[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LauwtjuhLevi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:43

Hier en daar afentoe jeuk, de dagen zoals vandaag met veel wind en lagere temp. kan ik zijnn deken even afdoen.
Wel blijf ik om de 2 a 3 dagen smeren met fenonolf en in de tussendagen een verzachtende lotion.
Gister stond hij wel uiteraard met zijn RSIH om en heb ik ook weer zijn staart en manen gewassen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:01

Azijn helpt bij mij totaal niet, juist derfen wat gelijk zn werk doet. Dus dan zoek ik niet verder :)

Hier gister van vliegendeken naar regendeken gewisseld (zonder hals) en gelukkig geen geschuur.
Het is zulk gek weer..

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:58

ruilen gaat bij Agradi prima hoor, bij vragen kun je ook contact opnemen, per mail of tel. goede service.

Hebben jullie trouwens ervaring met het gebruik van Boviclips??? las ik iets over in dit topic, maar weer al even geleden, dus ik ben benieuwd naar recente ervaringen hiermee.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:26

boviclips heb ik ff gebruikt vond het echt twee x niks

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:52

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:57

zuma1 schreef:
boviclips heb ik ff gebruikt vond het echt twee x niks

ok, bedankt, ik lees dus erg wisselende reacties, zowel positief als negatief, lijkt me wel iets wat het proberen waard is, ik ga er eens over nadenken en info vragen aan de DA.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:18

hier vooral jeuk op de staart.
door wassen met thee tree is het een stuk minder.
dus probeer nu eens per week de staart te wassen met de thee tree.
veder wel onder een eczeemdeken.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:12

Ik kom weer even binnen vallen. Verzorgpaard staat onder een eczeem deken, maar nou zag ik van de week dat ze jeuk had onder haar buik. Had itch free spul van sectolin erop gedaan, maar die keer erna was het alleen maar erger :( ben bang dat ze er allergisch voor is. Durf dus ook niet echt iets anders er op te smeren :( maak het nu iedere keer maar gewoon schoon met een nat doekje. Misschien dat jullie nog tips hebben?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:43

Ik ontdekte vandaag ook bij mijn paard weer een kale plek op de staartwortel. Heeft twee weken bloot gestaan.

Vorig jaar een hele uitgevallen staart gehad, dachten toen als reactie op nieuwe homeopatische middelen, maar hij gebruikt nu niks en krijgt het weer, zou die toch schuren?! We zien het nooit.

Ik heb nog een bucas buzz off, is dit voldoende of moet ik op zoek naar een echte eczeemdeken? Nu maar even ongevoerde regendeken opgedaan.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:41

sorsie schreef:
Ik kom weer even binnen vallen. Verzorgpaard staat onder een eczeem deken, maar nou zag ik van de week dat ze jeuk had onder haar buik. Had itch free spul van sectolin erop gedaan, maar die keer erna was het alleen maar erger :( ben bang dat ze er allergisch voor is. Durf dus ook niet echt iets anders er op te smeren :( maak het nu iedere keer maar gewoon schoon met een nat doekje. Misschien dat jullie nog tips hebben?

Misschien eens wassen met een geschikte shampoo? zoals teershampoo of tree tree (of zoiets) succes!!
Er zijn vast mensen op dit topic die betere tips hebben, ik heb nog niet zoveel ervaring met zomereczeem, kom er wel achter dat, wat bij het ene paard helpt, bij het andere soms echt niks doet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:44

Van teershampoo krijgt mn fjord enorme jeuk!!!Dat smeer ik er nooit meer op :oo pfff
Vind nog steeds Efrata shampoo de beste en mildste shampoo voor eczemertjes. +:)+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:49

Bij mij hielp teershampoo juist wel weer. En zoals hier boven wordt gezegd, wat werkt verschilt erg per paard. Toch reageren veel paarden goed op derfen en dit stilt de jeuk ook.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:55

Ik las trouwens het foldertje eens goed door en zag dat ik eigenlijk het verkeerde middel heb? ik heb gewoon Derfen soft, maar op het foldertje stond dat ik de creme moest hebben voor zijn oortjes enz? ik smeer zijn oortjes , voorhoofd, voorpluk en manen en staart altijd met gewone derfen lotion in zeg maar. Is dit dan ook pijnlijk op die huidjes? ik dacht namelijk dat al het spul wel zacht was

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:08

Volgens mij smeert de creme alleen makkelijker omdat de lotion meer waterig is. Ik smeer de lotion ook gewoon op zn hoofd :)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:14

Nataschax schreef:
Mijn Skincalmin tester is binnen!! :D

Heb ik ook! Lijkt iets te helpen.
ben heel benieuwd!

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:18

Wie wast zijn/haar paard mrt zomereczeem? Is daar ook een speciale shampoo voor?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:25

Nataschax schreef:
Wie wast zijn/haar paard mrt zomereczeem? Is daar ook een speciale shampoo voor?

Ik gebruik hiervoor de derma shampoo van de Epplejeck of teer shampoo van Grand National :) schilfertjes helemaal weg en enkele dagen geen jeuk meer. Ik was ze 1 x in de 2 weken

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:20

M_hartje_M schreef:
Nataschax schreef:

Ik gebruik hiervoor de derma shampoo van de Epplejeck of teer shampoo van Grand National :) schilfertjes helemaal weg en enkele dagen geen jeuk meer. Ik was ze 1 x in de 2 weken

Bedankt voor je reactie.
Ik was dus bang dat die eczeem niet nat mocht worden maar wassen is juist goed
Dankjewel

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:14

Izie schreef:
Ik ontdekte vandaag ook bij mijn paard weer een kale plek op de staartwortel. Heeft twee weken bloot gestaan.

Vorig jaar een hele uitgevallen staart gehad, dachten toen als reactie op nieuwe homeopatische middelen, maar hij gebruikt nu niks en krijgt het weer, zou die toch schuren?! We zien het nooit.

Ik heb nog een bucas buzz off, is dit voldoende of moet ik op zoek naar een echte eczeemdeken? Nu maar even ongevoerde regendeken opgedaan.

Staat hij 's avonds op stal?

Denk dat je beter een eczeem deken kunt hebben.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:16

Jotoma schreef:
Volgens mij smeert de creme alleen makkelijker omdat de lotion meer waterig is. Ik smeer de lotion ook gewoon op zn hoofd :)

Ik smeer lotion en creme eigenlijk overal. Behalve rond de ogen.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:22

Nivada schreef:
Izie schreef:

Staat hij 's avonds op stal?

Denk dat je beter een eczeem deken kunt hebben.

Ja Savonds en snachts staat hij binnen, overdag altijd buiten.

Hoe comfortabel zijn die boett-achtige dekens voor de paarden zelf? Het lijkt mij fijner omdat er geen borstsluitingen aanzitten.
Daarbij is mijn paard drama met dekens ivm hoge schoft die open gaat van de meeste merken :( nu rhino wugs erop van t winter en dat ging goed..

Mocht iemand nog wat hebben in 205? T liefst een wat goedkopere omdat ik t toch eerst moet proberen..

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:28

Izie schreef:

Izie schreef:
Ja Savonds en snachts staat hij binnen, overdag altijd buiten.

Hoe comfortabel zijn die boett-achtige dekens voor de paarden zelf? Het lijkt mij fijner omdat er geen borstsluitingen aanzitten.
Daarbij is mijn paard drama met dekens ivm hoge schoft die open gaat van de meeste merken :( nu rhino wugs erop van t winter en dat ging goed..

Mocht iemand nog wat hebben in 205? T liefst een wat goedkopere omdat ik t toch eerst moet proberen..

Ja dan kan hij lekker gaan staan krabben tegen de muur/tralies/hout ofzo. Die van mij wil dat ook wel eens doen met de kont.

Geen ervaring met Boett, lijkt mij allemaal maar zweet stof. Veel andere blijkt de Boet deken zelf erg fijn te zijn. Stevig en blijkbaar wel ademend.
De andere merken zijn nogal.. uh ja goedkoop maar ook snel kapot ;)

Zelf heb ik de Rambo sweet itch variant. Fijne deken. Gaat lang mee als je geen sloper of mede paard sloper hebt.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:36

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:37

sorsie schreef:

heb je geen gewone simpele zalf? uierzalf of wat dan ook, in principe kan alles er op als het maar geschikt is voor eczeem :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:05