Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knakkertje schreef:. Dus als iemand nog een z.g.n. Boett deken wil overnemen!(maat 5)
Ik ben in ieder geval blij dat we de goede kant op gaan!
shera schreef:oowie Ik voer mijn eczemers ook pavo vital vitaminebrokjes. (Ze krijgen geen krachtvoer) Die van mij hebben nergens last van. Ik geef maar een klein handje per dag. Geef je er nog ander krachtvoer bij misschien?
oowie schreef:shera schreef:oowie Ik voer mijn eczemers ook pavo vital vitaminebrokjes. (Ze krijgen geen krachtvoer) Die van mij hebben nergens last van. Ik geef maar een klein handje per dag. Geef je er nog ander krachtvoer bij misschien?
nee ik geef er alleen 1 worteltje en een handje mueli (voor mensen bedoeld maar er zit verder niks in dan haver- en gerst- en tarwevlokken) doorheen omdat ze het anders echt niet eet.
misschien komt het daar ook wel niet door hoor,en misschien is het ook wel gewoon een schimmel wat ze heeft.
volgende week komt de dierenarts langs bij ons op stal voor een ander paard,dan zal ik is vragen of ie even bij haar wil kijken.
zou ik alvast kunnen proberen om met imaverol te gaan wassen en misschien ook een anti jeuk middel te gebruiken?even kijken hoe ze daarop reageert.
ze staat sinds gister op een nieuw stuk wei waar ze wel de mogelijkheid heeft om te schuren,maar volgens mij heeft ze hier nog geen gebruik van gemaakt tot nu toe.
tamary schreef:Voertechnisch zijn er 2 dingen waar je op moet letten:
suikers/fructaan. In bv appels, wortels, paardenbrok/muesli, maar ook in gras, zeker gras dat voor melkkoeien gekweekt is.
Goenoeg mineralen en in mindere mate vitaminen. Laat bloed prikken en kijk zeker naar de waardes voor Selenium, magnesium, zink. Vooral magnesium tekort komt veel voor. Zit magnesium aan de ondergrens of lager kan je uitgaan van een (fors) tekort.
oowie schreef:ja ik ben daar bekend mee,maar goed alleen de pavo vital zonder wortel en muesli eet ze dus echt niet!
is er iets wat ik erdoorheen kan mengen zodat ze het wel graag eet (maar wat dan geen kwaad kan)?
anders dacht ik om misschien subli fokkerij mineralen te halen voor haar,maar dat is ene poeder dus ook dat moet ik ergens doorheen doen.