Ben trouwens benieuwd hoe het geaan is met het onderzoek van de faculteit utrecht met dat middel tegen shaken.
Kan ze wel es mailen of er al onderzoeksresultate bekend zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pasterza schreef:Mijn e-pony schudt momenteel niet zoveel meer. Maar ik vermijd wel zoveel mogelijk de zonnige en regenachtige dagen i.c.m. een neusnetje, vliegenmasker en vliegenspray. En met name dat netje werkt zo goed. Zonder schuurt ze kilometers met d'r neus over het asfalt en schudt ze zo erg dat ze niet te rijden is en er vandoor stuift.
Wel heeft ze nog iets jeuk in d'r neus, maar dat is echt zoveel minder. Rijden doe ik momenteel niet, longeer 2 à 3 keer per week met chambon en merk dat ze meer ontspant in de bovenlijn. Wel regelmatig stilstaan om te schuren, dat laat ik maar toe daar ze anders ontploft.
Ik denk erover om Cetirizine te geven om te kijken hoe ze daar op reageert. Netjes gaan vrij snel stuk door schuren en blijven niet altijd netjes zitten (gebruik enkel een hoge neusriem waardoor ze omhoog waaien) waardoor ze gaat schudden. Is dat vrij verkrijgbaar bij de apotheek of gaat dat uitsluitend op recept?
ellepel schreef:Pasterza schreef:Mijn e-pony schudt momenteel niet zoveel meer. Maar ik vermijd wel zoveel mogelijk de zonnige en regenachtige dagen i.c.m. een neusnetje, vliegenmasker en vliegenspray. En met name dat netje werkt zo goed. Zonder schuurt ze kilometers met d'r neus over het asfalt en schudt ze zo erg dat ze niet te rijden is en er vandoor stuift.
Wel heeft ze nog iets jeuk in d'r neus, maar dat is echt zoveel minder. Rijden doe ik momenteel niet, longeer 2 à 3 keer per week met chambon en merk dat ze meer ontspant in de bovenlijn. Wel regelmatig stilstaan om te schuren, dat laat ik maar toe daar ze anders ontploft.
Ik denk erover om Cetirizine te geven om te kijken hoe ze daar op reageert. Netjes gaan vrij snel stuk door schuren en blijven niet altijd netjes zitten (gebruik enkel een hoge neusriem waardoor ze omhoog waaien) waardoor ze gaat schudden. Is dat vrij verkrijgbaar bij de apotheek of gaat dat uitsluitend op recept?
Cetirizine is een antihistaminicum
Dosering is 0,10mg per kilo lichaamsgewicht
1 tablet is 10mg,dus 400 kilo kilo pony moet wel een hoop hebben![]()
Ik gaf appie er toen een paar,maar bij hem was het ineens over, echt heel apart haha.
Bijwerking kan zijn dat ze er wat sloom van worden, dat idee had ik wel bij appie toen.
Alhodwel, niet sloom,meer heel relaxed , hij stond er wel chill bij![]()
![]()
Zou wel kijken of je via de veearts een middel kunt krijgen,
moonfish13 schreef:Ik meld me!
Momenteel ben ik op vakantie op de veluwe, en als alles droog is heeft hij last van het stof en/of pollen.
Hij schudt niet gelukkig maar hoest en proest er vooral van.
Een neusnetje hielp niet afdoende helaas, maar daar heb ik nu een oplossing voor.
Het standaard netje is bij mijn pony erg groot, dus daar heb ik een vouw in vastgestikt aan beide kanten.
Hij valt nu super aangesloten rond zijn neus en bovenlip, en netjes tussen de scharen van zijn menbit in.
Daarna heb ik heel fijn gaas van een vliegenmasker in zijn netje gestikt.![]()
Ik heb zo'n masker gekocht in de grootste maat, kostte 15 euro en ik kan er 3 a 4 netjes mee aanpassen:
http://www.agradi.nl/harrys-horse-vlieg ... oren-s.htm
Het netje is nu zo, de eerste was volledig met fijn gaas maar ik heb gepast en dit is goed voor hem zo:
[ [url=m/rfm01g.jpg]Afbeelding[/url] ]
En het verschil in het gaas:
[ [url=m/3v8WTK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier maakt dit gaas een groooot verschil, van proesten naar niet een keer meer gehoord, zelfs niet in de grootste stofwolken.
Ik dacht ik deel het maar, wie weet zijn er meer bij gebaat.
Waarschuwing: het is een pokkewerk om het erin te naaien.![]()
Mijn advies: binnenstebuiten draaien en eerst de rechte bovenkant vaststikken.
Daarna beide zijkanten en als laatste het rondlopende deel, daar moeten vouwen in.
Om het gaas en het netje aan elkaar te laten zitten heb ik her en der nog een steekje gegeven verdeeld over het gaas.
Ff twee steekjes op dezelfde plek en dan een knoopje erin.