon is zo'n beetje gelijk, het enige wat er verschilt in omstandigheden zijn de samenstelling van de grond hier( dit is zand en daar was klei) en de hoeveelheid vliegen, ik had in leeuwarden nog nooit een horzel in t echt gezien! en die kleine culli-weet ik -hoe ze -heten vliegjes al helemaal nog nooit

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:52

Fronton schreef:

En hoe zit het dan?
[/quote]
Er zijn nog grappen gemaakt over het voorvoegsel professor en daardoor is dit topic nog op de HK terecht gekomen. Professor wordt echter altijd in combinatie met Dr. gebruikt omdat je zonder die Dr. geeneens Prof. kan worden. Je kunt die onbeschermde titel dus alleen krijgen als je al een andere beschermde titel hebt.

Het is trouwens helemaal niet ondenkbaar dat Taal Ir is, wegens zijn achtergrond in de chemische/technische wereld.
[/quote]

Lezen is overduidelijk niet jouw sterkste kant;
Zie bovenaan de pagina de tekst van het Ministerie van onderwijs, .......alleen de titel professor is niet beschermd!!!

Of denk jij het beter te weten dan het Min. van onderwijs zelf???

Ir. titel ten onrechte voeren is dus strafbaar.
Nagaan of iemand onterecht een titel gebruikt kan alleen via een officier van justitie.
Ook dit is te lezen bovenaan de pagina in het stuk van het ministerie van onderwijs.

Of denk je het nog steeds beter te weten............?

Ja, het kan dat LT de titel Ir. met recht voert maar zeker weten doen we dat niet hè?
[/quote]
Laatst bijgewerkt door ravel op 15-03-06 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:56

toch netjes dat er bij hippolie wel direct aangegeven wordt wat erin zit, he? ook de verm-X komt op mij betrouwbaar over, misschien probeer ik het wel! de prijzen van verm-X vind ik ook heel redelijk...

maar goed, als Meneer Taal met titels strooit die hij niet zou hebben, dan is hij toch aan het liegen? alsook over de test met de fjorden. ik vind het vreemd dat daar niet meer officiële gegevens over zijn, en dat de fjorden en hun eigenaren bijna niet meer terug te vinden zijn.
het hele zaakje stinkt, wat bij betreft mag er wel een wet komen tegen liegen, haha! maar goed, ik ga ook maar eens even wat rondspeuren...
maar, nog een vraagje aan jullie: wat is nou precies de bedoeling van jullie hele onderzoek? Dhr Taal laten stoppen met zijn praktijken, of iets anders? het is mij (sorry dat ik het verkeerd opvat, niet boos worden) niet helemaal duidelijk waar we heen kunnen met het hele verhaal. hem aanklagen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:59

Eleonoor schreef:
Russel, sommige kruiden zijn zo sterk dat ze een mens kunnen doden, dus waarom niet een parasiet?

Wellicht, maar wat voor invloed heeft dat op het paard? Ook dit middel door argeloze mensen in de praktijk laten testen lijkt me niet best. Voor mij is er te weinig informatie gegeven over de samenstelling en de werking ervan.

De wormenmiddelen verlammen de wormen, maar heeft daardoor ook een lichte inwerking op het paard heb ik ooit gelezen. Reden dat de natuurlijk denkenden nu een kruidenmiddel willen, maar de vaagheid er om heen, geven mij te denken.