[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:19

Citaat:
We hebben deze matten aan beide ingangen van de staldeur bevestigd, ze maakt er dankbaar gebruik van als ze niet op de wei staat!!, geeft minder beschadiging van manen enz. voor de deken is het niet zo goed!!

Verder spuit ik, 's morgens als het 'vliegenweer' is, met een mengsel van 20 druppels citronel, eetlepel dettol, kwart liter natuurazijn, kwart liter water, werkt volgens mij redelijk en kost weinig.
Ach ik denk dat alles wat je doet wel wat helpt, gewoon uitproberen, en al die dure middeltjes geloof ik al niet meer in.
Voeding en hygiëne, dus regelmatig wassen met een geschikte shampoo, zijn volgens mij ook heel belangrijk, maar zoveel ervaring heb ik er nog niet mee dus misschien zit ik er helemaal naast hoor!

Ik ben inderdaad ook meer van het voer.
Hij krijgt sinds afgelopen zomer ook knoflooksnippers en wauw afgelopen zomer geen een keer dat hij stukken manen/staart mistte.
maar merk wel dat hij toch graag ergens wil jeuken en dit wil ik hem niet helemaal ontnemen dus vandaar dat misschien z'n mat dan een uitkomst is :)

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:43

Nataschax schreef:
funnyhorses schreef:
Ach het is vast weer het zoveelste smeer middeltje met beloftes en een luxe naam. -O-
Ik geloof er niet meer in hoor. :n

je kan ook azijn spuiten met bijv. een planten spuit
s'ochtends en s'avonds. verlicht de jeuk en haren komen snel terug.
dit werkt echt.
mijn schoonmoeder had een fries op stal staan met eczeem, het gaat nu goed met die fries

bedoel je gewone azijn ??? of schoonmaak azijn????????????

Nivada

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:07

Niet alleen mn paard riekt nu naar Derfen en antivliegen spul .. maar ik ook!

En een dikke vette scheur in mn deken :( Gaan maar weer naaien.....

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:11

Ik gebruik gewoon azijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:12

Voor dat ik die ventilators had hangen sloopte mijn pony ook elke deken.
Had ik net een nieuwe opgedaan,kwam een paar uur later de stal weer in en wat denk je????Het gehele elastiek wat om de nek zit achter de oren gewoon volledig afgescheurd en de hele halsdeken in de naad open getrokken :oo hahaha
Hoe ze dat heeft klaargespeeld?Nou door gewoon het klipje vast te schuren in dr slowfeeder en dan trekken maar! >;)
Stond ze daar als een ontplofte banaan met een blik zo van: Ik weet dat ik iets heb gedaan baasje hihi vind je het ook zo grappig := ?
pffffff de zoveelste deken aan gort -:(-

Mag hopen dat de vents dit mij gaan besparen,scheelt een hoop geld. %)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:23

Helaas ligt niet aan mijn paardje die hem molt maar een leuke dikke vette vriendin (trekpaard) die haar tanden graag gebruikt en de deken vast blijft houden.
Niet handig.. mja weinig aan te doen! Straks is de deken gewoon roze, aangezien ik roze/katoenen rekbare stof gebruik om de plekken te maken hihi

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:38

@zuma1 gewone azijn die je uit de supermarkt haalt :)

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:39

Mijn Skincalmin tester is binnen!! :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:57

Wooow wat 'n wind hier! Straks pony maar ff lekker een uurtje bloot zetten :D

Iemand al eens uitgetest of de Derfen lotion spraybaar is?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:20

@zuma1: natuurazijn lijkt me. In de supermarkt heb je schoonmaakazijn en natuurazijn. Schoonmaak gebruik ikom mn onkruid te killen, dat zou ik dus niet op mn paard zn tere huid smeren.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:31

Jotoma schreef:
@zuma1: natuurazijn lijkt me. In de supermarkt heb je schoonmaakazijn en natuurazijn. Schoonmaak gebruik ikom mn onkruid te killen, dat zou ik dus niet op mn paard zn tere huid smeren.

ja dat bedoelde ik haha, sorry was ik vergeten te melden. je kan beide kopen in de supermarkt

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:54

Wat is dat skincalmin?? Nog nooit van gehoord

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:16

Auraenguus schreef:
Wat is dat skincalmin?? Nog nooit van gehoord

dat is wat nieuws, kwam iets tegen op bokt kon je je voor opgeven en dan moet je om de week foto maken van je paard (voortgang foto's) en dan gaan zij kijken of het bij jouw paard werkt.
zal het merken, het was gratis (testflacon)

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:19

Oké weer wat bij geleerd :) zal mooi zijn als dit gaat helpen succes.
Wij horen dan vast nog wel als het wat is .

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:28

Is er iemand die ervaring heeft met deze deken? http://www.agradi.nl/br-basic-eczeemdeken-165.htm Ik heb hem zojuist binnengekregen. Ben een beetje in de war. Er zitten gespen bij de nek, maar geen masker erbij. Waar moet ik dat aan vastmaken? En er zit een extra singel bij. Geen idee waar die voor is. En er zit aan het stuk tussen de benen een tunnel waar die singel doorheen zou passen. Voor het eerst ben ik in de war van een deken....

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:30

Auraenguus schreef:
Oké weer wat bij geleerd :) zal mooi zijn als dit gaat helpen succes.
Wij horen dan vast nog wel als het wat is .

weet niet of jullie er ook iets aan hebben dat ik de foto's hier plaats?
ik ga volgende maand pas van start want heb dan mijn paardje pas weer thuis.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:32

TinePine schreef:
Is er iemand die ervaring heeft met deze deken? http://www.agradi.nl/br-basic-eczeemdeken-165.htm Ik heb hem zojuist binnengekregen. Ben een beetje in de war. Er zitten gespen bij de nek, maar geen masker erbij. Waar moet ik dat aan vastmaken? En er zit een extra singel bij. Geen idee waar die voor is. En er zit aan het stuk tussen de benen een tunnel waar die singel doorheen zou passen. Voor het eerst ben ik in de war van een deken....

Ik heb niet dezelfde deken maar het principe lijkt me hetzelfde als alle andere 'basic' eczeemdekens.
Masker moet je los kopen. Dat is (bijna) altijd dat die er niet bij zitten.
Dus daar zijn die gespen bij de nek voor. Voor de los verkrijgbare maskers.
Tunnel tussen de voorbenen is om de buikflap aan vast te maken zodat deze niet naar achter zakt e.d.
Wat bedoel je met "een extra singel" die erbij zit?

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:45

Nataschax schreef:
@zuma1 gewone azijn die je uit de supermarkt haalt :)

ik gebruik natuurazijn van de Lidl, lekker goedkoop!!
Mi_Amore schreef:
Iemand al eens uitgetest of de Derfen lotion spraybaar is?

nooit uitgeprobeerd, maar zal best wel kunnen lijkt me, ik vind het ontzettend stinken en helpt bij mijn paardje niet echt tegen de jeuk :(

ben benieuwd naar het resultaat van de Skincalmin, laat je het weten??, je weet maar nooit, succes!!

Goed idee die ventilatoren!! gelukkig hier geen beestjes binnen, de stallen zijn in een vrij grote schuur, is altijd erg fris en de deuren staan altijd open, dus al een beetje natuurlijke windstroom en ze heeft nu sinds kort door dat ze beter binnen kan staan als er beestjes zijn, ze kan de hele dag door naar binnen en als ze 's avonds van de wei moeten (anders blijven ze vreten) gaat ze nu binnen staan ipv in de paddock, dus ze krijgt eindelijk haar verstand, de puppy :+
Daarom kan de deken nu 's avonds af terwijl hij vorig jaar altijd op moest en ik hem ook vaak moest wassen en maken, dus ik heb dekens met witte stukken erop, (roze lijkt me ook wel leuk ;) )ziet er wel blits uit maar was wel vervelend, telkens dat maken, gaat nu dus beter gelukkig.

Rare deken die van Agradi, ken ik niet, anders even Agradi bellen misschien??
Laatst bijgewerkt door assebassie op 08-04-14 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:49

dan zal ik hier ook foto's en voortgang laten zien. doe ik wel van de weken of maanden zodat je een beetje voorgang ziet.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:51

Ik heb me ook aangemeld voor de Skincalim maar nog niets ontvangen :( Wel bericht terug gehad dat het opgestuurd gaat worden.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:57

Dank je Yinthee. Dat het masker er niet bij zit dat wist ik van te voren, maar dan zijn die gespen wel lastig. Hoe doen jullie dat? Gewoon afknippen of los eraan laten bungelen?
In het tasje waar alles inzit zit letterlijk een extra singel. Gewoon zo'n elastieken band met een gesp eraan en een sluiting.
singels van de buikflap kunnen niet door die tunnel van de flap tussen de benen, want die zijn vastgenaaid aan de buikflap, Moet ik daar dan die losse singel voor gebruiken? Lijk een beetje raar een singel die alleen achter zijn voorbenen door een tunnel gaat en achter zijn schoft door een lusje. Ik zal zo op stal eens puzzelen.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:05

jessie84 schreef:
Ik heb me ook aangemeld voor de Skincalim maar nog niets ontvangen :( Wel bericht terug gehad dat het opgestuurd gaat worden.

dan heb je het morgen, ik kreeg een mail en de volgende dag was het er:)

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:13

Hier nog steeds een jeukvrije pown met een hele mooie manen bos! Moet wel zeggen dat hij onder de deken staat. En ik ben al een hele tijd van voer veranderd. Hoop dat we goed de zomer doorkomen!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:18

TinePine schreef:
Dank je Yinthee. Dat het masker er niet bij zit dat wist ik van te voren, maar dan zijn die gespen wel lastig. Hoe doen jullie dat? Gewoon afknippen of los eraan laten bungelen?
In het tasje waar alles inzit zit letterlijk een extra singel. Gewoon zo'n elastieken band met een gesp eraan en een sluiting.
singels van de buikflap kunnen niet door die tunnel van de flap tussen de benen, want die zijn vastgenaaid aan de buikflap, Moet ik daar dan die losse singel voor gebruiken? Lijk een beetje raar een singel die alleen achter zijn voorbenen door een tunnel gaat en achter zijn schoft door een lusje. Ik zal zo op stal eens puzzelen.

Nou als het goed is zitten er onderaan je buikflap in het midden ook gespjes. Die gaan aan de gespen in de tunnel door de voorbenen. Bin de mijne tenminste.
Kun je anders eens een foto maken van wat je allemaal hebt en bedoeld? Mag ook via pb.
Volgens mij denk je Veel te ingewikkeld haha

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:21

Tunnel overdwars dus dan zou er door de breedte iets door moeten. Dus om het paard heen zeg maar. Overdwars op de flap die naar de voorbenen gaat. Maar ik heb net gepast en hij is veel te groot. Wie weet hoe dat zit bij agradi? Makkelijk te ruilen ook na passen?