pluisbeer schreef:Nu Ohjajoh het over mesten heeft: hoeveel mesten jullie paarden(in hopen dan). Hier vaak een stuk of 28 per dag per 2 paarden.
Eigenlijk zou het handig zijn als daar een richtlijn voor is, hoeveel eruit moet komen, of ze dan genoeg vezels binnenkrijgen zeg maar.
Mijn Vlek poept in 1 nacht op stal meestal 1 drol en soms 2. Wat ze overdag in de wei poept heb ik geen zicht op.
Maar Vlek eet geen hooi meer en dat scheelt denk ik enorm. Ze heeft supermooie keutels. Wat ze wel eet is:
3x daags 1 schep Agrobs Fetura, 1/2 schep zemelen, kwart schepje muesli (dit 2x daags).(gemengd met water allemaal)
Soms bietenpulp en als ze op de wei staat ook gras. In de paddock probeert ze wel hooi mee te eten met de rest, ze kauwt lekker, maar dan valt de prop eruit en pakt ze weer een nieuwe pluk hooi en herhaalt zich dit weer.
Of ze genoeg vezels binnen krijgt weet ik niet, maar ze ziet er super uit en ze heeft mooie keutels.
Ik heb haar paar weken geleden weer geschoren en daar is ze ook enorm van opgeknapt
Voor

Na