Anders een glazen knikker inbrengen. Dan denkt het lichaam dat ze een vruchtje draagt en wordt niet meer hengstig.
Bassenqua
Geplaatst: 12-04-13 15:02
He verdorie, wat jammer nou. Zo'n terugslag vreet energie, zowel bij Desert als bij jullie. Jammer. Fijn dat ze nu toch iets beter lijkt te zijn.
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-13 20:03
Even vlug tussendoor,...
Ze is er zo te zien weer door heen,doet het weer goed en lijkt pijnvrij.... Ik kom later vanavond met uitgebreider update hoor
Bassenqua
Geplaatst: 12-04-13 21:16
Kalmpie's aan, al fijn te weten dat ze zich weer beter voelt.
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-13 00:44
Desert is weer Desert Hoe slecht ze gister lag,zelfs na pijnstilling van mij en erna inspuiting da,helemaal verkrampt en maar kreunen,ik dacht daar gaat ze,na alles.....
Vandaag is ze vrolijk,actief en niet meer hengstig....
Mijn dilemma was en is,dit heeft ze iedere keer eind hengstigheid en het wordt alsmaar erger,normaal geef ik haar pijnstilling en redt ze het erop,nu was het echt even foute boel en ondanks dat het iedere keer in haar peroode komt,kan ik niet uitsluiten dat er iets anders is als ze niet op pijnstiller reageert...dus bel ik mijn da...
Vorig jaar had ze dit ook,maar was niet zo sletterig als nu,toen was ze natuurlijk ziek.Nu is ze uberslet en aangezien ze de oppermerrie is en Wynn zijn grote liefde en vice versa willen jullie niet weten hoe het gaat hier Ik heb het nu al paar maanden aangekeken en aangezien Desert anders is dan de rest zat/zit ik te worstelen met t volgende. Ze is gedurende hengstigheid diep ongelukkig,ze wilt gedekt worden en zeker als eerste van de kudde,vorig jaar kwijnde ze al weg ,ze werd gepasseerd als leidster door de andere merries,maar dat was niet anders. En als er hier een veulen geboren wordt is ze ook helemaal van de kaart...
Ik ben 100% voor HAAR gegaan dat ze nog op een waardige,goede manier oud mag worden hier,maar als ik nu naar haar kijk en naar mijn gevoel luister,zou ik haar vanuit mijn gevoel en liefde voor haar nog liever laten dekken,dat ze iig nog 1 keer gelukkig is met een veulen en haar dan erna nog liever laat inslapen als dat haar erna nekt dan haar nog 10 jaar bij me houden op deze manier en dit aan moeten zien....echt uit een stukje liefde en respect naar haar toe, want echt ik hoef geen veulen ,dan had ik haar dochter Kaylee allang laten dekken met haar 5 en half jaar..... Die opmerking heb ik wel al gehad natuurlijk Was ik best even verdrietig over....
Arts Utrecht raadt het af , omdat hij bang is voor terugval,maar weet dat niet zeker,kan ook goed gaan erna en mijn man staat er ook niet achter,...omdat ik al zover gekomen ben met haar en we haar niet kwijt willen,tsja,wat is wijsheid,....ik wil haar natuurlijk gewoon bij me houden,maar wel dan op een waardige manier en dat ze gelukkig is...dat is ze nu duidelijk niet in haar hengstigperiode die gewoon 10 dagen aanhoudt en dan iedere 3 weken.Ze pakt me zelfs bij mijn mouw en sleept me bijna naar Wynn en maar brommen op haar manier....En ik maar uitleggen zoals ik altijd doe en dan kijkt ze me aan,van ja duh,maar ik wil en ik maak het zelf wel uit,lang genoeg naar jou geluistert
Nu heb ik regumate in overleg met mijn eigen da,die voor de 100% achter mij keuze staat,en begrijpt waar mijn twijfel ligt.....topwijf Ik ga de regumate iig een kans geven en als t werkt zoals het bedoelt is,zou ze in principe bij Wynn mogen lopen en dan zou ze zo en zo al stuk gelukkiger worden,dat is echt haar maatje waar ze hele dagen mee kan kroelen....
Tuurlijk kan ik je volgen. geef de regumate een kans, is dit niets...... Dan zou ik haar denk ik haar laten dekken en haar het geluk van een veulen gunnen en dan......op hoop van zegen. Je bent nu zover gekomen op je gevoel en met gezond verstand, ook dat kan je aan.
Ik zou je hart en gevoel volgen Sandra,je bent er al zover mee gekomen. Sterkte,het maakt het wel moeilijk als mensen niet achter je staan.Gelukkig doet dessert het weer goed!
Ik zou de regumate ook eerst uitproberen.. Als ze zo blijft in haar hengstigheden en zo diep ongelukkig is snap ik je helemaal dat je haar laat dekken door haar liefde...
Eerst even de regumate aankijken. Daarna kan je altijd nog kiezen tussen dekken of eierstokken er uit en hopen dat het stilzetten van de hormooncyclus hetzelfde effect heeft als dracht en veulen.
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-13 23:12
Dank jullie wel,we gaan gewoon de regumate proberen en erna zie ik wel,ik denk maar op mijn gevoel vertrouwen,tot nu toe was die niet slecht,anders had ik dit probleem helemaal niet gehad en was ze er niet meer....
Het gaat weer goed met haar gelukkig,alleen als ze Wynn maar ziet of hoort rent ze naar t hek en blijft gillen,hengstig of niet.....hij blijft haar grote liefde
Uitproberen en mocht het niet het gewenste effect hebben, dan weet jij wat je te doen staat(hekkie open). Desert heeft niks aan een leventje vol ellende van de hengstigheid, hier heb je het allemaal niet voor gedaan! Je gevoel volgen en beseffen welke risico's dit met zich mee kan brengen, maar weten dat je het doet voor een beter leventje, dat verdient ze. Beter een periode helemaal happy met risico's dan een leven lang onhappy!
Hoe is het eigenlijk met de lieve meid, wanneer verwacht je te weten of dat spul werkt(hoop het zo)
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-13 21:56
Ik ben nu 3 dagen bezig met regumate en madame presteerde t gister gelijk hengstig gedrag te tonen,... Als het goed is moet ze na deze 3 dagen veilig zijn,... Ik weet het niet ik doe nu wat iedereen van me verwacht en het beste vind in deze situatie en het voelt zo ontzettend verkeerd... en daar ga ik weer,ik ben zo ver gekomen om naar mijn gevoel te luisteren en nu ga ik overal dwars tegen in.... Nu ja ik probeer het even,blijft t verkeerd voelen en zie ik negatieve verandering stop ik en zie wel verder...
Wat een bocht is dat spul,staat ook bij handschoenen aandoen met klaar maken en geven,krijg ik het per ongeluk over mijn vingers heen,zo'n raar gevoel net stikstof dat koud wordt en bevriest en dat jens ik mijn merrie in
Maar goed ik heb het op een boterham gedaan,Desert uitgelegd en eerst nam ze t niet en nogmaals hoe ik t zag,gaf ze zo'n diepe zucht (weet je zo'n zelfde als pubers dat kunnen )en ze at het op,kan toeval zijn,maar dat dier begrijpt het gewoon lijkt het
Als het zo verkeerd voelt.........dan weet je al wat ik ga zeggen
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-13 21:13
cobelens gefeliciteerd
esje ja ik weet het,ik weet alleen niet of dit echt zo is of mijn wisselwerking met Desert,want ik weet wat zij wilt namelijk en dat maakt het lastig.... Ik geef het een kans en zo niet mag ze haar ding doen....en ik heb al zoveel naar mijn hoofd gekregen,en ja als het dan fout gaat,kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan,maar alles liever om haar gelukkig te zien dan dit.... Komt tijd kom raad zullen we maar denken.... Al kan ze straks maar gewoon bij Wynn lopen,zou ze al stuk gelukkiger zijn,haar knuffelmaatje en allergrootste vriendje en ja ik durf t risico te nemen,als ze door de regumate heen gedekt zou worden dan moet t echt zo zijn denk ik dan maar....
Komt tijd komt raad inderdaad, we zullen zien en een gelukkige Desert is veel waard. Ik kan het weten, want na een hele lange tijd zie ik deze week een stukje oude Sylke terug komen, echt waar wat kan dat een mens gelukkig maken!!! stuur je zo nog even een pbtje met een update
Desert gaat redelijk goed,ze heeft last van een kleine schaduw,Nikan genaamd en hoe lelijk ze ook tegen hem doet,hij doet zijn oogjes stijf dicht en blijft trouwhartig naast haar staan Tot nu toe zie ik geen verandering door de regumate,ze blijft gillen naar Wynn en ik neig ernaar om haar er lekker bij te zetten straks. Dat zou na 3 dagen mogelijk zijn en ik blijf het gewoon doorgeven,mocht ze door alles heen gedekt worden moet het gewoon zo zijn. Nu mijn man nog overtuigen
Inderdaad!!!!!!!!!!!!! zo happy de peppie!!!! Rode bloedbeeld is niet alleen gestegen, maar zit volledig tussen de normaalwaarde!! Stuur je nog wel een keer de waardes pb(er zijn wel nog wat afwijkingen maar volgens DA a pecifiek bij klinisch gezonde pony)
Heb gisteren een topic over regumate en sterilisatie gelezen, las dat regumate vaak ook maar tijdelijk werkt. Dus volg je gevoel!!! en ja je man....... wie heeft er nou de broek aan en wie heeft hier nou ballen!!!(maak geen vrienden zo hahahahaha)
sandra3235
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-13 22:41
ik ben blij voor je
oh welk topic is dat? En ja uiteindeijk neem ik de beslissing wel,maar de paardjes zijn van ons samen,behalve Kaylee en we doen alles in overleg,lijkt me best goed. Ik snap zijn redenen wel,hij wilt haar ook nog niet kwijt.... Nu ja tijd zal het leren,maar dit was wel mijn voorwaarde van de regumate uitproberen,ze is zo graag bij Wynn en ze kunnen uren samen kroelen. Ik kan altijd nog voorstellen bij Rene om hem dan te ruinen Is die zo om
Sylke104
Geplaatst: 02-05-13 22:43
By the way, respect voor Nikan, maar ik kan me Deserts irritatie wel voorstellen.