Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EsmeeBlom schreef:
Wij gaan gedurende deze zomer onderzoek doen naar de effecten van een nieuw product op paarden met zomereczeem. De resultaten tot nu toe lijken erg goed, maar we willen graag onze testgroep uitbreiden voor meer informatie.
Zijn er hier mensen die (met hun paard), aan zoiets mee willen werken?
Ik verstrek graag meer informatie via pb.
TeSs2411 schreef:Nou de superfit horse brok die ik laatst heb gekocht bevalt totaal niet helaaspaardlief vergaat plots van de jeuk en zit onder de kale plekken tot bloedens toe
Heb hem maar per direct van het voer afgehaald en morgen bestel ik gewoon zijn oude vertrouwde muesli weer.
Marjo89 schreef:TeSs2411 schreef:Nou de superfit horse brok die ik laatst heb gekocht bevalt totaal niet helaaspaardlief vergaat plots van de jeuk en zit onder de kale plekken tot bloedens toe
Heb hem maar per direct van het voer afgehaald en morgen bestel ik gewoon zijn oude vertrouwde muesli weer.
Komt je paard op het gras ?
papagroom schreef:Als een paard vreemde reacties geeft op een normale voeding is het beter uit te zoeken waarom hij deze reactie geeft.
Vaak is de oorzaak te vinden in een verkeerde darmflora.
Het aanpassen van de darmflora is dan een goede oplossing.
De boterzuurbacterie is hier een goed voorbeeld van,deze kan de voederconversie ernstig verstoren,en in voorkomende gevallen ernstige tekorten opleveren.
Het bijvoeren van zeewier,actieve koolstof of een combi hiervan kan heel positief werken.
Dit is een stuk beter dan het weglaten van suikers,koolhydraten etc,,,,een paard heeft deze stoffen namelijk (met mate) wel degelijk nodig.
minikatje schreef:@ fransje, " gewone" head and shoulders is best een agressieve shampoo.
je hebt van de natuurwinkel een fles voor mensen met hele gevoelige huid.
maar persoonlijk hou ik het bij mijn brandnetellotion, daar weet ik van wat erin zit.
je hebt geloof ik ook kerato (teershampoo) en zwavelshampoo van sectolin tegen schilfers en jeuk.
voor de lotion:
bosje brandnetels
1 liter lauwwarm water
0,5 liter appelazijn
Maal /pureer de brandnetels fijn.
Meng het water met de azijn.
Leg hier de brandnetels in, en laat het een half uur trekken.
Regelmatig roeren.
goed zeven voor gebruik.
even laten intrekken, en na afloop goed uitspoelen.
Viootjuh schreef:Ik heb een eczeemdeken welke ik vorig jaar ook heb gebruikt maar deze heeft hij nog niet op, hij staat ook nog niet op de wei. Ik ben benieuwd of jullie een eczeemdeken alleen opdoen als jullie paarden op de wei staan of ook op stal? Ik ben namelijk echt een leek op dit gebied![]()
Verder ben ik benieuwd wat ik er het beste nog meer aan kan doen? Vorig jaar heeft de veearts hydrocortiderm voorgeschreven, dit hielp wel maar dat mag je maar twee weken achter elkaar smeren dus daarna begon het schuren weer. Ik heb zijn staart ook om de paar dagen met betadineshampoo gewassen en vervolgens ingesmeerd met sudocrème, dit heeft ook even geholpen maar is nog steeds niet afdoende.
Ik merk trouwens dat op heel zijn lijf wel wat jeuk heeft maar daar schuurt hij niet aan, ik zie teminste geen kale plekken.
Ik hoop dat jullie mij verder willen/kunnen helpen.