[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:52

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb Illo eergisteren geschoren, een jachtmodel.
Precies op tijd want gister was het al aardig warm hier, en hij had alweer een flinke berenvacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:54

Wauw wat ziet hij er goed uit!
Welk scheerapparaat raden jullie aan? Ik scheer nu met mijn opscheer-machine van Wahl, maar die heeft er toch best veel moeite mee moet ik zeggen haha! En dan heb ik Sed nog wel in delen gedaan (eerst hals, toen jachtmodel, nu kaal, na het weekend de benen).

cynthiar

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:14

Ik heb een scheerapparaat van Liscop. Hij is al 18 of 19 jaar oud en doet het nog steeds goed. Ik heb met snoer, een accu leek mij niet fijn. Is dalijk ineens leeg terwijl je nog niet klaar bent.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:16

Dank je Shanna. Ik vind hem zelf nog wat te mager ondanks hij 24/7 op het land staat met aardig wat gras. Ik voer hem nu wat muesli bij voor wat extra vitamines, aangezien het gras wat droog is door de droogte.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:34

Is de CushCare Condition van Dodson&Horrell niks voor hem Cynthiar ?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:27

Dat merk is bij mij in de buurt niet te koop, Pandora.
Ik geef hem Coolmix van Havens. Ik heb ook een jaar Seniorenmuesli van Cavalor gegeven. Maar ik had het idee dat hij het beter doet op de Havens.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:34

De verdeling van D&H is idd helaas vaak een probleem...of je moest het met een volledige pallet bestellen rechtstreeks uit Engeland ... :=

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:42

Je kunt D&H bestellen bij Equiculinair (regio Rotterdam) en bij Rene Wielens (Haaksbergen), ze sturen het dan op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:45

Om even terug te komen op mijn pony; haar waarde is nu 6, vorig jaar toen ik net begonnen was was het 60.
Wat moet ik toch... Heb de ijzers er al wel onder weg laten halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:24

Wat zegt de hoefsmid van haar gestruikel? Als het gevoelig op de ijzers was zou je hoefschoenen kunnen proberen, als het wat anders is denk ik dat je eerst moet achterhalen wat de oorzaak is, misschien met een onderzoek van de DA..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:01

Heb je wel een goede hoefsmid?
Dat kan ook een hoop verschil uitmaken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:25

Jeetje wat een k*ziekte dit. Ik ben me net aan het orienteren omdat mijn verzorgmerrie misschien ook Cushing heeft. Volgende week laat ik haar testen.
Tot nu toe heeft ze alleen de volgende symptomen: Slecht verharen, terugvallen in de bespiering, doffe vacht en ogen en vermageren ondanks veel voeren. Met haar tanden is niets mis en ze eet ook als een tierelier, maar valt alleen maar af.

Zoals ik al zei ben ik me alleen nog maar aan het orienteren, en heb ik de beginpost en de laatste paar pagina's gelezen. Nu vroeg ik me af:
Wat gebruiken jullie voor medicijnen voor jullie paarden?
En wat heeft magnesium precies voor positief effectop PPID-paarden?
En ook wat jullie ongeveer per maand kwijt zijn aan medicatie?

Alvast bedankt, en als ze het blijkt te hebben dan kom ik hier natuurlijk regelmatig meepraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:32

Even heel snel Martine; Medicijn = prascend, die kost gemiddeld 1,40 euro per tablet, dus ligt het er helemaal aan hoeveel je daarvan geven moet.
En uit mijn hoofd heeft magnesium meer positieve invloed op de IR en de eventuele HB, wat veel Cushing paarden toch ook blijken te hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:43

Dag Martine,
Medicijn is prascend....je wil echt niet weten hoeveel ik per maand eraan kwijt ben, heb er hier 2 die aan die pillen zitten :P
Magnesium weet ik niet, heb hier nooit tekorten kunnen vaststellen, dus hoef dat er ook niet bij in te smurfen :+
Verder is de Cushcare Condition van Dodson&Horrell als voer een echte aanrader voor de symptomen die jij beschrijft, naast de prascend natuurlijk.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:51

Bedankt voor de reacties zo snel al :) Sowieso moet ik natuurlijk afwachten, maar ik wilde me even orienteren omdat ik degene ben die waarschijnlijk straks ook voor de kosten opdraait. De eigenaar gaat er geen geld insteken, dus ik zal dat moeten ophoesten. Vooral jammer omdat ik nu geen baan heb en het me niet zo goed uitkomt.. maarja.. daar kan zij weer niets aan doen :=

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:46

Even spammen :).

Zadel op, bitje in en een kwartiertje door de polder. Dat had ik vier weken geleden niet durven dromen!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:48

Hee!!! Wat geweldig zeg!!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:49

Super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:17

Ze liep toen ze de ijzers had een paar weken prima, maar nu is het de laatste weken weer sh*t...

@Martine, mijn pony heeft voldoende aan 1/4 per dag, ik kan dus 9 maand ongeveer met 1 doosje en een doosje kost mij 140 euro.

Super Megan!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:39

Vandaag laatste dagje bos in Hoenderloo en geloof dat pony zich ook goed vermaakt heeft.
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:02

2 poowns lekker aan de wandel geweest ! Leuk !! Geeft de burger ook weer moed, toch ?
Ga zo meteen met mijn cushie ook wat bejaardengym doen...is nog niet te warm nu :P

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:05

amoj schreef:
Ze liep toen ze de ijzers had een paar weken prima, maar nu is het de laatste weken weer sh*t...

@[***], mijn pony heeft voldoende aan 1/4 per dag, ik kan dus 9 maand ongeveer met 1 doosje en een doosje kost mij 140 euro.

Super Megan!!

Dankje!
Dat stelt mij enigszins gerust. Het is verre van goedkoop, maar ook niet onbetaalbaar.

Trouwens: heeft iemand hier ervaring met het bestellen of halen van medicijnen in het buitenland? Eventueel de menselijke variant?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:40

Buiten Nederland is Prascend even duur ( plus verzendkosten). Maar het medicijn is receptplichtig, en dus ook de menselijke variant ( die niet meer gebruikt mag worden door veeartsen) zul je niet kunnen krijgen, tenzij je een sjoemelaar vindt.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:07

Maar sommige medicijnenzijn in het buitenland veel gemakkelijker te verkrijgen. Neem mijn zwager, die komt uit roemenie en kan daar voor een antibioticakuur zo even langs de apotheek. Krijgt er zo een mee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:45

Martine_R schreef:
Maar sommige medicijnenzijn in het buitenland veel gemakkelijker te verkrijgen. Neem mijn zwager, die komt uit roemenie en kan daar voor een antibioticakuur zo even langs de apotheek. Krijgt er zo een mee.

Misschien kan hij dan Pergolide of Prascend ook wel uit Roemeniƫ meebrengen zonder voorschrift :P
Altijd het proberen waard zeg ik dan... :D