[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:17

intel: dat ziet er mooi uit!! Hoe lang blijft zoiets zitten dan eigenlijk? En je moet het erin laten zetten toch?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:01

Dit gaat dmv een clipje. Die steek je onder het eigen haar erin en klikt het vast.
Die zie je niet en het zit er binnen een halve minuut in!
Je moet het wel dagelijks weer even opnieuw erin doen, want na 2 dagen laat het echt weer los.
Ik vind het met die echte vliegendagen wel fijn. Nn redelijk natuurlijke methode om vliegen uit de ogen te houden.

En het toupetje staat ook nog erg mooi, toch? Het kon nog veel extremer, maar dan staat het een beetje nep. Ik heb er ook al 10 cm vanaf geknipt. Het is nu dus een 30 cm voorpluk met echt donorhaar (het rook zelfs naar ander paard!).

Je hebt ook clip-in manen stroken. Ik denk dat dat ook erg mooi staat. Maar aangezien mijn andere paard daar graag knabbelt, zal het geen succes zijn denk ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:08

mooi hoor!

Mooi ook die halsdeken, wat kost die?

Miek, schuurt je ijslander nu dan ook of ben je er alleen bang voor?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:02

Immelicious schreef:
Ik heb een halsdeken besteld van Snuggy Hoods, ben erg benieuwd hoe deze gaat bevallen. Heb eerst veel info opgezocht omdat ze vooral in Engeland veel gebruikt worden. Er zijn veel mensen enthousiast over dus hoop dat deze (hals) deken de moeite waard is (en het geld :O)
Zodra ik hem heb horen jullie meer!
Dit is hij overigens Afbeelding

Is dat speciaal voor eczeempaarden, of is het een zg sleezy?
Beetje stevige stof?
Uit Amerika laten komen? En wat waren de kosten? Mag evt. ook via PB ;)

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:09

Dit is een sweet itch hoody, speciaal voor exceempaarden. Mijn haf schuurt eigenlijk alleen zijn manenkam en maantop vandaar de keus voor een hals (plus dat het een hoop geld scheelt) de site is http://www.snuggyhoods.com je kan er zelfs pyama's bestellen met schaapjesprint whahaha
Wel fijn want je kunt er een rits in laten zetten onderaan de hals en het vliegenfrontriempje kun je ook met klitteband nemen zodat je hem er evt af kan laten (ik vind m nl spuuglelijk hihi)
je kan ook hele dekens met hoezen voor zowel benen, uier en staart bestellen, best ideaal dus voor merries ook!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:12

wat ben je dan in euro kwijt incl verzendkosten?
Van welke stof is dit, is het heel anders dan de lycra hals die ik heb gemaakt en je ook gewoon kunt kopen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:48

Poe, zelfs zonder verzendkosten vind ik het al erg duur. Ben wel heel benieuwd. Zou hem graag eens in het echt zien. Indi haar manen gaan super, maar staart is kaal, en vooral tussen de voorbenen en rond haar `navel` is het echt erg nu. Met zalf redelijk goed te houden, maar steeds toch echt open gebeten...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:55

Idd aan de prijs, hopelijk werkt het goed en is het ding zn geld waard!

Vraagje, kan je een rekendeken over een eczeemdeken laten dragen??

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:35

ja dat kan.

Wisse vandaag weer van de wei gehaald ivm de zadelmaker die langskomt. Helaas onder de bijtplekken en een ijzer kwijt. Gisteren zijn manen flink ingesmeerd met Derfen omdat ik t/m donderdag nu heel druk bezig ben met werk en dus niet kan kijken bij hem en hem niet met deken op de wei wilde zetten. Maar goed ook want dan was hij nu kapot geweest ;)
maar anyway de plekken die ik goed had ingesmeerd omdat hij er korsten had zitten, precies boven iedere striem in de hals, die plekken waren nu heel erg rood!
Toch geen goede reactie op de derfen dus, denk dat ik er vanaf nu alleen mee op de staart smeer.
Toch gek dat hij zo anders reageert dan vorig jaar?!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:18

Meiden..bedankt weer voor de uitleg.
Dat is zo mooi van dit topic, elkaar helpen :j

Als ik het goed begrijp moet de kleine wel iets bijgevoerd krijgen, maar niet te eiwitrijk.

Ik voer twee andere merries op het land Havens. Helaas weet ik niet welke, maar het is een musli
zonder haver en eiwitarm...speciaal voor sobere paardjes. Wel vol vitaminen enz..
Zou dit een geschikte musli zijn?

Onze andere excemer krijgt Kentucky Light en doet het daar erg goed op.
Maar is dus vol havers. En ze loopt hoge springsport. Dat lijkt me voor de kleine dan weer geen geschikt voer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:39

moet je even kijken welke havens dat is.
kijk jonge paarden hebben ongeveer dezelfde behoeftes als volwassen paarden,dus kun je ze best dat voer geven.
doe ik ook, de jaarlingen krijgen gewoon basisbrok :j

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:50

ellepel schreef:
kijk jonge paarden hebben ongeveer dezelfde behoeftes als volwassen paarden,dus kun je ze best dat voer geven.

Ik heb het opgezocht, het is de Natural Balance.
Ik denk dat deze heel geschikt is ;)

Mn andere (sport) paarden voer ik Dravers.
We voeren al 25 jaar Havens en ik ben er zeer tevreden over :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:01

ellepel schreef:

Mijn (nu) tweejarige Haflinger krijgt al ruim een jaar geen krachtvoer meer omdat ze al te vet werd. Ze stond op de Pavo Podo. Toen ik gestopt ben met het krachtvoer ben ik de Pavo Podo supply gaan voeren. Doet ze het prima op.
Een basisbrok lijkt me voor een dier in de groei niet genoeg. :n Hebben in mijn ogen juist een andere verhouding vitamines nodig dan volwassen paarden, omdat ze moeten groeien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:13

ja dat is wel zo,maar ik heb juist best veel negatieve berichten gehoord over de pavo podo wardoor het niet mijn keus is om te voeren.
maar ik heb het over jaarlingen he, een veulen bij ons op stal krijgt gewoon veulenbrok.

maar goed het gaat hier niet over voer,maar over zomereczeem. :j ;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:37

kainda schreef:
Hoe jong is jullie jongste exceem paardje?

Mijn jaarling NF heeft het sinds twee maanden ongeveer.
Ik behandel haar met Derfen.
Het helpt redelijk. Ik moet haar wel om de 5 dagen behandelen, anders schuurt ze weer.

Ik vind het zo zielig, zo jong en dan al exceem.
Hoe gaat het in de toekomst??

Ze staat nu 24/7 buiten. Paddock en weiland.

Wat is jullie ervaring??
Moet ze straks een dekentje aan? Ik persoonlijk vind het zo sneu om nu al de rest van haar leventje
een deken te moeten dragen. Geen weiland meer, alleen paddock??
Moet ik een ander adresje voor haar zoeken? Wie wil een exceem pony?
In laten slapen?? |(

Ze is zo ontzettend lieve knuffel. Ze ziet er lekker gezond uit.
Wat is eerlijk....help???

Die van mij was nog niet eens een jaar toen ze haar hele lichaam tot bloedens aan toe schuurde. Bleek ook zomereczeem (rest is onderzocht!). Er wordt wel gezegd dat het elk jaar erger wordt, maar hier gaat het juist elk aar beter. Ook doordat ik er meer kennis over krijg natuurlijk.
De manen zijn nu mooi lang, staart is laatst helaas in een paar dagen helemaal kaal geschuurd en ze heeft vooral korsten onder haar buik en tussen haar voorbenen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:54

ikenindi schreef:
kainda schreef:
Hoe jong is jullie jongste exceem paardje?

Mijn jaarling NF heeft het sinds twee maanden ongeveer.
Ik behandel haar met Derfen.
Het helpt redelijk. Ik moet haar wel om de 5 dagen behandelen, anders schuurt ze weer.

Ik vind het zo zielig, zo jong en dan al exceem.
Hoe gaat het in de toekomst??

Ze staat nu 24/7 buiten. Paddock en weiland.

Wat is jullie ervaring??
Moet ze straks een dekentje aan? Ik persoonlijk vind het zo sneu om nu al de rest van haar leventje
een deken te moeten dragen. Geen weiland meer, alleen paddock??
Moet ik een ander adresje voor haar zoeken? Wie wil een exceem pony?
In laten slapen?? |(

Ze is zo ontzettend lieve knuffel. Ze ziet er lekker gezond uit.
Wat is eerlijk....help???

Die van mij was nog niet eens een jaar toen ze haar hele lichaam tot bloedens aan toe schuurde. Bleek ook zomereczeem (rest is onderzocht!). Er wordt wel gezegd dat het elk jaar erger wordt, maar hier gaat het juist elk aar beter. Ook doordat ik er meer kennis over krijg natuurlijk.
De manen zijn nu mooi lang, staart is laatst helaas in een paar dagen helemaal kaal geschuurd en ze heeft vooral korsten onder haar buik en tussen haar voorbenen.

Wat fijn zeg :j
Mijn andere excemer wordt ook steeds beter. Maar zij staat dus niet meer op het land.
En idd we leren steeds meer van elkaar :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:32

ellepel schreef:
ja dat is wel zo,maar ik heb juist best veel negatieve berichten gehoord over de pavo podo wardoor het niet mijn keus is om te voeren.
maar ik heb het over jaarlingen he, een veulen bij ons op stal krijgt gewoon veulenbrok.

maar goed het gaat hier niet over voer,maar over zomereczeem. :j ;)

ja weet ik, maar voer heeft toch ook wel te maken met ZE.
Ik zorg iig dat mijn paard voer krijgt waar weinig suikers in zitten.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:46

Even een vraagje aan degenen die hem willen beantwoorden.

Het weer is nu er winderig, regenachtig en koud. Ik zie vrij weinig tot geen knuten vliegen. Hebben jullie paarden met dit weer de deken ook om??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:06

ja tuurlijk!
zodra er ook maar even de wind gaat liggen slaan die krengen weer toe en word je paard geprikt.
dus ap houdt zijn deken gewoon op.

als het regent heb ik een regendeken met ringen en daar bevestig ik dan een losse hals van een oude eczeemdeken aan,gaat prima!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:15

opisop_shop schreef:
mooi hoor!

Mooi ook die halsdeken, wat kost die?

Miek, schuurt je ijslander nu dan ook of ben je er alleen bang voor?

Ze schuurt nu niet, maar in IJsland bestaat dat mugje niet. Daarom krijgen vrij veel importpaarden eczeem hier. Daarom dacht ik misschien helpen die druppeltjes een afweersysteem op bouwen tegen het mugje...

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:09

Ik heb de deken alleen om tussen 5/6 uur smiddags tot 8/9 uur sochtends. Overdag kan de deken lekker af.
Het gaat nog steeds super en kan mijn paard overdag lekker dekenloos en rollen. Als het erg bewolkt en broeierig is gaat de deken voor zekerheid ook overdag op. Mijn paarden staan bij huis, dus ik kijk meestal naar gedrag van ze. Ik heb vaak snel in de gaten als er mugjes zijn ;-)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:26

Poe, hier is de deken echt gewoon 24/7 op hoor. Behalve met rijden, maar heb gisteren bij Ooteman een vliegenrijdeken besteld ook). Paard heeft geen last van die deken, dus liever te lang op dan te kort en dat alles voor niks is geweest...

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:05

Help.. ik ben echt de controle kwijt.
Hij had gister weer plekken erbij en nu op zijn hoofd. Het wordt alleen maar erger en ik weet echt niet waar het nu aan ligt.
Het enige wat er verandert is de afgelopen tijd is dat hij een paar weken (4 weken) op verplicht rust moest vanwege een beenblessure, maar hij is nu alweer een tijd aan het werk en het wordt er niet beter op. ;(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:51

bedoel je zulke plekken:

Afbeelding

deze foto heb ik vanmiddag gemaakt.
appie blijft dit jaar heel erg last houden van die plekken op zijn hoofd.
maar ik doe er momenteel helemaal niks aan.
het heelt wel weer.

op zich kun je het met van alles in smeren,als je er maar om denkt dat als de zon schijnt je paard er niet door verbrand.
zinkzalf is goed,speciale eczeemproducten kan, maar ook gewoon een goede zalf kan ook.

op zich een idee om een keertje te behandelen met een middel wat schimmel of mijt aan pakt.,
dus iets als imaverol of sebacil,want er kan zoiets zitten wat jeuk veroorzaakt.

foto's van ap van vandaag:
Afbeelding
wel een hele mooie volle staart,maar d emanen dus uitgedund.
zo ziet de hals er uit:

Afbeelding

ondertussen is mijn verzorgpaard ongelooflijk aan het schuren gegaan -O-
ze heeft absoluut geen zomereczeem,maar kan niet tegen teveel suikers in het gras.
ziet er echt niet uit en ik behandel haar nu met TKC en hopelijk helpt dat

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:23

Ja klopt idd die plekken.

Ik heb vanavond alle plekken ingesmeerd met Derfen ook onder zijn buik. Nou daar schrok ik wel even, allemaal van die bloederige korsten, bah.

Misschien idd wel een goede tip om hem eens te wassen met iets van dat spul. Hij wordt waarschijnlijk in september geschoren kan ik dat gelijk meepakken. Wie weet helpt het wel.