[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:33

Nataschax schreef:
Wie wast zijn/haar paard mrt zomereczeem? Is daar ook een speciale shampoo voor?

Zijn verschillende shampoos voor hoor, best wel veel ook, ik gebruik de teershampoo van de BB, maar er worden hier ook andere merken genoemd, ongetwijfeld allemaal goed, en verder gebruik ik vaak sudo creme bij wondjes of schrale plekjes bij m'n paarden, ben ik best tevreden over, maar anderen zijn weer blij met iets anders, gewoon uitproberen denk ik wat je het fijnste vind :)* en je /3 natuurlijk!!

Roquen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:50

Ik ben met paard en al naar Denemarken verhuisd, en tot op heden heeft ze nog geen enkele keer geschuurd! Ben er zo blij mee! *\o/*

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:26

Sushilla88 schreef:
Ik ben met paard en al naar Denemarken verhuisd, en tot op heden heeft ze nog geen enkele keer geschuurd! Ben er zo blij mee! *\o/*

Dat is wel een hele drastische behandeling hihihi :+
Wel super dat het jeuken nu gestopt is zeg!Kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent. :j

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:49

flappie28 schreef:
Nataschax schreef:
Wie wast zijn/haar paard mrt zomereczeem? Is daar ook een speciale shampoo voor?

PineFauna Shampoo 250ml http://olewo.snelshoppen.info/beschrijv ... 87&path=14 is echt superfijne shampoo voor eczemers :j en de spray er van gebruik ook op de staartwortel

Dank u, dank u.
Vind het best wel lastig om paardje te onderhouden die zomer eczeem heeft.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:05

Hier alweer hele erge jeuk onder zijn buik :(
Pfff wat ik ook smeer of spuit het ligt alweer open.
Dat belooft wat voor de zomer.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:23

Iedereen ergert zich dood aan de musjes en zwaluwen die hier stal in, stal uit vliegen.
Ik ben de vogeltjes heeel dankbaar. Ze eten alle kleine, kriebelende, vervelende mugjes op :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 07:55

Wat ik hier wat ondebelicht zie is dat een goede vliegenspray in combo met een lotion ook uiterst behulpzaam kan zijn.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 07:57

Nataschax schreef:
Iedereen ergert zich dood aan de musjes en zwaluwen die hier stal in, stal uit vliegen.
Ik ben de vogeltjes heeel dankbaar. Ze eten alle kleine, kriebelende, vervelende mugjes op :)

Huh ....wat is daar storend aan.....is toch gezellig.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:23

De poep die je om de oren vliegt is minder gezellig ;)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:38

papagroom schreef:
Nataschax schreef:

Huh ....wat is daar storend aan.....is toch gezellig.

Waarschijnlijk door wat ze achter laten.
Ik vind het schitterende dieren

Hier gaat het nog steeds bijzonder goed !

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:01

Helaas kan ik mij ook weer hier melden.
Mijn jonge paard heeft de eczeem vooral onder haar buik dus de rsih, die ik nog heb liggen, zullen voor haar niet veel gaan doen ben ik bang. Mist toch een buikflap.

Momenteel staat ze nog bloot en gaat ze op tijd weer op stal. Ik had gehoopt dat buik heel zou blijven tot ze 24/7 naar buiten gaan, maar helaas gisteren toch al korsten.
Geprobeerd on een Bucas Buzzoff op te doen, die heeft wel een flinke buikflap, maar dat was geen succes. Pasvorm is echt niet goed voor haar (voor haar moeder ook niet) en de andere paarden uit haar groepje gingen enorm jagen achter haar aan. Gevolg binnen een paar minuten lag de deken scheef en heb ik hem er maar weer afgehaald.

Heeft iemand van jullie een buikflap aan de rsih geknutseld?
Boet achtige dekens ben ik geen fan van of er moet een voorsluiting in zitten, niet over haar hoofd dus.
Of hebben jullie nog andere tips om haar buik dicht te houden?

Manen en staart gaan goed met derfen terwijl dat voor haar buik niets doet.
Buik smeer ik nu met Eczema Balsam van Sectolin, dat gaf vorig jaar wel verlichting maar niet afdoende.
Ze krijgt 2x daags TWM horsemix met Fibra ipv brokken en veel arm ruwvoer.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:11

Hoi,
Mag ik mij melden???
Wij hebben op. Manege ook een pony die er last van heeft.
Em mijn verzorgpony heeft het ook

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:15

Nataschax schreef:

Ik zag pas dat hier de vleermuizen zich aan het vermeerderen zijn. Vorige jaren had ik er maar een, afgelopen weekend zag ik er minimaal drie vliegen *\o/* Die eten toch mugjes?
We hebben in de zomer ook een koppeltje zwaluwen gehad, maar die jagen toch veel hoger in de lucht. Ik vraag me af of die wel de knutten vangen. De vleermuizen vliegen veel lager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:35

funnyhorses schreef:
Nog steeds happy met de vents en fjordje ook! *\o/*
Tis best een grappig gezicht,je ziet een mug/vlieg aankomen en dan woeschhhh word ie de andere kant op geblazen := en van daaruit woeschhhh zo weer de stal uit of als ie pech heeft de electrische vliegenlamp in :D hihihi.
Waar ik voorheen echt zwermen mugjes zag zie ik nu he-le-maal niks meer,zo fijn!!! *\%/*
Ze staat nog steeds relexed,vanmiddag heeft ze lekker in dr blootje buiten in het zonnetje gelegen/gestaan.Ik kan je zeggen dat ik dan zo sta te genieten he,eindelijk iets dat werkt. _/-\o_

Ik ben wel benieuwd naar die ventilatoren. Heb je er niet een plaatje van ofzo? :) En gaan de paarden vanzelf in de stal staan als er veel muggen zijn? Of moet je ze toch opsluiten?

Misschien een idee om de ventilatoren te schakelen met een bewegingsmelder? Zodat ze alleen draaien als er een paard in de stal staat?

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:41

Wat zijn er veel mensen die derfen gebruiken zeg! Heb 3 jaar geleden 1 flesje geprobeerd en vond het echt stinkende rotzooi.
Fennonolf gebruik ik al jaren en erg tevreden over.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 06:06

Rust hier ! Staat nu onder een deken de Rambo :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 06:41

Heb mijne vanavond bloot in stal gezet. Regendeken blijft wat warm. Hij vertoont wel weer alle voor-eczeem-tekenen. Dus ik vind het spannend wat ik zo aantref. Op basis daarvan maar kijken of de eczeem of regendeken op gaat.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:45

Hier al twee weken de RSIH op en daarnaast moet ik flink smeren. Bulten in liezen en bilnaad, hoofd en oren beginnen al kale plekje te krijgen :( Nog even en dan is de binnenkant van zijn voorbenen aan de beurt en zijn borstspieren.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:29

safina schreef:
funnyhorses schreef:
Nog steeds happy met de vents en fjordje ook! *\o/*
Tis best een grappig gezicht,je ziet een mug/vlieg aankomen en dan woeschhhh word ie de andere kant op geblazen := en van daaruit woeschhhh zo weer de stal uit of als ie pech heeft de electrische vliegenlamp in :D hihihi.
Waar ik voorheen echt zwermen mugjes zag zie ik nu he-le-maal niks meer,zo fijn!!! *\%/*
Ze staat nog steeds relexed,vanmiddag heeft ze lekker in dr blootje buiten in het zonnetje gelegen/gestaan.Ik kan je zeggen dat ik dan zo sta te genieten he,eindelijk iets dat werkt. _/-\o_

Ik ben wel benieuwd naar die ventilatoren. Heb je er niet een plaatje van ofzo? :) En gaan de paarden vanzelf in de stal staan als er veel muggen zijn? Of moet je ze toch opsluiten?

Misschien een idee om de ventilatoren te schakelen met een bewegingsmelder? Zodat ze alleen draaien als er een paard in de stal staat?

De vents zijn gewone bestron ventilators,niks bijzonder ik heb de muurmodellen.
Hier kunnen ze zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan en een paard met jeuk gaat vanzelf daar staan waar ie het minste last heeft.....dus op stal.

Bewegingsmelders vind ik niks,beter is dat er een constante luchtstroming is waardoor geen prikbeest de kans heeft om binnen te komen.
Gisteren waren er heeeel veel colicoidemugjes dus heb ik de vents nu op de 2e snelheid gezet en hoppa meteen rust!

In de middag als de zon goed schijnt komt de pony vanzelf naar buiten en gaat dan lekker liggen en slapen en zodra ze weer geirriteerd word door al dat vliegend gespuis dan hups naar binnen lekker bij de vents.

Ik vind zelfs de lucht een stuk frisser binnen en geen stof dat is ook nog eens een welkome bijkomst.
Verder heb ik geen nieuwe verwondingen hoeven smeren,enkel die plekjes die ze al had voordat ik de vents deed ophangen.

Ben er nog steeds blij mee *\o/*
Maarrrr de proef op de som komt natuurlijk nog als het echt lekker zomer is.

Dit is de ventilator die ik heb.
http://www.neboweb.nl/webwinkel/bestron ... 37366.html

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:32

Jotoma schreef:
Heb mijne vanavond bloot in stal gezet. Regendeken blijft wat warm. Hij vertoont wel weer alle voor-eczeem-tekenen. Dus ik vind het spannend wat ik zo aantref. Op basis daarvan maar kijken of de eczeem of regendeken op gaat.

En wat heeft jouw paard als voor-eczeem-tekenen?

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:42

Zie veel paarden hier in de buurt in een eczeem deken maar die hebben wel super lange manen. Hoe doen jullie dat?
Mijn paardje heeft een halve fjorden coupe..

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:11

Hoi mag ik mij ook melden.
Die van mij heeft ook zomereczeem maar opzich redelijk onder controle als ik maar op tijd zijn deken omdoet (maart-april) hij krijgt nu weer zijn manen terug behalve een stuk aan 1 kant groet echt helemaal niets. Kan dit door litteken weefsel komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:28

funnyhorses schreef:
Hier kunnen ze zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan en een paard met jeuk gaat vanzelf daar staan waar ie het minste last heeft.....dus op stal.

Bewegingsmelders vind ik niks,beter is dat er een constante luchtstroming is waardoor geen prikbeest de kans heeft om binnen te komen.
Gisteren waren er heeeel veel colicoidemugjes dus heb ik de vents nu op de 2e snelheid gezet en hoppa meteen rust!

In de middag als de zon goed schijnt komt de pony vanzelf naar buiten en gaat dan lekker liggen en slapen en zodra ze weer geirriteerd word door al dat vliegend gespuis dan hups naar binnen lekker bij de vents.

Ik vind zelfs de lucht een stuk frisser binnen en geen stof dat is ook nog eens een welkome bijkomst.
Verder heb ik geen nieuwe verwondingen hoeven smeren,enkel die plekjes die ze al had voordat ik de vents deed ophangen.

Hmm, mooi! Klinkt als een heel haalbaar plan. :) We moeten hier toch nog verlichting maken in de stal, dus één of twee ventilatoren erbij aansluiten is dan een kleine moeite. Leuk dat je dit gedeeld hebt! +:)+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:30

Nataschax schreef:
Zie veel paarden hier in de buurt in een eczeem deken maar die hebben wel super lange manen. Hoe doen jullie dat?
Mijn paardje heeft een halve fjorden coupe..

Een Shetlander bij ons op stal heeft geween een hele fjord kapsel

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:37

safina schreef:
funnyhorses schreef:

Hmm, mooi! Klinkt als een heel haalbaar plan. :) We moeten hier toch nog verlichting maken in de stal, dus één of twee ventilatoren erbij aansluiten is dan een kleine moeite. Leuk dat je dit gedeeld hebt! +:)+

Het stelt niks voor en scheelt een hoop gekriebel voor de paarden.(ook voor niet-eczemers)
De vents die ik heb hebben een doorsnee van zo'n 40 cm dat is voldoende.Heb nu 1 ven uitstaan en enkel de box van de eczemer aanstaan,ze loopt nu vredig zonder deken buiten.
Ik heb een serieus zware eczemer,heeft jaren erbij gehad dat ze echt tot bloedens open lag.
Nu enkel nog wat oude wondjes in dr gezicht,de rest is nog bespaard gebleven.