Citaat:We hebben deze matten aan beide ingangen van de staldeur bevestigd, ze maakt er dankbaar gebruik van als ze niet op de wei staat!!, geeft minder beschadiging van manen enz. voor de deken is het niet zo goed!!
Verder spuit ik, 's morgens als het 'vliegenweer' is, met een mengsel van 20 druppels citronel, eetlepel dettol, kwart liter natuurazijn, kwart liter water, werkt volgens mij redelijk en kost weinig.
Ach ik denk dat alles wat je doet wel wat helpt, gewoon uitproberen, en al die dure middeltjes geloof ik al niet meer in.
Voeding en hygiëne, dus regelmatig wassen met een geschikte shampoo, zijn volgens mij ook heel belangrijk, maar zoveel ervaring heb ik er nog niet mee dus misschien zit ik er helemaal naast hoor!
Ik ben inderdaad ook meer van het voer.
Hij krijgt sinds afgelopen zomer ook knoflooksnippers en wauw afgelopen zomer geen een keer dat hij stukken manen/staart mistte.
maar merk wel dat hij toch graag ergens wil jeuken en dit wil ik hem niet helemaal ontnemen dus vandaar dat misschien z'n mat dan een uitkomst is