oowie schreef:tamary schreef:Voertechnisch zijn er 2 dingen waar je op moet letten:
suikers/fructaan. In bv appels, wortels, paardenbrok/muesli, maar ook in gras, zeker gras dat voor melkkoeien gekweekt is.
Goenoeg mineralen en in mindere mate vitaminen. Laat bloed prikken en kijk zeker naar de waardes voor Selenium, magnesium, zink. Vooral magnesium tekort komt veel voor. Zit magnesium aan de ondergrens of lager kan je uitgaan van een (fors) tekort.
ja ik ben daar bekend mee,maar goed alleen de pavo vital zonder wortel en muesli eet ze dus echt niet!
is er iets wat ik erdoorheen kan mengen zodat ze het wel graag eet (maar wat dan geen kwaad kan)?
anders dacht ik om misschien subli fokkerij mineralen te halen voor haar,maar dat is ene poeder dus ook dat moet ik ergens doorheen doen.
Bij Bayo handje hele haver + lijnzaadolie andere optie is lijnzaadslobber maken.
Moet zeggen dat als Bayo iets weigert te eten ik dat niet forceer, maar een ander middel zoek (DA medicijnen uitgezonderd, maar die heb ik nog niet nodig gehad). Kan nl best zijn dat hij er niet tegen kan.
Ik voerde zelf pavo vital, maar ben daar nu even vanaf gestapt. Eerst vanwege de reinigingskuur die hij nu krijgt (schindele leem), daar zitten nl ook veel mineralen in en daarna gaat hij denk ik weer aan de zeewier (zitten ook veel aminozuren in) + magnesium + lijnzaadolie (voor de omega 3/6/9). Boekje van Nicolette Hebing is ook in bestelling, dat gaat over dieet om paard jeukvrij te krijgen. Dan kan ik het voer helemaal aanpassen. Misschien dat ik dan in combi met sioskin en genoeg arbeid hem zonder deken kan laten. Hij heeft nl nu meer plekken van de deken dan van het schuren.
Ander kant en klaar dieet(toevoeging) wordt gemaakt door Nel de Boer ( http://www.neldeboer.nl/index.php ), maar daar weet ik verder niks van. Is iemand hier wel bekend mee?