[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:58

Kinke schreef:
wat zou er precies slecht zijn aan een deken dan Lindeeee? Een deken is juist het beste wat je kunt doen.

Dat was ook mijn mening, maar deze kennis meent al meerdere malen een deken van een paard afgetrokken te moeten hebben omdat het paard helemaal gek werd (of zoiets, dit was wat ik begrepen had) en ook heeft hij verteld dat de knutten er nog steeds onder komen dus dat het in dat opzicht ook geen zin zou hebben.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:02

Lindeeee schreef:
Kinke schreef:
wat zou er precies slecht zijn aan een deken dan Lindeeee? Een deken is juist het beste wat je kunt doen.

Dat was ook mijn mening, maar deze kennis meent al meerdere malen een deken van een paard afgetrokken te moeten hebben omdat het paard helemaal gek werd (of zoiets, dit was wat ik begrepen had) en ook heeft hij verteld dat de knutten er nog steeds onder komen dus dat het in dat opzicht ook geen zin zou hebben.

Mijn paard schuurt zich zonder deken tot bloedens toe open.
Dit jaar heb ik de rambo gekocht en nog met niets gesmeert,buiten het hoofd om.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:03

moyra schreef:
Lindeeee schreef:

Mijn paard schuurt zich zonder deken tot bloedens toe open.
Dit jaar heb ik de rambo gekocht en nog met niets gesmeert,buiten het hoofd om.

Dit is ook de reden dat ik probeer toch een deken te krijgen. Maar voordat dat mogelijk is, vraag ik me dus af hoe het precies met Derfen zit, zodat ik haar toch een beetje kan helpen tot die tijd.

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:36

@linde: derfen ondersteund. Werkt jeukstillend en houdt misschien de diertjes iets op afstand. Maar het is symptoombestrijding. Zo lang het dier geprikt of gebeten kan worden, ontstaat er de jeukreactie.
Net zoals dat jezelf door een mug gestoken of gebeten kan worden. Je kan prefentief deet smeren, maar als je jezelf bedekt met een laagje kleding krijgt de mug helemaal geen kans.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:51

Jotoma schreef:
@linde: derfen ondersteund. Werkt jeukstillend en houdt misschien de diertjes iets op afstand. Maar het is symptoombestrijding. Zo lang het dier geprikt of gebeten kan worden, ontstaat er de jeukreactie.
Net zoals dat jezelf door een mug gestoken of gebeten kan worden. Je kan prefentief deet smeren, maar als je jezelf bedekt met een laagje kleding krijgt de mug helemaal geen kans.

Dat weet ik ;) vandaar dat ik ook probeer om een deken te regelen. Maar dit zal niet in 1 dag lukken dus daarom wil ik de pony zo veel mogelijk ondersteunen met iets jeukverlichtends tot ik een deken heb... want dit is geen doen voor het diertje. Een deken staat dus op de planning maar dit moet ik eerst zien te regelen, vandaar de vraag over Derfen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:30

Was ter info voor je overtuigingskracht ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:15

probeer anders eerst een Listerine, wat we hier eigenlijk ook nog maar pas hebben ontdekt. 1 deel water op 1 deel Listerine. In een bloemenspuit oid doen, sprayen en op de huid masseren. Wel de originele Listerine, niet een nepmerk nemen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:26

Na hoeveel dagen zagen jullie verbetering bij het gebruik van Listerine?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:32

mijn merrie heeft niet zo extreem veel jeuk dat het direct opvalt, maar lees de laatste bladzijden even terug, er zijn wel opmerkelijk positieve reacties op. Ik zou het gewoon proberen, zo'n fles kost maar 3/4 euro en kun je zo bij de drogist halen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:37

Ik heb gisteren listerine bij de Jumbo gehaald, wel de munt want de originele hadden ze niet.
Ik heb hier ook een zeer lichte schuurder staan dus heb het gisteren verdund met zonebrand creme.
Maar dan vervalt de geur van de listerine helemaal.
Maar dat had ik nog wat in een potje zitten omdat ik het daarvoor mengde met cocosolie, wat ook niet verkeerd werkt voor schilfertjes en lichte jeuk.
Dus of deze mengeling werkt? We zullen het zien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:51

maar waarom verdun je het niet gewoon met water Bruintje?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:54

Omdat ik het dan zo dun vind.
En crème de huid ook wat zachter en minder schilferig maakt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:06

heb je het ook al een tijdje met alleen water getest. Omdat ik las dat de huid toch echt veel minder schilferig wordt, gewoon met water?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:05

Je bedoeld de Listerine?
Nee heb ik gisteren pas gekocht.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:14

Vind het nog steeds een gek idee om met Listerine te gaan 'smeren'.
Maar door jullie goede reacties ben ik nieuwschierig geworden. Manlief heeft wat eczeem-achtige plekjes op zn gezicht waartegen alleen hormoonzalf echt goed helpt. Heb hem geadviseerd er eens Listerine op te smeren en hij was voorzichtig positief over het resultaat :o
Vanavond maar eens een mengsel met water op mn paard proberen!

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:47

Gewoon Listerine mondwater, of hebben jullie het over iets heel anders? :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:12

nope, gewoon de mondwater :D

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:19

Kinke schreef:
nope, gewoon de mondwater :D

Ben benieuwd dan... :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:51

De listerine verzacht bij mijzelf ook de (eczeem)huid en haalt schilfers weg. Dus als je het om die reden mengt met een zalf, is niet nodig.
Ik dacht dat er een vorm van salicylzuur in zit, dat is een exfoliant voor mensen met gevoelige huid die dat effect geeft.

Paard gister voor t eerst helemaal ingesmeerd, dan is een spuitflesje wel makkelijker. Maar die werd gek vd vliegen.

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:30

Hier nog steeds weinig jeuk *\o/*
Enigste wat ze nu krijgt is nog steeds de cannabisolie 2x daags 2 druppeltjes. Ze heeft weliswaar een wondje op haar voorhoofd, deze smeer ik dan in met een zalfje waar mint en cannabis inzit en hiermee is het zo weg. Vorig jaar stond ik rond deze tijd 3x daags te smeren met iets resultaat, maar had ze veeeel meer jeuk. Haar staart is gigantisch en helemaal vol zonder kale plekken. Haar voorpluk komt totaan haar neus en de manen zijn al voorbij haar borst gegroeid. Ik hoop zooooo dat het zo blijft doorgaan, we hebben in ieder geval al 4 maanden minder jeuk te pakken.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:48

Hmm, ik wordt nu ook wel nieuwsgierig naar listerine. Zou wat zijn als een middeltje uit de supermarkt van een paar euro de uitkomst is tegen zomereczeem...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:56

Ik weet niet of het dé oplossing is. Ik durf mijn paard iig nog niet zonder deken te zetten.
Vooralsnog vind het wel het prettigste ondersteunende product.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:09

Doen jullie het ook op open plekjes?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:13

Lindeeee schreef:
Jotoma schreef:

Dat weet ik ;) vandaar dat ik ook probeer om een deken te regelen. Maar dit zal niet in 1 dag lukken dus daarom wil ik de pony zo veel mogelijk ondersteunen met iets jeukverlichtends tot ik een deken heb... want dit is geen doen voor het diertje. Een deken staat dus op de planning maar dit moet ik eerst zien te regelen, vandaar de vraag over Derfen.

Je gaat naar marktplaats, zoek op mensen in de buurt en je kunt soms al voor 15 euro een oude eczeemdeken kopen. Zijn niet de mooiste maar ze werken perfect.

Deken is echt noodzakelijk om een dier nu te helpen, paard wassen met jeukkalmerende lotion, plekjes inwrijven met uierzalf, laten intrekken, deken op en daarna goed insprayen met anti-vlieg in geur naar keuze. Anders heb je half werk en ben je de komende tijd daar nog hard mee bezig, vooral met kapot geschuurde dekens vervangen :(

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:18

ellepel schreef:
Doen jullie het ook op open plekjes?

Nee, te hoog alcoholpercentage.