Is een stuk waar andere paarden gegraasd hebben,maar t komt niet op dus mag hij en nog een de rest op eten.
Ben benieuwd hoe het dan verder gaat met de jeuk.
Heb er nu eigenlijk geen omkijken naar namelijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:Voor wie geinteresseerd is over de werking van listerine bij humaan gebruik voor seboroische eczeem (eczeem hoofdhuid), let wel n=1: werkt als een tierelier.
Zojuist mijn hoofdhuid behandeld met 50/50 listerine/water. Voor t douchen 5 min in laten trekken. Toen eerst gewassen met dreft (omdat haar normiter erg vet is), maar het was helemaal niet vet meer. Alsof de reiniging al gebeurd was, wat in feite ook zo was. Normaliter was ik dan met remederm shampoo, maar nu niet gedaan. Alleen nog even uitgewassen met mn Chi shampoo. Ik stap onder de douche weg en werkelijk geen schilfertje meer te zien. Dat is me nog nooit gelukt! Nog een ietsepiet jeuk.
Ik ga nu denk ik wachten tot t weer wat vettig wordt en gaat jeuken en dan behandel ik t eerst met listerine en misschien dan zonder uit te spoelen.
Ik ben enorm verbaasd en blij verrast!
ellepel schreef:Ik heb destijds een topic geopend met daarin bloedonderzoek resultaten om te vergelijken
[MD] gezocht: mensen die bloeduitslagen van paarden hebben
Het ligt eigenlijk een beetje stil nu,maar je kunt er wel wat info uit halen.
En leverproblemen en (zomer) eczeem gaan juist erg vaak samen.
Als je zoekt op google met de woorden huidproblemen , en lever krijg je erg veel info
Appie is gek op metazoa, als hij zijn eten op heeft en ik let niet op,dsn zoekt hij de emmer met metazoa uit de kast,gooit die om en begint nog eens te eten
Hebbes1993 schreef:Ik heb ook een vraagje, ik heb de derfen lotion laatst gekocht deze bevalt erg goed in manen en staart voor de jeuk.
Alleen mijn paard heeft ook jeuk bij zijn liezen.
Doordat de huid daar misschien dunner is durf ik daar geen derfen op te smeren of denken jullie dat dit wel kan?
Lotus83 schreef:Hebbes1993 schreef:Ik heb ook een vraagje, ik heb de derfen lotion laatst gekocht deze bevalt erg goed in manen en staart voor de jeuk.
Alleen mijn paard heeft ook jeuk bij zijn liezen.
Doordat de huid daar misschien dunner is durf ik daar geen derfen op te smeren of denken jullie dat dit wel kan?
Dat kan prima.. ik smeer staart en manen met derfen.. hoofd en ook liezen/buik en rondom tepels
bamsy schreef:bamsy schreef:Iemand toevallig ervaring met magneten?
Vandaag door een vriendin getagged op fb in een bericht voor een magneetsieraad die je in de manen zou kunnen doen.
Foto's van een paard die dit nu 2 maanden draagt zagen er veelbelovend uit!
Niemand?
mirriejj schreef:Ik kom mij helaas ook melden hier.
Ik heb mijn merrie dit jaar 15 jaar en ze heeft hierbij altijd bij mijn ouderlijk huis gestaan. De paarden van de buren hebben zomereczeem en Spinner heeft daar nooit geschuurd of last gehad van vliegen en muggen.
In april dit jaar is ze naar mijn eigen huis verhuisd. Ze staan hierbij op een zandpaddock met onbeperkt hooi. Dit weekend viel me op dat ze opgezette speekselklieren had, dit trok na 2 dagen weg.
Vanmiddag heb ik haar helaas aangetroffen met geschuurde manen en staart. Meteen even gewassen met teatree shampoo, ingesmeerd met anti itchgel en een eczeemdeken en teershampoo besteld welke morgenvroeg binnen komen.
Nu zou het de bedoeling zijn dat ze bij de komende hengstigheid naar de hengst zou gaan. Echter beginnen nu de twijfels of dit wel een verstandige keus is. Ondanks dat zij nooit geschuurd heeft, wil ik geen veulen fokken waarbij de kans bestaat dat de eczeem erfelijk is.
Ik heb een merrie van 22 jaar die nog nooit schuurde en nu een deel manen kwijt dus ja
Andere kant heb ik een eczemer waarvan langs moeder of vaders kant niks van eczemers zit dus je zal het altijd moeten afwachten
Zijn er meer paarden die momenteel last hebben van vliegen en daardoor schuren, of zal ik toch richting een opgebouwde allergie moeten denken?