Nataschax schreef:Zie veel paarden hier in de buurt in een eczeem deken maar die hebben wel super lange manen. Hoe doen jullie dat?
Mijn paardje heeft een halve fjorden coupe..
deken op, invlechten en er optijd bij zijn.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
funnyhorses schreef:Het stelt niks voor en scheelt een hoop gekriebel voor de paarden.(ook voor niet-eczemers)
De vents die ik heb hebben een doorsnee van zo'n 40 cm dat is voldoende.Heb nu 1 ven uitstaan en enkel de box van de eczemer aanstaan,ze loopt nu vredig zonder deken buiten.
Ik heb een serieus zware eczemer,heeft jaren erbij gehad dat ze echt tot bloedens open lag.
Nu enkel nog wat oude wondjes in dr gezicht,de rest is nog bespaard gebleven.
opisop_shop schreef:funnyhorses schreef:Het stelt niks voor en scheelt een hoop gekriebel voor de paarden.(ook voor niet-eczemers)
De vents die ik heb hebben een doorsnee van zo'n 40 cm dat is voldoende.Heb nu 1 ven uitstaan en enkel de box van de eczemer aanstaan,ze loopt nu vredig zonder deken buiten.
Ik heb een serieus zware eczemer,heeft jaren erbij gehad dat ze echt tot bloedens open lag.
Nu enkel nog wat oude wondjes in dr gezicht,de rest is nog bespaard gebleven.
maar nu zonder deken buiten, staat toch los van de ventilator??
Nataschax schreef:Jotoma schreef:Heb mijne vanavond bloot in stal gezet. Regendeken blijft wat warm. Hij vertoont wel weer alle voor-eczeem-tekenen. Dus ik vind het spannend wat ik zo aantref. Op basis daarvan maar kijken of de eczeem of regendeken op gaat.
En wat heeft jouw paard als voor-eczeem-tekenen?
Marjo89 schreef:Nataschax schreef:Zie veel paarden hier in de buurt in een eczeem deken maar die hebben wel super lange manen. Hoe doen jullie dat?
Mijn paardje heeft een halve fjorden coupe..
deken op, invlechten en er optijd bij zijn.
Ik vlecht haar manen ook gewoon in, anders komt het zo in de klit onder die deken. Ik heb de eczeemdeken van Epplejeck en dat halsstuk is echt 3 x ***. Elke keer als ze graast gaat die hals wat naar achter en daardoor komt er een stuk manen vrij.. meer mensen die dit hebben?
M_hartje_M schreef:Ik doe iets fouts geloof ik...
Paard staat onder eczeemdeken, al vanaf midden maart. Word regelmatig gewassen met eczeemshampoo, dagelijks smeren met middelen..
En NOG trek ik hele plukken manen uit
_Cher schreef:M_hartje_M schreef:Ik doe iets fouts geloof ik...
Paard staat onder eczeemdeken, al vanaf midden maart. Word regelmatig gewassen met eczeemshampoo, dagelijks smeren met middelen..
Schuurt hij ook veel dan? Misschien zit de hals te strak en worden daardoor de manen afgeschuurd?
M_hartje_M schreef:Ik doe iets fouts geloof ik...