[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:29

Sodeletuut schreef:
Ik heb vandaag Derfen gehaald! En ook gelijk voor het eerst gesmeerd, en ik heb het gevoel dat ze gelijk al wel wat merkte. Vooral onder haar buik. Ben benieuwd en ik hoop dat het blijft werken!

Ik ben het gisteren ook voor het eerst gaan gebruiken, had ook al meteen het idee dat hij er wat van merkte!

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:34

_CS_: kun je die klitwortel lotion ook op kapotte plekken gebruiken dan?of is het daar te irriterend voor..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:13

Het zal wel prikken (alcohol), maar het ene paard kan hier wel tegen, het andere niet.
Erg grove en diepere wonden zou ik niet doen, maar oppervlakkige wonden gaat het hier gewoon overheen.

Ik doe het spul in een andere fles met verstuiver, zodat ik gerichter kan werken.
De flacon waar het inzit is meer gietwerk en helft loopt de andere kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:15

Hmm,ik ben toch meer voorstander van een iets zachter product...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:21

Ik weet niet of je paard helemaal onder de wonden zit, of dat het een aantal plekjes zijn, want dan kun je hier omheen werken.

Klitwortel is wel echt goed spul, en verlicht meteen de jeuk voor een tijd.
Daarnaast helpt het de huid te vernieuwen.

Klitwortel is hier het enige wat gebruikt wordt, verder helemaal niets.
Ja, een deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:22

zitten maar paar plekjes...

ach het kost ook bijna niks,kan het wel eens proberen...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:25

Probeer het gewoon eens een tijdje, voor nog geen 2 euro.
Je paard is in ieder geval tijdelijk even verlost van zijn kriebels.

En als het niet bevalt kun je alsnog stoppen, en het voor noodsituaties gebruiken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:32

EquiPhoto schreef:
Ik heb goede ervaringen met de deken ja, goede sterke stof. De deken heeft aan de voorkant een sluiting met 2 gespen. Hierdoor hoeft ie dus niet over het hoofd heen maar zit er aan de voorkant bij de borst een klein stuk huid onbeschermd.
De deken heeft ook geen buikflap, maar aan weerszijden van de deken een langer stuk die door middel van 4 singels om de buik heen worden gevormd.

Ja ik ben er nu dus achter dat naast zijn weidegenoot die de boel kapot beet hij ook zelf zijn deken kapot schuurt, dus ga sowieso verder kijken.
Wat ik op de foto's zie van de deken die jij hebt is die veel steviger, is die stof kapot te schuren denk je?
En jij hebt hem een maat groter dan je normaal qua dekens hebt?

Toevallig hier meet mensen met een Sweet Itch Hoody van Rambo? Hebben jullie wel gewoon de maat die je normaal ook met dekens hebt of ook een maatje groter? (iemand die evt zo lief wil zijn om van maat 185 de hals van iets voor de schoft tot onderhals te willen meten, dus het breedste gedeelte van de hals :o )
Ben zo bang om nu dan weer iets te bestellen wat dan te klein is... helemaal omdat het niet bepaald goedkope dekens zijn, en dat heb ik er best voor over maar heb weinig zin om het nu dan weer terug te moeten sturen..

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:39

Hoi _CS_,

wat bedoel je met klitwortel? En waar kan ik het krijgen?

Groeten,

Gertrud

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:43

@gertrud
klitwortel lotion
staat bij de shampoo's
is een doorzichtige fles met paarse dop (heb de info van ellepel gekregen ;)
ik ga hem ook eens zoeken en uitproberen...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:43

@ Dott,
ik heb vorig jaar zo'n bruine eczeemdeken gehad (alleen dan int blauw maar zelfde princiepe haha)
En ben sinds dit seizoen overgestapt op de rambo sweet itch en ik zeg je: een wereld van verschil!!! ben er echt supertevreden over! Hij was wel na letterlijk 1dag hartstikke smerig want ja mijn paard moet zich echt dagelijks even goed rollen hoor hahaha.. heb m nu sinds maart op en heb nog geen kapotte plekken ontdekt. en dat terwijl hij veelvuldig rolt en met een 3jarig paardje op de wei staat en die nogal graag wel eens goed spelen en kroelen met elkaar. dus ik zeg: zeker doen!
wat betreft de maat, ik heb dezelfde maat aangehouden als wat hij normaal in dekens heeft en dat past prima. enige wat ik nu begin te merken, vanwege t rollen, dat hij doordat de deken er natuurlijk langs af schuurt op die plek, zichzelf plukjes manen eraf schuurt grrr.. geen id hoe ik dat moet gaan oplossen..
vandaag heeft t overigens hier onzettend hard geregend en noem maar op en ik zou nog gaan rijden en zag de bui al hangen. natte eczeemdeken afhalen en rijden, die kunnen we daarna niet meer opleggen oeioei... was me al aant bedenken wat ik moest gaan doen. en haal m van de wei af en paard en deken waren helemaal droog :D dus de deken droogt ook supersnel, echt ideaal!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:53

Bij de kruidvat!!
Zoals Iana hem beschrijft.
Kost een paar euro.

Fles is alleen onhandig, dus beste is even overgieten in een fles met verstuiver.
Haren opzij duwen en dan rechtstreeks op de huid sprayen.

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:07

Bedankt! Ga ik proberen. Het is wat met dat eczeem!

Groeten, Gertrud

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:35

Ik lees hier af en toe mee. De Rambo maatvoering is trouwens iets anders dan gewone dekens. De maat is 183cm. Ik heb zelf al mijn winterdekens van Horseware.

Nu ik toch hier ben. Zijn er hier ervaringen met dekens specifiek om de buik/uier te bedekken? Bij voorkeur een los halsgedeelte, absoluut geen hoofdmasker.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:35

Ja, het houdt je bezig hé!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:00

Citaat:
Toevallig hier meet mensen met een Sweet Itch Hoody van Rambo? Hebben jullie wel gewoon de maat die je normaal ook met dekens hebt of ook een maatje groter? (iemand die evt zo lief wil zijn om van maat 185 de hals van iets voor de schoft tot onderhals te willen meten, dus het breedste gedeelte van de hals :o )
Ben zo bang om nu dan weer iets te bestellen wat dan te klein is... helemaal omdat het niet bepaald goedkope dekens zijn, en dat heb ik er best voor over maar heb weinig zin om het nu dan weer terug te moeten sturen..

ik heb een 185.. als ik eraan denk meet ik de deken morgen even op :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:01

byjou1983 schreef:
Sodeletuut schreef:
Ik heb vandaag Derfen gehaald! En ook gelijk voor het eerst gesmeerd, en ik heb het gevoel dat ze gelijk al wel wat merkte. Vooral onder haar buik. Ben benieuwd en ik hoop dat het blijft werken!

Ik ben het gisteren ook voor het eerst gaan gebruiken, had ook al meteen het idee dat hij er wat van merkte!

Mooi is dat he! Ik ben heel benieuwd hoe het de komende tijd gaat uitpakken. :) Het mag toch om de dag gebruikt worden?
Ik kwam vandaag bij mijn paard en rook dat spul nogsteeds, en ik had ook het gevoel dat het nog steeds zijn werking niet verloren had, terwijl het er al wel 24 uur op zat.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 01:59

Ik heb derven vandaag voor eerst gebruikt, maar op staart en manen en geschuurde plekken.
Staart boven kaal geschoren en onder uit gedund.
Allemaal smet plekken sinds vandaag, schrok er van.

Ik voer force, multivita supplement en lijnzaad olie, verder hooi en kaal stuk land.

Ik zie haar niet heel veel schuren maar moet wel met alle plekken.

Boett op. Heb ook een rambo/rhino met van die hals gespen maar betwijfel of die sterker is.

Vrijdag scheren we haar waarschijnlijk helemaal en ook haar manen, die zijn extreem dik en daaronder schuurt ze en is t broeierig.

Smet plekken alleen bij staart.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:33

had ze die plekken voor of nadat je met de Derfen smeerde kevje?

Wisse heeft op staart en manen nog steeds geen last, buik wel. Moet zeggen dat hij daar ook wel flink verhaard, dus dat zal ook wel meespelen. Hij heeft er geen kale plekken maar wel beste jeuk; toen ik gisteren kwam lag hij plat op de grond zijn buik te schuren.
Zal er volgende keer toch maar wat Derfen opsmeren, maar dan eerst even flink borstelen zodat ik het niet tevergeefs op losse haren smeer.
De mok gaat trouwens al iets beter, geen idee of het door de Derfen komt.
Heb zijn kootholtes gisteren gewassen en flink ingemasseerd met Derfen, dat vond hij ook zalig dus daar heeft ie ook jeuk door.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:48

Die smet plekken had ze al
Komen en gaan
Geen last van maar wel zielig

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:10

kevje06 schreef:
Vrijdag scheren we haar waarschijnlijk helemaal en ook haar manen, die zijn extreem dik en daaronder schuurt ze en is t broeierig.

Afgeschoren manen lijkt me niet fijn onder een deken. Ik zou ze dan eerder flink uitdunnen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:38

heb ik ook een keer gedaan bij mijn welshje, zodat ik er beter spul op kon smeren.
Heb er niets van gemerkt qua schuren van de deken ofzo.
Maar ook niet gemerkt dat het veel nut had.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:11

EquiPhoto schreef:
Citaat:

ik heb een 185.. als ik eraan denk meet ik de deken morgen even op :)

je bent geweldig
_/-\o_

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:15

Pony heeft hier ook geschoren manen (omdat ze ze toch zelf uitdunt anders en dat werd lelijk..) maar behalve dat het onder een deken slechter terug groeit zit het niet vervelend. Bij mijn shet met onwijs dikke manen haal ik een paar keer per week zonder anti klit flink de borstel er doorheen, deed ik ook met de staart, zo dun je het langzaam uit. Hij had namelijk ook een veel te zware staart..

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:00

Is mijn paard de enige die op dit moment niet schuurt??? Hij heeft wel last van vliegjes, dat zie ik aan het staart zwiepen, maar schuren doet hij niet en hij heeft geen harde manen kam...