Ik heb de deken hier nu 2 weken af. Het gaat niet beter of slechter, dus ik denk dat ik hem voorlopig af laat. Waarschijnlijk vertekent de pred ook wel een hoop, maar ik zie ook geen kleine prikvliegjes meer bij de paarden.
Jammer joke, hopelijk dat het goed gaat met het smeren
_CS_
Geplaatst: 17-11-09 18:04
Heb foto's!!
Helaas is de schade aan de manen zo a.d.h.v. foto moeilijk te zien. Precies in het midden missen we een stuk, en klein gedeelte vanaf de deken (platgedrukt stuk van de deken), verder is het vrij dun
Nu de kou er weer aan komt wordt ze weer wat magerder. Sinds vorig jaar winter blijft er bijna geen nek over bij haar in de winter. Wel nog een beste grasbuik
Yes, sinds Lidar de witte leempoeder krijgt is hij al een week jeukvrij!! Hij staat dus ook niet meer te schuren ( ik klop het nog wel even af!). Ik ben zo blij dat wij erdoor heen zijn.
@ CarolShadow, ook mijn merrie wordt wat schraler, ook ivm de kou en ook deels omdat ze net weer binnen staan.
Zag vandaag toch dat er een vaag schuurplekje zat op d'r staart, maar ik weet dat dit niet van de eczeem is, dit moet van de regen komen (jeuk daarvan is vrij normaal) en ze zet dus ook niet door met schuren. Wél heb ik het even ingesmeerd.
Muzefee: Die van mij is echt helemaal val slag sinds dat gedoe laatst met al die medicijnen. Maakt wel wintervacht aan, maar die is heel dun. Sinds vorig jaar heb ik eigenlijk dat ze in de winter wat schraler wordt (maja eerder was ze ook echt moddervet, en eindelijk is ze dan sinds 2 jaar redelijk goed op gewicht, al mag er nog wel iets af)
ellepel
Geplaatst: 17-11-09 19:55
vind je haar schraal? valt wel mee toch? of is het niet goed te zien op deze fotos. lijkt mij nog rond genoeg geef je al iets van olie? is extra energie en een goede dikmaker, en gezond ik ben nog steeds niet bij appie geweest, ben verdorie harstikke ziek
Nou, het is nogal haar wat je ziet. Ze wordt bij de hals behoorlijk dun nu, en eigenlijk is het ook alleen daar te merken. Haar hangbuik zal altijd blijven haha. Je moet het denk ik echt voelen, hij is nu ongeveer de helft van wat hij zomers is. Bovenop haar ribbentjes wordt ze ook langzaam iets schraler, maar door haar buik valt dat bijna niet op. En nu dan dat winterhaar. Met poetsen voel je de ribbentjes wel.
Beetje dubbel dus. Heb olie gegeven pas geleden 2 weken ook i.v.m. de medicijnen enzo. Nu is ze eraf, omdat ze dus ook weer niet TEveel kan gebruiken haha.
Beetje moeilijk geval hé, maar ach zolang ze voor de rest niet bizar mager wordt hoef ik me nog geen zorgen te maken, tot nu toe is het alleen haar hals.
Ik vind haar er op de foto's qua manen wel goed uitzien anders, was bang dat het erger was met dat gepruttel laatst met haar. Ziet er prima uit om de winter mee in te gaan, volgend zomer begin je zo te zien weer met een nieuwe mooie bos
Ja, nou het ergste zie je niet zo op de foto's. De kant waar het heen valt aan de onderkant missen we megaveel. Bovenop idem dito.
Stalgenootjes vroegen al wanneer ik ze ging snoeien. Ik zeg:" Nee, heb mezelf ingeprent het niet te doen". Zodat we volgend jaar dus inderdaad met een beste bos kunnen beginnen haha.
Wat ik wel heb gemerkt afgelopen zomer is dat je onder een eczeemdeken beter lange manen kunt hebben i.p.v. korte. Hoe korter ze zijn, des te meer schade door verwarring, wat weer schuurt etc. etc.
Haar staart ben ik echt mega trots op! Ga morgen even opmeten
Hm, mogelijk volledig niet nodig maar ik heb de deken toch maar weer een weekje opgedaan. Ik zie inderdaad ook niets vliegen maar als ik zie wat voor temperaturen ze de hele tijd verwachten dan neem ik toch liever geen risico. Einde van dit weekend doe ik denkelijk de deken weer af...
_CS_
Geplaatst: 18-11-09 13:23
Vorig jaar november lag er een dik pak sneeuw, heb er nog foto's van. En dit jaar, pffff.
Gelukkig hoef ik me geen zorgen meer te maken, heerlijk is dat.
ellepel
Geplaatst: 18-11-09 13:49
opisop_shop schreef:
Oh jee toch niet de mexico?
nou dat nog net niet,heb wel koorts enzo,maar geen keelpijn en hoesten,dus is "gewoon"griepje
on topic: nu met die storm hier waait er wat nog prikken kan gelukkig ver weg. suzanne,ik ga ook niet knippen hoor,ap mist wat bij zijn schoft aan haar,maar ik laat het lekker zo. kijken hoe lang het gaat worden deze winter
haha in de winter groeit het lang niet zo hard. In de zomer retesnel! Wij zijn vanaf maart tot juli van bijna niets naar bijna onderaan de hals gegaan.
ellepel
Geplaatst: 18-11-09 14:12
nou dat is bij appie dus net andersom. in de zomer kan ik het er wel aan kijken en in de winter gaat het stukken sneller zal vast met zijn voeding te maken hebben
@ ellepel: je mag wel wat van ons lenen hoor Kaspars manen groeien echt bizar snel, het deel achter z'n oren is al zeker een handbreedte lang! Mijn haar groeit ook absurd snel
ellepel
Geplaatst: 18-11-09 15:11
ik wil dit weer hebben:
toen had ik appie echt net is alweer bijna 11 jaar geleden.( is foto van foto gemaakt hoor,vandaar wat raar) lange manen he
Wat een verschil zeg! Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik zulke lange manen echt onhandig vind. Al had mijn paard lange manen gehad, dan had ik ze ook kort geknipt (tot misschien hoogstens twee handbreedtes). Vind ik veel sportiever staan
ellepel
Geplaatst: 18-11-09 15:24
ik deed er altijd vlechten in,anders had ik na het rijden allemaal losse manen maar ik deed alleen vlechten als ik ging rijden hoor,die maantjes hebben ze wel nodig
Misschien dat dat selenium supplement er iets mee te maken heeft, hiervoor groeide z'n manen helemaal niet snel. Of aan het voer?
Vlechten vind ik ook weer zonde, maar begrijpelijk als je aan het rijden bent. Achja, misschien over een aantal jaar, als ZE genezen kan worden...... dromen mag toch... ?
Nou ja, ik heb van de zomer lange vlechten gehad en kort sportmodel. En voor onder de deken verkies ik toch de lange vlechten, blijft gewoon veel mooier. Al is dat korte koppie gewoon zo leuk Voel me dan net barbie met haar barbiepaard met dat lange haar, maja.
Denk dat ik volgend zomer ze niet meer afknip. Dit jaar ging het eigenlijk perfect, totdat ik het afknipte. Alles ging in wirwar zitten, schuren etc. Alles weer helemaal dun, vreselijk.
ellepel
Geplaatst: 18-11-09 17:00
weet je wel dat ze in het begin zeiden dat appie een barbiepaardje was? omdat zijn manen ook echt zilverwit waren toen en heeeeeeeel zacht. ik was er helemaal vliefd op