Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sorsie schreef:Ik kom weer even binnen vallen. Verzorgpaard staat onder een eczeem deken, maar nou zag ik van de week dat ze jeuk had onder haar buik. Had itch free spul van sectolin erop gedaan, maar die keer erna was het alleen maar ergerben bang dat ze er allergisch voor is. Durf dus ook niet echt iets anders er op te smeren
maak het nu iedere keer maar gewoon schoon met een nat doekje. Misschien dat jullie nog tips hebben?
M_hartje_M schreef:Nataschax schreef:Wie wast zijn/haar paard mrt zomereczeem? Is daar ook een speciale shampoo voor?
Ik gebruik hiervoor de derma shampoo van de Epplejeck of teer shampoo van Grand Nationalschilfertjes helemaal weg en enkele dagen geen jeuk meer. Ik was ze 1 x in de 2 weken
Izie schreef:Ik ontdekte vandaag ook bij mijn paard weer een kale plek op de staartwortel. Heeft twee weken bloot gestaan.
Vorig jaar een hele uitgevallen staart gehad, dachten toen als reactie op nieuwe homeopatische middelen, maar hij gebruikt nu niks en krijgt het weer, zou die toch schuren?! We zien het nooit.
Ik heb nog een bucas buzz off, is dit voldoende of moet ik op zoek naar een echte eczeemdeken? Nu maar even ongevoerde regendeken opgedaan.
Nivada schreef:Izie schreef:Ik ontdekte vandaag ook bij mijn paard weer een kale plek op de staartwortel. Heeft twee weken bloot gestaan.
Vorig jaar een hele uitgevallen staart gehad, dachten toen als reactie op nieuwe homeopatische middelen, maar hij gebruikt nu niks en krijgt het weer, zou die toch schuren?! We zien het nooit.
Ik heb nog een bucas buzz off, is dit voldoende of moet ik op zoek naar een echte eczeemdeken? Nu maar even ongevoerde regendeken opgedaan.
Staat hij 's avonds op stal?
Denk dat je beter een eczeem deken kunt hebben.
Izie schreef:Ik ontdekte vandaag ook bij mijn paard weer een kale plek op de staartwortel. Heeft twee weken bloot gestaan.
Izie schreef:Ja Savonds en snachts staat hij binnen, overdag altijd buiten.
Hoe comfortabel zijn die boett-achtige dekens voor de paarden zelf? Het lijkt mij fijner omdat er geen borstsluitingen aanzitten.
Daarbij is mijn paard drama met dekens ivm hoge schoft die open gaat van de meeste merkennu rhino wugs erop van t winter en dat ging goed..
Mocht iemand nog wat hebben in 205? T liefst een wat goedkopere omdat ik t toch eerst moet proberen..
Nataschax schreef:Wie wast zijn/haar paard mrt zomereczeem? Is daar ook een speciale shampoo voor?
sorsie schreef:Ik kom weer even binnen vallen. Verzorgpaard staat onder een eczeem deken, maar nou zag ik van de week dat ze jeuk had onder haar buik. Had itch free spul van sectolin erop gedaan, maar die keer erna was het alleen maar ergerben bang dat ze er allergisch voor is. Durf dus ook niet echt iets anders er op te smeren
maak het nu iedere keer maar gewoon schoon met een nat doekje. Misschien dat jullie nog tips hebben?
flappie28 schreef:PineFauna Shampoo 250ml http://olewo.snelshoppen.info/beschrijv ... 87&path=14 is echt superfijne shampoo voor eczemersen de spray er van gebruik ook op de staartwortel