[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:38

Geen fijne verhalen hier de laatste tijd :(:)

Met [***] gaat het best ok, nog steeds zoekende natuurlijk maar hij gaat best goed. Nadeel bij hem is dat hij zowel schudt op (gras)pollen als op wind .. en wind is natuurlijk wat moeilijker om wat aan te doen. Gekke daarvan vind ik wel dat hij in de winter niet schudt (en dan waait het doorgaans ook ;) ) maar heb zelf het idee dat door zijn allergie en zijn overgevoeligheid op graspollen hij in die periode ook heviger reageert op wind. Maar we zullen het deze winter zien.

Verder blijf ik ook met het vraagteken zitten hoe hij wel kan schudden, maar totaal niet reageert als de DA op zijn (oog/neus)zenuwen zit te duwen. Heb hem volle zomer laten checken omdat ik dacht dat hij niet meer goed zag, maar er niet bij stilgestaan verder. Toen de DA op de zenuwen begon te drukken (om de reflexen rond de ogen enzo te testen) dacht ik "oei, niet zo handig", maar daar had [***] dan weer totaal geen problemen mee ... Dus dat snap ik dan niet zo goed :+

Maarja, blijft afwachten zeker? Volgend jaar op tijd met Puur Pollen beginnen en dan zullen we wel weer zien. Hij schudt niet in die mate dat ik zijn leven ondraagelijk vindt ofzo, daar is hij zelf ook nog veel te vrolijk voor. En in zijn paddock heeft hij nergens last van (ook niet in de piste), het is alleen met echt naar buiten gaan .. waar veel gras is en de wind door de velden waait :Y) Dus we zien wel :)

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:01

Wat erg meiden!! Maar ik denk wel dat jullie je paarden ontzettend veel lijden hebben bespaard!! Het schijnt echt een gruwelijke pijn te zijn als ze het zo extreem hebben!!

Marloezz

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:02

Hoi Sabine
Een pollennetje helpt ook goed tegen de wind. Maar dat heb je vast al geprobeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:45

Netje rij ik inderdaad mee :j Maar is niet voldoende. Heb ook volledig masker geprobeerd, maar [***] houdt niet van maskers :+ Hij heeft ook (vooral?) problemen als de wind van opzij of vanachter komt, heeft misschien ook wel niets met het headshaken op zich te maken, wie weet houdt hij gewoon niet van wind ;) Rij nooit zoveel buiten in herfst/winter dus ga er eens extra op proberen letten deze winter of hij het dan ook niet doet..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:07

Appie doet het in de winter als het erg mooi zonnig weer is :j

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:19

Heb je wel eens een panty geprobeerd over de neus? Geert vond het niks maar het zou wel helpen bij wind van de zijkant of schterkant! Zoals in dit filmpje: http://youtu.be/rRcTl3HGdSY

Geert reageerde vanavond ook best fel op de lampen bij het voetbalveld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:30

Poeh, wat een gedoe is dat :')
En betwijfel ook of hij dat wel leuk gaat vinden, hij vindt het netje al erg kriebelen ed (denk ik, speelt regelmatig met zijn bovenlip ermee), en zo helemaal "opgesloten", denk het niet .. Maar wel fijn bij paarden die het niet erg vinden :Y)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:53

Ik hoef bij appie niks om zijn hoofd te doen.
Ook geen neusriem,dan gaat hij dat er af schuren

Maar sabine, appie kun je ook bij zijn hoofd pakken.
Hij vind het niet fijn,maar hij laat het wel toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:58

Maar die heeft het al niet graag, laat staan dat je hem rond zijn ogen/neus op zijn zenuwen met een 'scherp voorwerp' gaat prikken ... toch? [***] stond op dat moment praktisch te slapen, heeft ook geen problemen met aan zijn hoofd komen, gaat zelfs ervoor staan zodat je toch maar goed op zijn voorhoofd kan schuren (zeker met verharen, blijkbaar kriebelen die paar witte haren harder dan al die vosse :)) ).

Verder is hij zeker wel een shaker, er is zeker reactie op pollen. Maar andere dingen zijn dan weer zo raar .. Het blijft ingewikkeld..

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:33

Ja dat is het rotte ook. Soms begrijp je echt niet waardoor het komt. Geert wil ook graag gewreven worden op zijn voorhoofd. Neus vindt hij minder

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:44

Guus vind kriebelen en schuren op zijn hoofd ook heerlijk hoor! En langs/achter de oren schuren/wrijven ook. Terwijl hij ook een echte headshaker is.
Ik heb het idee dat hij op bepaalde pollen erg reageert (gek genoeg lijken het dezelfde te zijn als waar ik zelf mijn hooikoorts van krijgt 8)7 ), maar ook direct fel zonlicht lokt reacties uit. Het blijft moeilijk, als hij nou gewoon een kon zeggen wat hem dwars zat...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:00

Marloezz schreef:
Ja dat is het rotte ook. Soms begrijp je echt niet waardoor het komt. Geert wil ook graag gewreven worden op zijn voorhoofd. Neus vindt hij minder

Ja precies!
Bij appie dus ook! Die neus is echt heeeeel gevoelig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:33

Ok, nu kan ik officieel niet meer volgen..
Vandaag scheen het zonnetje zo fijn dus had gedacht stukje naar buiten te gaan, het enige dat mij deed twijfelen was de wind. Best veel en best koud. Uiteindelijk toch besloten het aan te kijken, in ieder geval naar het bos te gaan want dan had hij ook stukken windloos. Nu, om het kort te houden: veel wind, van alle kanten, en koud (mijn oren vonden het niet fijn :') ) .. en pony? Geen schudden ..

Wat is er dan nu weer anders dan anders? Is het doordat het kouder is? Of doordat de wind kouder is? Of wat zou het nog kunnen zijn? Want ik snap het niet :') Al was het wel leuk :Y)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:18

Er zijn vast geen pollen meer, dat is het :P
Misschien iest met luchtvochtigheid, die is nu ook lager denk ik.

Tja soms blijft het raar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:31

Dat zal het zijn ja :P
Zou kunnen omdat het algemeen kouder is/andere luchtvochtigheid :j Verklaart ook waarom hij in de 'winter' nooit schudt, ookal is er dan wind .. We zullen zien :+

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:36

En afwezigheid van pollen en die kleine mugjes en vliegjes. Geert kan nu ook weer zonder vliegenfranje voor de ogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:56

En toen was het weer 5 graden warmer en toen ging hij weer schudden :')
Niet zo extreem, maar toch genoeg om te zeggen dat we maar eventjes naar buiten gingen :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:16

Nou, vreemd zeg?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:55

die van mij schudt nog vreselijk. Dus ik ga verder zoeken. :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:23

Nu nog?
Ja dat is wel erg vreemd, wat ga je verder nu doen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:13

ellepel schreef:
Nou, vreemd zeg?

Achja, heb gewoon een vreemde pony natuurlijk :+
Vlogen wel weer kriebelbeestjes in de lucht (zat me nog af te vragen waar die zo ineens vandaan kwamen) dus misschien was het toch gewoon daarop (want echt harde wind was er niet, al waait het tussen de velden altijd wel). We zullen zien, volgende week wordt het weer 18 graden dus dat gaat weer leuk zijn :Y)

@ gekvanfleur : stom :( Dus seizoensgebonden kan je wel uitsluiten? Wat heb je al allemaal laten nakijken?

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:14

Ik heb gisteren even geprobeerd zonder pollennetje maar daar kwam ik ook van terug binnen 100 meter. Het kan ook zoveel zijn. Misschien dan toch de wind in zijn neus? Met pollennetje geen centje pijn. Maar idd, het barst nog van die kleine knutjes. Vorig jaar begon de ellende in november....sinsdien zijn we zoekende. Ik denk nog steeds dat het door overprikkelde zenuwen in zijn aangezicht komt. Vooral dankzij de tandroblemen die hij toen had

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:55

Die van mij schudt ook nog steeds.
Donderdag komt de osteopaat nog eens langs.
Het was een van de eerste dingen die ik heb geprobeerd, de persoon die haar toen bekeek vond niks raars.
Ondertussen pollennetje, verdoven van de trigeminale zenuw, endoscopie, gabapentine verhuis naar een andere plek en extra zout in het voer geprobeerd. Allemaal zonder resultaat.
Zou gek zijn als een andere osteo de oplossing brengt... stiekem hoop ik het wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:34

Zal maar niet zeggen dat appie vanmiddag ook liep te schudden!

Maar.. appie heeft momenteel wer last van zijn astma, hij heeft toch wat stoffig hooi gegeten en afgelopen vrijdag kreeg hij daardoor een aanval en voelde zich totaal niet lekker, had er ook buikpijn van zelfs!
De veearts is geweest, alles klonk goed,behalve dus zijn longen

Hij staat nu op de ventipulmin, en ik was al benieuwd of hij da nu ook zou schudden en ja dat is dus het geval.
Hij staat nu op kuil,dus geen stof meer en even afwachten joe het verder gaat.
Maar het rustige najaarsweer van nu zal absoluut een trigger zijn voor het een of ander?

Misschien schimmels uit nat gras op het land,of zelfs wel iets van paddenstoelen? Die staan er overal genoeg!!

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:00

Lastig is het hè? Dit blijft een aandoening waarbij je maar blijft puzzelen!
@Oriyani, ik hoop dat deze osteopaat wat vindt!!
Laatst bijgewerkt door Marloezz op 26-10-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt