[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:52

Ik ben benieuwd want als het goed is verhuisd appie morgen ( of ze staan er al,kan ook) naar een ander stukje wei.
Is een stuk waar andere paarden gegraasd hebben,maar t komt niet op dus mag hij en nog een de rest op eten.
Ben benieuwd hoe het dan verder gaat met de jeuk.
Heb er nu eigenlijk geen omkijken naar namelijk :j

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:56

Vertelde Corinne al, wel lekker rustig zo apart :) hopen dat hij jeukvrij blijft!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:58

Blijft afwachten ,maar we zullen zien :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:01

Jotoma schreef:
Voor wie geinteresseerd is over de werking van listerine bij humaan gebruik voor seboroische eczeem (eczeem hoofdhuid), let wel n=1: werkt als een tierelier.
Zojuist mijn hoofdhuid behandeld met 50/50 listerine/water. Voor t douchen 5 min in laten trekken. Toen eerst gewassen met dreft (omdat haar normiter erg vet is), maar het was helemaal niet vet meer. Alsof de reiniging al gebeurd was, wat in feite ook zo was. Normaliter was ik dan met remederm shampoo, maar nu niet gedaan. Alleen nog even uitgewassen met mn Chi shampoo. Ik stap onder de douche weg en werkelijk geen schilfertje meer te zien. Dat is me nog nooit gelukt! Nog een ietsepiet jeuk.
Ik ga nu denk ik wachten tot t weer wat vettig wordt en gaat jeuken en dan behandel ik t eerst met listerine en misschien dan zonder uit te spoelen.
Ik ben enorm verbaasd en blij verrast!

+:)+ Lol Jotoma, ben blij dat je een positief resultaat hebt.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:45

ellepel schreef:
Ik heb destijds een topic geopend met daarin bloedonderzoek resultaten om te vergelijken
[MD] gezocht: mensen die bloeduitslagen van paarden hebben

Het ligt eigenlijk een beetje stil nu,maar je kunt er wel wat info uit halen.
En leverproblemen en (zomer) eczeem gaan juist erg vaak samen.
Als je zoekt op google met de woorden huidproblemen , en lever krijg je erg veel info

Appie is gek op metazoa, als hij zijn eten op heeft en ik let niet op,dsn zoekt hij de emmer met metazoa uit de kast,gooit die om en begint nog eens te eten :+

Dankjewel. Nu je het zegt kan ik me het topic herinneren. Ga even kijken.
Mijn pony heeft dus een afwijking in een bepaald enzym. Helaas weet ik niet zeker of dat altijd al zo geweest is. Heb toen ze 2 was een keer bloed laten onderzoeken maar niet zo uitgebreid als nu.

Mooi dat ie er zo gek op is, haha. Wel goed in de gaten houden dus :+
Ik hoor trouwens meer paarden die het opeens niet meer willen hebben. Toch apart.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:23

Er komt binnenkort waarschijnlijk een pony bij ons logeren die zich in het voorjaar geschuurd heeft. Nu is het schuren eigenlijk volledig over, maar je ziet er natuurlijk nog de sporen van. De manen en vooral de staart hebben veel korte haartjes. De huid ziet er eigenlijk helemaal rustig, er zijn geen schilfertjes te zien. De pony heeft wel een heel heel dunne gevoelige huid. Omdat er bij ons soms veel dazen zitten zou ik ze toch buiten willen beschermen met een deken. Voor mijn pony heb ik een rambo vliegendeken. Dit deken is gemaakt van een harde stof, ik denk dat de nieuwe pony schuurplekken zal krijgen daarvan. Nu ben ik dus op zoek naar een stevig, goed deken maar van een zachte stof. Ik vind het ook gemakkelijk dat de hals afneembaar is. Ik dacht aan een Amigo Bug Rug. Heeft iemand ervaring met dit deken?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:04

Amigo bugrug is een hele dunne deken, snel kapot en de hals sluit niet mooi af.
Ik denk dat dazen er gewoon doorheen prikken.
Rambo Sweet Itch Hoody is een sterke deken, op de schouder mooi zacht gevoerd dus schuurt niet snel. Hals sluit mooi af en vrij dik, dazen prikken er niet snel doorheen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:08

Ik ben zeer tevreden over de Shires eczeemdeken

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:04

Ik ga morgen beginnen met de proefverpakking van oerbalans! Ben heel benieuwd of ik daar al wat van ga merken en of ze het überhaupt wil eten..
Las de ervaring van henny_w al, zijn er meer die ervaring hebben met dit product?
Kan verder niet echt veel vinden.

YelizavetaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:59

Hallo bokkers ik kom even binnenvallen. Sinds een paar dagen heeft mijn paard heel haar hoofd kapotgeschuurd. Enkel haar hoofd niks aan de manen/staart.
Daarvoor had ze in de zomermaanden wel eens jeuk in haar manen/staart maar dat is (momenteel) weg.
De enige verandering is dat ze antibiotica moet nemen voor een sarcoïd die donderdag word weggehaald. Dan kan ik dit ineens aan de DA tonen. Ik vind het zo vreemd zo erg heeft ze nog nooit geschuurd. Kan het van de antibiotica zijn of is het iets anders? Mijn ander paard heeft het niet.

Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:20

Oei,dat ziet er naar uit, kan zijn dat het misschien een reactie is wat de antibiotica in het lichaam doet,
zou even uitkijken met veel gras en die plekken met een middel behandelen wat tevens de jeuk weg neemt.
Desnoods was je het even een keer met een middel tegen huidschimmel

Hebbes1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:39

Ik heb ook een vraagje, ik heb de derfen lotion laatst gekocht deze bevalt erg goed in manen en staart voor de jeuk.
Alleen mijn paard heeft ook jeuk bij zijn liezen.
Doordat de huid daar misschien dunner is durf ik daar geen derfen op te smeren of denken jullie dat dit wel kan? :(:)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:44

Iemand toevallig ervaring met magneten?

Vandaag door een vriendin getagged op fb in een bericht voor een magneetsieraad die je in de manen zou kunnen doen.

Foto's van een paard die dit nu 2 maanden draagt zagen er veelbelovend uit!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:39

Hebbes1993 schreef:
Ik heb ook een vraagje, ik heb de derfen lotion laatst gekocht deze bevalt erg goed in manen en staart voor de jeuk.
Doordat de huid daar misschien dunner is durf ik daar geen derfen op te smeren of denken jullie dat dit wel kan? :(:)

Dat kan prima.. ik smeer staart en manen met derfen.. hoofd en ook liezen/buik en rondom tepels

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:13

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:16

Regen, regen? Wat is dat ook alweer?
Dus hier zou er niet teveel veranderen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:23

Lotus83 schreef:
Hebbes1993 schreef:

Dat kan prima.. ik smeer staart en manen met derfen.. hoofd en ook liezen/buik en rondom tepels

Hier idem, smeer het juist ook in de liezen en rond de uier ed. Daar zit geen deken en heeft ze het snelst jeuk.

Die zwarte plekken in het gezicht had Brandy ook, sinds ze een kap op heeft zijn die voor 99% weg. Komt bij ons dus onder invloed van de zon.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:21

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:33

bamsy schreef:

Vandaag door een vriendin getagged op fb in een bericht voor een magneetsieraad die je in de manen zou kunnen doen.

Niemand? -O-

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:50

bamsy schreef:
bamsy schreef:

Niemand? -O-

Ik ken iemand die best wel goede resultaten boekt, maar wel op combinatie met Algae-Vitalis, voor de reiniging van binnen uit, en paardendeodorant, om de vliegjes weg te houden..
Dus niet uitsluitend met magneten.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:13

Vraag!

Zijn de muggen die ons steken nou ook de veroorzaker van de jeuk bij eczemers? Of is dat toch een andere vlieg? Naar mijn idee was het een andere mug, de knut.
Ik zie dat iemand een tekst plaats over dat er muggen in opkomst zijn.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:47

Klopt helemaal....maar waar veel muggen zijn, zijn de omstandigheden voor knuten ook optimaal

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:17

Ik had het artikel gedeeld en ga mee met papagroom.
In het artikel worden de omstandigheden gedeeld die ideaal zijn voor muggen, maar die komen overeen met die van de knut, daardoor ging er vanuit dat dat dit ook op gaat voor de knut komende week :j

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:24

Ik kom mij helaas ook melden hier.
Ik heb mijn merrie dit jaar 15 jaar en ze heeft hierbij altijd bij mijn ouderlijk huis gestaan. De paarden van de buren hebben zomereczeem en Spinner heeft daar nooit geschuurd of last gehad van vliegen en muggen.
In april dit jaar is ze naar mijn eigen huis verhuisd. Ze staan hierbij op een zandpaddock met onbeperkt hooi. Dit weekend viel me op dat ze opgezette speekselklieren had, dit trok na 2 dagen weg.
Vanmiddag heb ik haar helaas aangetroffen met geschuurde manen en staart. Meteen even gewassen met teatree shampoo, ingesmeerd met anti itchgel en een eczeemdeken en teershampoo besteld welke morgenvroeg binnen komen.

Nu zou het de bedoeling zijn dat ze bij de komende hengstigheid naar de hengst zou gaan. Echter beginnen nu de twijfels of dit wel een verstandige keus is. Ondanks dat zij nooit geschuurd heeft, wil ik geen veulen fokken waarbij de kans bestaat dat de eczeem erfelijk is.

Zijn er meer paarden die momenteel last hebben van vliegen en daardoor schuren, of zal ik toch richting een opgebouwde allergie moeten denken?

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:36

mirriejj schreef:
Ik kom mij helaas ook melden hier.
Ik heb mijn merrie dit jaar 15 jaar en ze heeft hierbij altijd bij mijn ouderlijk huis gestaan. De paarden van de buren hebben zomereczeem en Spinner heeft daar nooit geschuurd of last gehad van vliegen en muggen.
In april dit jaar is ze naar mijn eigen huis verhuisd. Ze staan hierbij op een zandpaddock met onbeperkt hooi. Dit weekend viel me op dat ze opgezette speekselklieren had, dit trok na 2 dagen weg.
Vanmiddag heb ik haar helaas aangetroffen met geschuurde manen en staart. Meteen even gewassen met teatree shampoo, ingesmeerd met anti itchgel en een eczeemdeken en teershampoo besteld welke morgenvroeg binnen komen.

Nu zou het de bedoeling zijn dat ze bij de komende hengstigheid naar de hengst zou gaan. Echter beginnen nu de twijfels of dit wel een verstandige keus is. Ondanks dat zij nooit geschuurd heeft, wil ik geen veulen fokken waarbij de kans bestaat dat de eczeem erfelijk is.

Ik heb een merrie van 22 jaar die nog nooit schuurde en nu een deel manen kwijt dus ja
Andere kant heb ik een eczemer waarvan langs moeder of vaders kant niks van eczemers zit dus je zal het altijd moeten afwachten

Zijn er meer paarden die momenteel last hebben van vliegen en daardoor schuren, of zal ik toch richting een opgebouwde allergie moeten denken?