[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:03

jessie, dan moet je even over de rug en kont van je paard heenkijken, net erboven, dan zie je ze wel

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:10

Winnetou ( haflinger ) heeft sinds vandaag ook weer de deken om. Ik laat waarschijnlijk mijn shet scheren, hij krijgt zon jeuk door zijn dikke vacht, waardoor hij ook erg gaat schuren..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:16

Ik meld mij hier ook maar even ;) onze pony staat ook al een paar weken onder haar Rambo Sweet itch hoody.
Wel nog met een outdoor 50 gram deken erover heen maar in de bloedlijn komt het zomerexceem veel voor en bij ons in de buurt aan het DFW (Drents Friese Wold) word je er niet vrolijk van.
het is niet 100% zeker of ze het nu eigenlijks ook heeft, we hebben haar nu een half jaartje.
Daar heeft ze eerst 4,5 jaar lekker op het land gestaan en niet echt de teken van zomerexceem gekregen (al had ze hier en daar niet echt manen meer)
Ik neem liever het zekere voor het onzekere :o

Afbeelding

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:21

Hier sinds gister onder de deken.
Erg veel jeuk.
Voor mijn uk het eerste jaar met een deken. Vond het eigenlijk meteen prima en hij is al ontsnapt langs een gaad hek met veel uitstekende randjes.
Buikflap was alleen wat verschoven verder niet kapot dus op dat gebied er tevreden over de deken.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:27

Hier begon er gisteren één te schuren, zij heeft de Shires deken opgekregen. Mijn andere eczemer heeft nog geen jeuk, hij staat nog lekker in z'n blootje.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:32

Ik wacht liever niet tot ze eenmaal beginnen te schuren, ben het liever voor dat ze het dus ook niet/ of zo min mogelijk doen.
Daarom liep die van mij er al heel vroeg mee :o ze loopt mooi voor joker en bij ons op stal vraagt iedereen me steeds of me pony het koud heeft >;) aangezien die zo in de dekens staat gepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:34

Ach ik hoor al een paar weken, KIJK een ZEBRA! :') de wei ligt helaas op de route naar de basisschool en op dikke bulten de voorkomen staat die alweer een paar weken in zn zebra jas :))

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 00:06

Hier nu ook de deken en hoofdkap maar opgedaan. Zekere voor het onzekere.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:29

NienSCHaap schreef:
Ik wacht liever niet tot ze eenmaal beginnen te schuren, ben het liever voor dat ze het dus ook niet/ of zo min mogelijk doen.
Daarom liep die van mij er al heel vroeg mee :o ze loopt mooi voor joker en bij ons op stal vraagt iedereen me steeds of me pony het koud heeft >;) aangezien die zo in de dekens staat gepakt.

Dat is de beste methode. De jeuk voor zijn heb je het hele seizoen profijt van.
Mijn Spaanse dame moet nog even in haar blote kont staan, zij is nl. expert in het slopen van de paddock. Hadden we maandag net weer gerepareerd, paarden er weer in en 's avonds had ze alweer een paaltje gesloopt. Ze stonden nog wel aan de juiste kant van het draadje. Blijkbaar heeft ze geen stroom gevoeld omdat ze met haar deken op stond. Dus nu even weer duidelijk maken hoe die stroom werkt, dus even een dag of 2 in d'r blootje.
Vooral proberen onschuldig te kijken werkt het beste ;) :D

Afbeelding

Afbeelding

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:00

Mijne heeft sinds eergister zn rambo weer op. Begon al licht tekenen van jeuk te tonen aan manen en staart, en met het voor uitzicht op mooi weer, toch de deken er weer op.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:54

Epplejeck heeft 20% korting op de eczeemdekens :) Misschien dat iemand nog een extra wil hebben voor de zomer?
RSIH is nu 80 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:02

Maaaarije schreef:
Epplejeck heeft 20% korting op de eczeemdekens :) Misschien dat iemand nog een extra wil hebben voor de zomer?
RSIH is nu 80 euro

Jep, net besteld. Zo goedkoop tref je ze zelden! *\o/*

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:04

Klopt, baal al als een stekker dat ik hem net een tijdje terug nog voor 100 besteld heb haha... ach, je kan ook niet altijd geluk hebben :D

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:05

hier staat die van mij ook al weer met haar deken op. Toch nog lang kunnen uitstellen. Maar het was van het weekend zulk mooi weer, dat ik het er toen maar op heb gedaan.
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 08-04-15 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:08

Ik ga 'm vandaag ook opdoen, nog geen jeuk maar ben het ook graag voor. 80 euro is een mooie prijs, misschien toch ook maar eens een nieuwe aanschaffen!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:11

Maaaarije schreef:
RSIH is nu 80 euro

Gek, er staat idd 80 euro.. Maar gooi je hem in je winkelmandje dan komt hij ineens op € 111,96? :o?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:48

Komt door de maat, deze dekens zijn in de pony maten altijd goedkoper. Dus tot en met maat 160 betaal je nu 80euro, alles grotere maten 111 euro.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:45

Hier ook vanmiddag de eczeemdeken maar opgelegd.

horse_dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:55

Even een vraag

Mijn paard heeft zomer eczeem alleen nu is ze in een korte periode heel veel afgevallen en ook kwa spieren
Ze krijg nu naturebest van pavo met luzerne bijna 2 kilo per dag en nog val ze af krijg ombepertk hooi per dag
Weet iemand een dik maker die ze maf met eczeem?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:58

horse_dordt schreef:
Even een vraag

Mijn paard heeft zomer eczeem alleen nu is ze in een korte periode heel veel afgevallen en ook kwa spieren
Ze krijg nu naturebest van pavo met luzerne bijna 2 kilo per dag en nog val ze af krijg ombepertk hooi per dag
Weet iemand een dik maker die ze maf met eczeem?

Als ze nature's best en lucerne krijgt met onbeperkt hooi en ze komt niet aan, zou ik er eerder een dierenarts bij halen. Klinkt niet gezond. Die van mij was ook mager en met nature's best en geplette maïs was hij binnen 2wkn zichtbaar aangekomen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:59

Wat zegt de veearts er van?
Zou die laten kijken,want met genoeg voer hoort een dier niet af te vallen.

Appie staat nog lekker bloot *\o/*
en nog geen jeuk, bij hem kan ik wachten tot hij begint en dan de deken er op. :D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:07

Als ik het zo lees, doe ik vanaf morgen zijn deken ook weer op. Ging nog steeds erg goed. Deken is net terug van reparatie. Ben benieuwd of het heel blijft. Zal morgen even een fotootje van hem maken.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:47

Hoe snel kan het veranderen, eergisteren stond ik er versteld van dat ik nog helemaal geen tekenen van jeuk zag bij mijn dame en gisterenavond moest ik met spoed de deken erop gooien :roll:

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:02

Ik heb al een paar dagen de eczeemdeken op gedaan, met dit weer ook wel nodig! Ben de jeuk tot nu toe voor :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:55

Vandaag toch het exzeemdeken weer opgedaan! Nog geen jeuk en dat houden we graag zo haha