Ik hoop ook dat de paarden van SuperRoos en Josefien opknappen, vreselijk als je paard er zo aan toe is. Je voelt je dan zo machteloos
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Douraque schreef:Gaat er iemand toevallig binnenkort naar China?![]()
Ik hoop ook dat de paarden van SuperRoos en Josefien opknappen, vreselijk als je paard er zo aan toe is. Je voelt je dan zo machteloos
IMJ schreef:Denk ook dat het mogelijk 'toeval' is en dat deze paarden mogelijk meer onder leden hebben dan alleen de cushing.
Bij mij op stal zijn wat mensen gestart met prascend, direct 1MG, nooit verdiept in het middel en daar is het probleemloos gegaan. Paardjes doen het prima..
Zo kan het dus ook gaan.
IMJ schreef:Zo'n heftige reactie op de vulstoffen kan ik me niet voorstellen.
Jessix schreef:IMJ schreef:Denk ook dat het mogelijk 'toeval' is en dat deze paarden mogelijk meer onder leden hebben dan alleen de cushing.
Bij mij op stal zijn wat mensen gestart met prascend, direct 1MG, nooit verdiept in het middel en daar is het probleemloos gegaan. Paardjes doen het prima..
Zo kan het dus ook gaan.
Kan natuurlijk allemaal. Maar mijn paard heeft ook enorme bijwerkingen gehad, ondanks het langzame opbouwen. Had voorheen geen cushing symptomen of welke symptomen dan ook en werd in de derde week echt doodziek, had overal pijn, balans kwijt etc. Nu is dat weer over, dus ik zou niet weten waar ik het anders aan kan wijden dan aan de Prascend.![]()
Maar zo is het ook met mensen. Tegenwoordig geven apotheken ook liever de goedkopere middelen met de belofte dat de bestanddelen hetzelfde zijn. Toch gaat het in genoeg gevallen mis.
Meert schreef:Net even gespiekt, jouw paard had wel een hele hoge waarde. Misschien dat hij daarom ook wel heftiger heeft gereageerd op de medicatie?
Tot wanneer (hoeveel weken na het beginnen met medicatie) kan je ongeveer bijwerkingen verwachten van prascend?
fargo schreef:Meert, in principe gaat het echt om de eerste weken en met name week 3 a 4 kan even een soort van stilstand optreden of bijvoorbeeld slecht eten e.d. Na die 3e a 4e week gaat het dan vaak snel beter.
Het lijkt er haast op alsof de prascend bij Jessix en bij Roos haar paard de symptomen van cushing tijdelijk verergert of versterkt of extra naar voren haalt. De symptomen op zich ken ik echt ook van willy in de fase van vlak voor medicatie, angstig zijn, zweten, aanvallen, wiebelend op de benen zijn, etc etc.