[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:44

Onze fjord met PPID is helaas vanmiddag ingeslapen...hij bleef chronisch hoefbevangen en kon niet meer pijnvrij lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:52

Heel veel sterkte Elisa2.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:41

Sterkte Elisa

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:44

sterkte Elisa Y;(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:45

Sterkte Elisa.

Mijn Juudje heeft t zwaar met die warmte. Gister was ze liggerig en toen ze op stond helemaal de weg kwijt. Heel bang voor mij, grote ogen, deeltje zoekerig. Later ging het beter en vandaag doet ze het nog goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:50

Sterkte.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:28

Sterkte Elisa :(:)
Hij heeft nu tenminste geen pijn meer...

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:32

Sterkte Elise.

Dames ik ga jullie topic verlaten. Mijn merrie is gisteren in geslapen en eigenlijk voel ik me min of meer opgelucht. Geen zorgen meer...

Veel succes met jullie paardjes.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:34

Ook veel sterkte Esther.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:48

Sterkte Esther .

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:07

Getver Elisa en Esther, wat een rotnieuws.
Sterkte!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:08

Esther ook voor jou sterkte :(:)

spretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:10

Heel veel sterkte allebei, tjonge, ik begin pas, ben helemaal niet benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:45

spretje schreef:
Heel veel sterkte allebei, tjonge, ik begin pas, ben helemaal niet benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat

Paarden kunnen overlijden door iets anders dan cushing. De mijne had spat in beide achterbenen en kon niet meer pijnvrij lopen. En ook oud worden met cushing.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:32

Herl veel sterkte :(:)

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:32

Ach wat verdrietig allebei en wat een moeilijke beslissing(en moedige beslissing)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:39

Heel veel sterkte allebei!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:41

jij ook veel sterkte Esther...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:28

Sterkte Esther.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:52

Heel veel sterkte allebei, ik kan me best voorstellen dat het verlies ook rust met zich mee brengt.. :(:)

Afgelopen week is de hoefsmid weer bij Sed geweest, en hij betwijfelt sterk of Sed wel hoefbevangen is/ is geweest.
Hij kan nergens tekenen van (oude) kneuzingen of rare groei-ringen o.i.d. vinden terwijl Sed toch witte voetjes heeft, dus hij gaat mee in de diagnose van de eerste dierenarts, dat Sedje spierbevangen geweest is, en nu nog een beetje last daarvan heeft..

Ik vind het maar moeilijk allemaal.. Sed heeft inderdaad nooit typische hoefbevangen kenmerken getoont, nooit warme voetjes, nooit pols in de koot, nooit weigeren te lopen maar wel heeeeel pijnlijk lopen, eenmaal op gang liep hij beter. Ook heeft hij nooit zn voorbenen ontlast, de 2e DA zei dat dat kwam omdat hij in 4 voeten HB was..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:10

Bedankt allemaal! voor ons brengt het inderdaad ook rust...het werd teveel "lijden".

Lastig Shanna, kunnen ze spierbevangenheid niet in het bloed zien? of is dat nu alweer te laat om te testen?

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:50

Sterkte Elise en Esther!

Shanna, is er toen geen bloed afgenomen om spierwaarden te controleren?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:43

Shanna schreef:
Heel veel sterkte allebei, ik kan me best voorstellen dat het verlies ook rust met zich mee brengt.. :(:)

Afgelopen week is de hoefsmid weer bij Sed geweest, en hij betwijfelt sterk of Sed wel hoefbevangen is/ is geweest.
Hij kan nergens tekenen van (oude) kneuzingen of rare groei-ringen o.i.d. vinden terwijl Sed toch witte voetjes heeft, dus hij gaat mee in de diagnose van de eerste dierenarts, dat Sedje spierbevangen geweest is, en nu nog een beetje last daarvan heeft..

Ik vind het maar moeilijk allemaal.. Sed heeft inderdaad nooit typische hoefbevangen kenmerken getoont, nooit warme voetjes, nooit pols in de koot, nooit weigeren te lopen maar wel heeeeel pijnlijk lopen, eenmaal op gang liep hij beter. Ook heeft hij nooit zn voorbenen ontlast, de 2e DA zei dat dat kwam omdat hij in 4 voeten HB was..

Hmmm, mijn shet had een beetje hetzelfde. Ook heel moeilijk lopen, maar op het zachte een heel stuk beter. Hoefsmid kon er niets aan vinden, op de foto's was geen kanteling te zien.
Nu na 1,5 week op pijnstilling en onstekingsremmers weer helemaal fit. Ik ga denk ik standaard was magnesium bijvoeren, sowieso voor de spieren, maar schijnt ook goed te zijn voor bevangen paarden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:49

Ik kom mij ook melden in het topic. Mijn oude ruin van 27 is vorige week gediagnosticeerd met PPID :( .
Heb al 2 jaar het idee dat het niet helemaal goed komt met hem. Vooral omdat hij dit jaar en vorig jaar slecht uit de vacht komt. Dat is eigenlijk het enige. Hoewel hij op zich nog fit is vertrouwde ik het niet. Mede door alle info in dit topic trouwens.

Bloed geprikt en bloedwaarde was 275. Ik heb hem gelijk op de Prascend gezet, en nu maar afwachten. Hij staat nu 24/7 op de wei met zijn dames, en dat gun ik hem zo op zijn oude dag. Dus fiets nu iedere avond heen en weer met een handje muesli en zijn pil. Hij eet het tot dusver gemakkelijk gelukkig.

Half augustus weer bloedonderzoek doen en dan kijken of hij op 1 tablet blijft of naar 1.5 moet (het is een flink uit de kluiten gewassen KWPN-er).

Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voor je effect zag van de Prascend? En rijden jullie nog/weer op jullie PPID paarden? Ik heb in juni nog een bosritje gemaakt met mijn ouwe. Voor mij hoeft hij niet meer op zijn 27-e hoor. Ik heb ook een 8-jarige staan waar ik fanatiek mee rij. Maar hij vindt het zelf nog zo leuk om mee te gaan naar het bos. Weet dus niet goed wat te doen.

Sterkte Elise en Esther. Het valt niet mee om afscheid te nemen van je trouwe maatje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:54

Mijn cushies zijn gewoon nog aan het werk. Niet super fanatiek, maar dat heeft meer te maken met gebruiksdoel en tijd tekort.