Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zilfstar schreef:Dank voor t meedenken iedereen! De cushCare bekeken maar helaas is het een brokje. En na mijn eerste ervaring met slokdarmverstopping door zijn slokdarmverlamming geef ik geen brok meer, alleen geweekt. Hij doet t verder goed op de combi speedibeet en wiesenflakes en muesli erdoor geweekt. Zoek vooral iets wat dus droog gegeven kan worden voor de ochtendvoerbeurten. Want stal kan helaas niet faciliteren in voer ter plekke weken en t mag allemaal niet zo lang geweekt staan. Ga zo n Welkoop toe, eens kijken n de hartog compact gras en de senior die hier genoemd werd. Hij staat er verder jolig enzo bij hoor, gister nog voerbakje v onze pony uit zijn mond moeten frutselen die hij heel parmantig heel hoog hield… blij ei
Zilfstar schreef:Dank voor t meedenken iedereen! De cushCare bekeken maar helaas is het een brokje. En na mijn eerste ervaring met slokdarmverstopping door zijn slokdarmverlamming geef ik geen brok meer, alleen geweekt. Hij doet t verder goed op de combi speedibeet en wiesenflakes en muesli erdoor geweekt. Zoek vooral iets wat dus droog gegeven kan worden voor de ochtendvoerbeurten. Want stal kan helaas niet faciliteren in voer ter plekke weken en t mag allemaal niet zo lang geweekt staan. Ga zo n Welkoop toe, eens kijken n de hartog compact gras en de senior die hier genoemd werd. Hij staat er verder jolig enzo bij hoor, gister nog voerbakje v onze pony uit zijn mond moeten frutselen die hij heel parmantig heel hoog hield… blij ei
Temeraire schreef:Zilfstar schreef:Dank voor t meedenken iedereen! De cushCare bekeken maar helaas is het een brokje. En na mijn eerste ervaring met slokdarmverstopping door zijn slokdarmverlamming geef ik geen brok meer, alleen geweekt. Hij doet t verder goed op de combi speedibeet en wiesenflakes en muesli erdoor geweekt. Zoek vooral iets wat dus droog gegeven kan worden voor de ochtendvoerbeurten. Want stal kan helaas niet faciliteren in voer ter plekke weken en t mag allemaal niet zo lang geweekt staan. Ga zo n Welkoop toe, eens kijken n de hartog compact gras en de senior die hier genoemd werd. Hij staat er verder jolig enzo bij hoor, gister nog voerbakje v onze pony uit zijn mond moeten frutselen die hij heel parmantig heel hoog hield… blij ei
Ik denk dat je iets onmogelijks zoekt als het geen brok mag zijn maar ook niet geweekt mag worden.
Veel andere dingen zoals compact gras verwacht ik dat hij ook niet eet. Al die korte gehakselde dingen niet.
Cushcare is zo zacht dat het nauwelijks een brok te noemen is. Iets anders wat erop lijkt is havens crumbs.
Ik hoop dat jouw paard toch wel de grasachtige dingen eet, en anders zijn je opties beperkt denk ik.
maar de ervaringen zijn er wel goed mee.Somebitch schreef:Ik heb de kleinste genomen, dat vond ik voor nu wel duur genoeg en ik zal toch moeten testen of het werkt. Nu ben ik zo'n 3-4x per dag op stal om te voeren en zou dat in principe moeten lukken met de stomer, het kost me alleen 30 minuten extra over 2 beurten, de andere 2 voerbeurten was ik sowieso al een uur per beurt op stal.
Betekent wel dat hij mogelijk tijdelijk even alleen moet staan om te kijken of het ook werkt, of dat ik in de middag als ze bij elkaar staan wel hooi moet weken, is even uittesten wat werkt.
Somebitch schreef:Ik heb afgelopen zomer ook geen last gehad van het zuur ruiken van de SP, gelukkig. Ik probeer het wel op een donkere/koele plek te weken.
Voor wat betreft de astma heb ik zojuist toch maar een hooistomer van Haygain besteld, ik ben benieuwd...
Ik zal maar even moeten ervaren wat makkelijk werkt maar inderdaad twee keer achterelkaar stomen is ook een optie. ellepel schreef:Anders Boon wel.Kelly heeft echt olifantenpoep