Appie heeft dan momenteel wel veel huidproblemen,maar schudden doet hij niet.
Uhm emmet techniek ,dat is iets met massage toch?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gekvanfleur schreef:Schudden jullie paarden nog steeds? Die van mij begon in mei en nu nog steeds. Ik zit met mijn handen in het haar. Kan niets qua training want vind het gewoon zielig om haar zo te zien.
xSanneE_98 schreef:Ik meld me hier ook!
Vorig jaar is mijn inmiddels 19-jarige bijrijdpaard begonnen met headshaken. Hij zat toen meteen onder de bulten dus wij dachten meteen aan een allergie. Het was niet om aan te zien, continu schudden, zelfs op stal.
DA erbij gehaald, spuit voor de allergie. Hielp niet. Tussentijds heeft hij er zelfs enkele verwondingen door opgelopen. Lip helemaal kapot van tegen de voerbak slaan, plek tussen de oren e.d. Zielig gewoon. DA weer terug, weer gespoten. Dit sloeg wel aan. Hij werd rustiger. Contact opgenomen met de vorigr bijrijdster. Het headshaken had hij nooit gedaan, de bulten waren wel al eerder voorgekomen. Zij had toen propolis gegeven.
Als een gek propolis besteld en de dag erna begonnen met voeren. Ook 'n netje voor de neus. Het werd minder. Bulten waren weg, schudden deed hij niet meer. Na 2 weken netje eraf gehaald, wel doorgegaan met de propolis. Geen enkele keer meer geschud.
In de winter gewoon gestopt met propolis.
Begin dit jaar weer begonnen. Meteen propolis erin en het was weer oké. Zelfs geen netje meer gebruikt! Positieve ervaringen met propolis dus..