Paps had een domme fout gemaakt.
Was echt heel heel veel foto's kwijt.
Maar heb ze weer

Over die vitamines, zoals ik van de week al aangaf, ik heb hier het voorbeeld lopen van een tekort aan bepaalde voedingsstoffen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:kwam het net tegen toen ik op zoek was naar info over spelt.
naar aanleiding van een ander topic zit ik er toch wel weer aan te denken om dat te gaan geven.
staat ook in dat spelt veel selenium bevat,iets wat ap dus tekort had.
ben er al eerder mee bezig geweest,maar heb het toen niet gedaan omdat het wel een heel eenzijdig voer is.
maar samen met een supplement is het wel een heel schoon voer zonder extra onnodige troepjes
komen me trouwens steeds meer en meer berichten tegemoet dat heel veel paarden met zomereczeem tekort hebben aan selenium..
reden waarom supplementen bij deze paarden dus zo goed werken omdat die toch wel tekorten aanvullen
superroos:
je ziet het niet echt goed op de foto's he.
lijkt net alsof er veel witte huidschilfers zitten?
klopt dat?
klein tipje nog hoor,die groene leem he...smeer je die elke dag?
zou ook af en toe even een dag of meer overslaan om het lichaam de kans te geven zelf het een en ander te regelen.
ellepel schreef:ik kom trouwens 4x per week langs een kinderboerderij vlak bij mijn werk..
daar llopt ook een ubergaaf shetje,een roodschimmeltje.
vreselijk dik en vreselijk eczeem![]()
heb vanmorgen even bij hem staan kijken,maar schouders helemaal kaal geschuurd,staart weg,manen weg,heeeeele dikke manenkam.
eigenlijk best sneu.
weet dat hij een tijd met een dekentje op liep,maar dat was zo laat in het jaar dat die vast gesneuveld is.
heb nog steeds de neiging om er heen te gaan en es uit te vissen wat ze er verder aan doen.
door crashes van de pc ben ik ook heel veel foto's kwijt.
dat is dan wel weer nadeel van digitale foto's he?
echt gaan toch langer mee
gelukkig heb je ze terug
Loechest schreef:Over het laatste bericht met mijn vragen:
Het is een paardje dat ik ga inrijden als hij drie is, hij is nu 2,5. Hij is van de manege en heeft dus staart en manen eczeem. De paarden staan dag en nacht in de wei en de eigenaar kan gewoon geen deken kopen, hij valt niet om te praten. Deze zomer heeft hij er weinig last van gehad maar toen kende ik hem nog niet echt en was nog niet bekend wie hem zou gaan inrijden. Nu ik het weet heb ik meer intresse maar ik weet dus niet precies hoe erg het is. In deze periode heeft hij een beetje roos bij zijn manen en bij zijn staat niets. Ik ga echt proberen in het voorjaar te zeuren over een deken. Maar als hij goed ingereden is en alles kan word hij doorverkocht naar het strand want daar heeft hij er geen last van... Tja, dat is jammer voor mij maar beter voor hem.
Groetjes!
sietske83 schreef:Ze heeft wel de kenmerken van zomerecxeem.
Dikke manenkam, jeuk en veel schuren. Ze blij als de op haar komt. En begin oktober de deken 1 dag afgehad en de hals was alweer dik en hard.