[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:53

Ik stop het wel in mijn mond haha, lekker fris!
Maar op mijn paard komt het absoluut niet :(

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:23

Het zou bij mij in eerste instantie ook totaal niet in me opkomen om op mn paard te smeren.
De logica van de ingredienten doen mij denken dat het eerder erger dan beter zou worden.

Maar als je verder zoekt naar ervaringen lees ik ook voornamelijk positieve ervaringen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 07:30

klopt, ik weet dat het ook erg goed helpt bij regenschurft en schimmelinfecties :j
Maar ik gebruik het gewoon niet :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:42

als het betekent dat een deken niet kapotgeschuurd wordt, of de huid zelf, dan heb ik er geen enkel probleem mee :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:56

Jotoma schreef:
Het zou bij mij in eerste instantie ook totaal niet in me opkomen om op mn paard te smeren.
De logica van de ingredienten doen mij denken dat het eerder erger dan beter zou worden.

Maar als je verder zoekt naar ervaringen lees ik ook voornamelijk positieve ervaringen.

Mijn idee :)

Sterker nog, wij hebben voor onszelf helemaal geen ervaring met Listerine en hadden het dan ook niet in huis.

Maar omdat op div. buitenlandse fora er zo positief over gesproken word en er paardeneigenaren zijn die het al jarenlang met hele goede resultaten gebruiken had ik echt zoiets van, dat ga ik ook proberen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:22

Ik heb zelf ook eczeem en ga t vandaag ook eens bij mezelf testen :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:13

Jotoma schreef:

Wist je dat veel mensen met eczeem klachten veel baat hebben bij Equi-Protecta paardenzalf?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:32

papagroom schreef:
Jotoma schreef:

Wist je dat veel mensen met eczeem klachten veel baat hebben bij Equi-Protecta paardenzalf?

Nope, ik zal het eens opzoeken, ken t zelf niet.

Edit: snap wel dat t voor eczemers werkt. Jojoba en sheabutter ga ik ook goed op.
Helaas allergisch voor bijenwas, kokos en aloe vera
De ingredienten:
ngrediënten: duindoornolie, koolzaadolie, jojoba-olie, aloe vera, glycerine, mengsel van plantaardige olien*, kokosvet, sheabutter, calendula extract, bijenwas, mengsel van natuurlijk etherische oliën* o.a. kaneel olie, citroenzuur, myrrhe, conserveermiddel (salicylzuur, sodiumbenzoaat). *deels afkomstig van biologische teelt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:46

Die paardenzalf….alleen al voor de geur moet je hem gebruiken :D
Oh jammer Jotoma, dat je allergisch bent voor een deel van de ingrediënten :(

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:59

Oh wat jammer jotoma...hebben veel mensen baat bij...wel sneu zo veel dingen waar je niet tegen kunt.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:07

voor de gene die OerBalans gebruiken wanneer kan ik het beste starten?
wand zit er toch flink over te denken om het te gaan gebruiken.

Nipples

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:26

hey, wou even mijn eigen ervaring delen misschien helpt het iemand. Van Listerine heb ik nog niet gehoord maar in het buitenland zijn er veel mensen die chloorhexidine verdunnen en sprayen. Word gebruikt in tandheelkunde en als handscrub bij chirurgie. Voor schilfers zou ik zoiets niet proberen droogt enorm uit. Heb mij een pure fles besteld en het verdund gebruikt bij mok en hierbij hielp dit enorm. De mok en jeuk is verdwenen. Bij manen en staart schuren moet ik het nog proberen. grtjs

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:03

ellepel schreef:
Jemawi.
Ja ik bedoelde laag in vitamines in voer,kon zijn dat je heel schraal voerde met bijvoorbeeld alleen ruwvoer en verder niks.
Maar je zou toch denken dat met een vitaminekorrel dat wel goed zou zitten.
Metazoa heeft meer producten toch? Welke gaf jij er van?

Ben nieuwsgierig er naar omdat appie goevallig ook metazoa krijgt.
En hij momenteel geen extra selenium ( hij is wel gevoelig voor tekort door darmproblemen)
omdat ik er nu vanuit ging dat hij via de metazoa genoeg binnen zou krijgen.

Farahdiba, je zou natuurlijk kunnen stoppen met de pavo om te kijken of het verschil maakt?
Maar denk dat je ook moet kijken naar het gras, en het hele plaatje, ontwormen ook goed doen :j

Ik had de Metazoa superfit broxxx. Mijn pony is een goede eter (=vreet werkelijk alles) maar zomaar van de 1 op de andere dag was het klaar. Ze deed het redelijk op de Metazoa.

Ben nu alweer een week verder met Fibra en dus de supplementen en ik heb echt niks nada meer gezien mbt eczeem. Soms trapt ze nog weleens naar de buik maar dat doen mijn anderen ook.
Afgelopen woensdag of donderdag avond zag het zwart van de vliegjes, ben nog steeds flabbergasted dat ze daar nu 'gewoon' tegen kan.

Heeft iemand hier weleens gehoord over leverproblemen en eczeem?
Tevens: wil iemand een bloedonderzoek met me delen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:22

Ik heb destijds een topic geopend met daarin bloedonderzoek resultaten om te vergelijken
[MD] gezocht: mensen die bloeduitslagen van paarden hebben

Het ligt eigenlijk een beetje stil nu,maar je kunt er wel wat info uit halen.
En leverproblemen en (zomer) eczeem gaan juist erg vaak samen.
Als je zoekt op google met de woorden huidproblemen , en lever krijg je erg veel info

Appie is gek op metazoa, als hij zijn eten op heeft en ik let niet op,dsn zoekt hij de emmer met metazoa uit de kast,gooit die om en begint nog eens te eten :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:09

line18 schreef:
voor de gene die OerBalans gebruiken wanneer kan ik het beste starten?
wand zit er toch flink over te denken om het te gaan gebruiken.

Geen idee, ik ben gisteren begonnen met mijn twee proefzakjes, als alleen al mijn twenter zijn mest erop verbeterd dan ga ik zodra de algae vitalis op is erop over. Het ruikt wel heerlijk. Mijn eczemer heeft nu echt zo minimaal jeuk dat hij nog dekenloos staat nu, het is echt voor de laatste restjes jeuk. Ik heb zelf ook eerder het vermoeden dat hij gewoon een algemene grasallergie heeft, want hij heeft altijd meer jeuk nadat hij op gras heeft gestaan. Het gras staat trouwens minstens 1.20 meter hoog en is dus heerlijk uitgebloeid, dus veel zit er niet in, maar toch is dat wel de voornaamste trigger. Het jammere is dat de twenter het gras wel nodig heeft om wat aan te sterken en als ik ze uit elkaar haal, wordt het 1 grote hinnikpartij dus hij komt daarom wel op gras.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:35

Jemawi schreef:
Heeft iemand hier weleens gehoord over leverproblemen en eczeem?

Jazeker, 6 jaar terug had ik 4 kerngezonde paarden. Drie zijn er toen vergiftigd en hebben daardoor chronische leverschade opgelopen. Gevolg zomereczeem. Paard nr. 4 is door toeval de dans ontsprongen van het gif en is nog steeds kerngezond en heeft geen zomereczeem.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:20

Afbeelding

Iemand tips ?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:44

Bij mijn paard werkt Kamillosan erg goed, de vette zalf niet de crème.

Koop je bij de wat alternatieve drogist of reformhuis

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:59

Aahh moyra, wat sneu voor je paard.
Ik zou zinkzalf (tegen de jeuk en dat t niet uitdroogt) smeren en de plek beschermen met een vliegenkap. Bij verder schuren gaat t dan hopelijk niet verder open.

Voor wie geinteresseerd is over de werking van listerine bij humaan gebruik voor seboroische eczeem (eczeem hoofdhuid), let wel n=1: werkt als een tierelier.
Zojuist mijn hoofdhuid behandeld met 50/50 listerine/water. Voor t douchen 5 min in laten trekken. Toen eerst gewassen met dreft (omdat haar normiter erg vet is), maar het was helemaal niet vet meer. Alsof de reiniging al gebeurd was, wat in feite ook zo was. Normaliter was ik dan met remederm shampoo, maar nu niet gedaan. Alleen nog even uitgewassen met mn Chi shampoo. Ik stap onder de douche weg en werkelijk geen schilfertje meer te zien. Dat is me nog nooit gelukt! Nog een ietsepiet jeuk.
Ik ga nu denk ik wachten tot t weer wat vettig wordt en gaat jeuken en dan behandel ik t eerst met listerine en misschien dan zonder uit te spoelen.
Ik ben enorm verbaasd en blij verrast!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:10

Klinkt goed maar met de dreft zou ik stoppen, daarmee droog je je hoofdhuid uit en trigger je de aanmaak van talg, waardoor je juist steeds sneller vet haar krijgt.
De alcohol in de listerine zal ook uitdrogend werken.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:41

@moyra: bij mijn paard werkt mesitran goed. Sneu hoor

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:26

moyra schreef:
[ [url=m/jUZr5J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand tips ?

Mijn fjord heeft met Hemelvaart haar hele hoofd open geschuurd, het begon precies op die plek waar jouwe het ook heeft. Heb ook wat foto's hier geplaatst toen. Ik zou zeker een vliegenkap om doen om te voorkomen dat het erger wordt. Ik heb op de open plekken nestosyl wondgel gesmeerd. Daarmee geneest de wond heel snel. Daarnaast heb in heel veel gesmeerd met grand National anti itch. Ook nog met een paar andere zoals sectolin, Fibra en Derfen maar voornamelijk de grand National. Nu heeft ze al weer haar groei op die plekken dus zou het zeker aanraden :j ik zal morgen wel even een vergelijkingsfoto plaatsen :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:36

tiwi1969 schreef:
Klinkt goed maar met de dreft zou ik stoppen, daarmee droog je je hoofdhuid uit en trigger je de aanmaak van talg, waardoor je juist steeds sneller vet haar krijgt.
De alcohol in de listerine zal ook uitdrogend werken.

Ja, dat dacht ik dus ook bij de listerine. Hoe onlogisch dat dat nou kan werken met zo'n hoog alcoholpercentage ivm uitdrogen.
Ik vind het onverklaarbaat dat het bij zo velen werkt, of iig bij de paarden, dus daarom zo benieuwd hoe t bij t paard en bij mezelf werkt.
Dus testen maar :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:41

Net als klitwortellotion,daar zweer ik weer bij met paarden met de zogenaame rasp.
(bij kelly is het korstjes in knieholte voorbeen, of ook wel overmatige talgproductie )
Kelly heeft het ook, als ik het daar mee behandel is het binnen no time weg en blijft dan voor weken achtereen weg :j

Maar, je hebt het nu 1x gebruikt, ben wel benieuwd wat het doet op de lange termijn.

Moyra, bij appie gebruik ik gewoon uierzalf of vaseline momenteel dat werkt afdoende om de vliegen van die plekjes te houden

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:49

Yup, ik ook. Mogelijk gaat t alsnog uitdrogen.
Maar het is fijn om een keer na het douchen gewoon zwart haar te hebben, zonder schilfertjes of bultjes op mn hoofd :o

Peerd stond er vanavond ook rustig bij.