Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lisaguus schreef:Lekker laat maar ik meld mij ook evenSinds vorig jaar heb ik een shetje. Vorige zomer was er niks aan de hand (ze was toen 1). Maar sinds dit jaar jeukt ze er op los. Echt overal heeft ze jeuk. Ze draagt nu een eczeemdeken van rambo, vliegenmasker van bucas en smeer af en toe met methol gel, was zo af en toe met betadine en doe wel eens klitwortel in haar staart en manen. Eerst werkte dat allemaal wel fijn maar begint helaas steeds minder te worden. Zodra ik me 2 seconden omdraai op de poetsplaatst staat ze alweer haar billen te schuren. Gisteren heb ik de derfen lotion besteld dus ik hoop dat dat al een beetje de jeuk verlicht want vind het zo naar voor dr
. Hebben jullie misschien nog wat tips want ben hier best wel nieuw in.
Ze krijgt vitalbix breed&grow, wat luzerne en wat kruiden.
ellepel schreef:dat is al een heel oud middel![]()
ik ken het van vroeger.
is een kwestie van proberen, wie weet werkt het hartstikke goed.
hier gaat het op zich wel goed met de eczeem,maar heeft appie wel weer veel plekjes op het hoofd.
maar is meestal zo in het najaar dat er dan nog ineens weer klachten komen.
Froukje schreef:Oef, dat is een vies plekje zo. Ik zou de DA toch wel willen verzoeken morgen nog langs te komen want als ze er zó duidelijk op reageert is er iets dat goed jeukt.
Is ze goed ontwormt? Vind het geen typische eczeem plekken namelijk.
Hier gaat het weer goed, geen geschuur met de dekens maar die heb ik ivm de aanhoudende regen vandaag toch maar afgetrokken. En ze wisten elkaar gelijk weer te vinden
[ [url=m/Qvnvix.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja die shet is veeeeel te dik.Staat met graasmasker en de kilo's gaan er langzaam maar zeker weer af.
ellepel schreef:mijt is anders niet zo besmettelijk vanuit de sokken..
die van jou heeft het in de manen toch?
dan is het geen mijt hoor.
die bacteriele infectie kun je vergelijken met regenschurft/rainrot.
en daar vind ik het ook op lijken...
mijn merrie heeft winters ook wel mijt, staat dan ook te stampen, maar geen enkel ander paard heeft het ooit van haar gekregen.
wacht even alle medicatie af, en inderdaad goed voeren
henny_w schreef:assebassie schreef:Een poosje geleden schreef henny over uiermint voor koeien, ik heb dat eens bekeken bij de welkoop, ruikt echt heel erg lekker, lijkt me fijn spul, ik zag dat dit wel meer voor paarden met jeuk wordt gebruikt.
Dus als ik iets nodig zou hebben zou ik dat gaan gebruiken!
Mijn koeienbuur gebruikt dat spul al jaren en onlangs heb ik het spul een keer in mijn handen gehad. Voelt best wel lekker zacht aan. Ik denk dat ik het hier ook maar 's ga proberen bij 1 van de paarden. Het ruikt ook best wel sterk dus wie weet gaan de mugjes wel naar elders![]()
Alhoewel ik wel steeds meer het idee krijg dat het hier inderdaad niet de mugjes betreft maar toch echt nog de nawerking van de vergiftiging van 2011 betreft.
Ik heb de ruin nu al een aantal avonden tot laat zonder eczeemdeken had staan en geen centje last. Hij staat gewoon rustig 's avonds.
Ik denk dat de cranio sacraal therapeute gelijk krijgt dat het bij onze paarden geen zomereczeem betreft maar afvalstoffen cq. gifstoffen die ze nog steeds niet goed kwijt kunnen door o.a. de chronische leverschade.
madamecheval schreef:henny_w schreef:
Ik denk dat de cranio sacraal therapeute gelijk krijgt dat het bij onze paarden geen zomereczeem betreft maar afvalstoffen cq. gifstoffen die ze nog steeds niet goed kwijt kunnen door o.a. de chronische leverschade.
Ik vind het niet kunnen dat een Cranio Sacraal therapeut een diagnose geeft, dit is iets voor de dierenarts. Hij/zij kan beter gewoon behandelen (en denken in haar/zijn hoofd) en dan zie je vanzelf of de behandeling werkt. Niet dat ik Cranio Sacraal therapie niet goed vind, hoor. Ik vind het een hele goede therapie met uitstekende resultaten. Alleen ik krijg kriebels, als therapeuten diagnoses gaan stellen en dat niet overlaten aan de dierenarts. En de therapeut mag alles denken, maar niet alles uitspreken, want dat is taak voor de dierenarts. En zeker als het nodig is moeten therapeuten doorverwijzen. En als het om afvalstoffen gaat, kan zeker kloppen. Maar daardoor kan je paard wel degelijk zomerexceem krijgen. Een reinigingskuur is altijd goed om te doen als je paard zomerexceem heeft. https://www.ecostyle.nl/paard/acht-tips ... omereczeem