Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dookia

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:35

Buiten dat hij te zwaar staat vind ik hem op eerste zicht niet typisch cushingachtig, maar dat wilt niets zeggen

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:42

Te zwaar kan ook door Cushing komen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:50

Foto waar de mini bij staat is van begin deze week .
Dan foto hoofd in de stal deze is van vanmorgen . Ze kijkt beetje vreemd .
En je ziet een begin van de bult .
Dan een foto van opzij met neus in kleine bak is van vanavond . Foto vertekend wat want ze is minder bol als dat ze eruitziet op de foto .
En dan een schuin van voren . De plek is goed zichtbaar .
Zinti is al haar hele leven zwaar geweest .
Ze begint er nu weer wat beter uit te zien .
Maar het eerste wat gigantisch wordt is haar buik .
Heb haar einde 2012 mooi op gewicht en training gehad . Daarna ging het berg afwaarts met alles .
Wilde haar morgenochtend rijden in het bos . Maar met die bulten kan er geen zadel op .
Wandelen dan maar .
Ze stond ook met een viesige neus .
Pas haar ogen vol prut . En nu neus nat en wittig snot achtig ...
Raadsel paard

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:27

Ben vergeten erbij te vermelden dat je zeker niet mag vergeten muziek aan te steken

dookia schreef:
Mijn paradijs

[ Video ]

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:50

dookia schreef:
Ben vergeten erbij te vermelden dat je zeker niet mag vergeten muziek aan te steken

dookia schreef:
Mijn paradijs

[ Video ]

Owwww , hij is leuk!!Echt genieten zoon plek!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:54

Zinzi , erg vreemd die ingebouwde drop pannels , op zich zie ik ze wel vaker , maar niet dat ze zich zo snel ontwikkelen....maar het lijkt wel of ik zoiets ook zie aan de achterkant van de achterbenen , kan dat?
Hoe loopt ze? is ze gevoelig?
Ik hoor wel vaker dat een manenkam opeens dik en stijf kan zijn , maar opeens van die vetophopingen...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:11

Heb het alleen eerder gezien toen ze nog 24/7 in vol gras stond .
Zo erg .
Achter lijkt op de laatste foto idd ook wel . Maar dat viel me gisteravond niet echt op .
Zie op die foto wel dat ze bij de flank wat ingevallen is .
Voor de rest is ze behoorlijk wat kg s kwijt .
Ga er zo heen . Eens kijken wat het nu is . En even wandelen met haar . Dan kan ik beoordelen of ze gevoelig loopt .
Ze is nooit bevangen geweest . Gelukkig
Haar manenkam is wel stijf maar zachter als maand geleden .

En even het filmpje kijken van Dookia .

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:16

Ik zie op de laatste foto wel een erg duidelijke knik in haar hoefwand van haar rechter voorvoet.
Achter kan ik niet zo goed beoordelen.
Is echt een gouden paardje volgens mij <3

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:19

Ga ik ook eens van dichtbij bekijken zo direkt .
Ze heeft in die voet wel een chronische opervlakkig scheurtje van bijna boven naar beneden .

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:20

En het is een gouden paard idd

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:33

@dookia Heel mooi ! Leuk paradijs !
@zinzi ik zou ze op dieet zetten...100kg lichter zou dit paard heel erg goed doen. Zadel erop en rijden...duurtrainingen, geen piekinspanningen. Die bulten zijn vetophopingen, kan je makkelijk een zadel opleggen en gaan ervoor :j Opbouwend tot een half uur draven en galopperen per dag.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:08

Ze werkt . En als ze 100 afvalt dan is er niks meer over hoor .Is ook het type paard . Rondgeribt en kort . Stevige benen eronder . Ze is nog wel wat zwaar maar geen 100 kg . De foto vertekend ook .
Had Dookia ook een foto gemaild van voor alle ellende .
Die bulten kwamen ineens opzetten en vanmorgen ook weer nagenoeg weg . Dus lijkt me sterk dat dat vet is dan . Zo ineens
Die duur training kan niet nu . Energie niet en een slecht achterbeen ( zie profiel voor het verhaal )
#
Dat is een kwestie van aftasten wat wel en niet kan .
En op dieet staat ze hoor . Afgewogen kracht voer . Nihil aantal grammen . 1 x per dag gesealed hooi . En dan hooi in slowfeeders ...
Heb op deze manier spijt van mn foto's .
Want dat ze niet slank is weet ik . Maar die bulten zijn geen vet .

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:20

Kom beetje lomp over ...
Sorry daarvoor . Maar het is allemaal al moeilijk genoeg zonder het verhaal afvallen dat weten we .
En zijn we al jaren tegen aan het vechten .
Zinti wordt van niks dik .
Alleen als ik haar 5 x pw flink kan werken dan gaat het enigszins goed .
Maar dat lukte sinds januari niet meer en zijn nu sinds week of 6 weer aan de gang maar ze zweet heel snel en is snel moe .
Het is een Gelderse dame die wel doorgaat als ik dat vraag . Maar we zitten ook nog met een slecht been .
Dus wanneer doe ik het goed ?

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:28

Ff gezocht naar die foto van ervoor en gevonden. Met die miserie van gisteren van die emails ga ik die gemist hebben
Afbeelding

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:33

@zinzi_jewel: wat is haar ATCH waarde weer? ik kan het maar niet terugvinden

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:43

Dat heeft de doc me niet verteld . Ook niet achter gevraagd . Was zo perplex dat test negatief was .
Terwijl ze symptomen genoeg heeft . Die ik hier gevonden heb en die Doc ook zag ...
Het is een grote puzzel en ik vroeg me af of die bulten een reactie op de medicatie kon zijn .
Vanmorgen was het aan een kant nagnoeg weg .
Ga zo wandelen met haar . Zou vanmorgen gaan doen . Maad werd even bloed sjaggerijnig van het zonnetje wat er niet doorkomt .
Winterdip

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:09

Zo, ik ben gisteren weer op bezoek geweest bij mijn Imago.

Het gaat erg goed met hem! Hij is íets afgevallen maar het misstaat hem niet. Eigenlijk vind ik hem er top uitzien. Was een paar maanden geleden wel anders! Heel toevallig kwam Apple van Kevin zo'n 5 minuten nadat ik er was, konden we dus samen even onze paarden bekijken want die zijn nog steeds beste maten van elkaar haha. Heb Imago lekker kunnen aaien en knuffen en doen, erg leuk allemaal. Hij staat er blij en wakker bij.
En geen spoortje gevoeligheid c.q. pijn in zijn voeten meer te ontdekken! *\o/* *\o/*
Ging nu met een veeeeel fijner gevoel daar weg dan 2 weken geleden.

Gaat goed met zijn medicatie. De persoon die over het voer gaat zei dat Imago inderdaad heel slim is in om zijn pilletje heen eten dus het gaat nog steeds in een broodje of appeltje en dat gaat prima!

Heeeeel klein stukje film, Imago helemaal happy te eten! Kan lekker de hele dag door bepalen wat hij doet! In overleg met zijn buddy Kevin natuurlijk haha....
http://www.youtube.com/watch?v=EXaLcZPvqk8

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:15

Fijn nieuws Imago .

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:18

Dookia ook erg leuk filmpje. Ik blijf ook weg van jouw honden hoor, leuk om daar ook eerst een stukje van te zien. Haha je paard is lekker een brutaaltje, lekker blij en vrolijk, heerlijk om te zien hoor!

Zinzi, ga nou niet teveel erover in zitten. Lekker foto's plaatsen want je hebt een heel mooi glimmend paard om te zien dus nergens voor schamen.
Je paard is inderdaad een erg zwaar gebouwd type en rot dat je al je hele leven tegen het gewicht knokt. Feit blijft dat (over)gewicht natuurlijk niet opschiet voor al een gevoelig been dus ja, voor jou zit de uitdaging vooral in het feit haar zo slank mogelijk te krijgen, hebben en houden. Dat weet je zelf natuurlijk ook wel. En wat dat betreft is dit een topic waarin wel iedereen gewoon zegt waar het op staat, hoewel een beetje tact daarbij zeer gewaardeerd wordt.

Bulten op welke medicatie bedoel je Zinzi? De Prascend? Ik heb daar zelf geen ervaring mee, wellicht wel iemand anders hier zoiets aan de hand gehad?
Die bulten, wellicht vochtbulten? Ik weet het niet hoor, roep ook maar wat. Tijdelijke allergische reactie?

Ik vond haar overigens op foto nr. 2 wel de wat 'stoned' uitdrukking hebben die ik bij Imago ook veel gezien heb. Dat kan wel een wisselend humeur inhouden, dat heeft Imago heel erg gehad in de opbouw.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:20

Wat een goed nieuws imago.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:29

Ja foto 2 is idd een stoned achtig iets . Is dag 2 van een halve prascend .
Vanmorgen was ze uitermate humeurig naar onze kleinste mini .
Blik in de ogen stond weer normaler .
Houdt haar nu wel minimaal 5/6 dagen op een halve pil .

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:31

Ja, dat zou ik wel doen. Ik heb Imago op een bepaald moment zelfs 9 dagen lang op minder hoge dosering gehad omdat hij echt heel stoned ervan werd. Zelfs met gewoon aan de hand wandelen, zwalkte hij achter me aan, kon amper zelfs een kleine helling op komen toen. Echt heel sneu was dat!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:43

@zinzi was niet mijn bedoeling om je spijt te laten krijgen van je geplaatste foto's, helemaal niet...sorry als het zo over kwam ! Van haar achterbeen had ik niet gelezen ( heb niet het hele verhaal doorgespit :o ) Maar ik ga je nu effe het verhaal van mijn zwarte merrie vertellen, die 20 is en werkt dus ook niet meer ...vorig jaar erg hoefbevangen geweest, haar hele leven al te dik geweest ( ik vond altijd dat ze er fijn mooi gespierd uitzag, was altijd bang dat ze wat te kort zou komen ...), toen ze op pensioen ging, werd ze natuurlijk nog een ietsje dikker, met de bijhorende vetophopingen typisch voor ems paarden. Tot ze zo erg hoefbevangen werd en toen gingen mijn ogen open...opgegeven door de DA, niks meer aan te doen, gekanteld hoefbeen rechtsvoor,... ware het niet dat ze zelf nog zo'n ongelooflijke vechtlust had...mede daardoor is ze dus nog op deze wereld. Maar...ben wel radicaal omgeschakeld...6 maand paddock, zonder een spriet gras, max 5 kg droog hooi per dag en een handje Formula4Feet voor de mineralen, niks meer en ook niks minder. En ik kan je vertellen...dat is weinig, heel erg weinig als je gewend bent om '' normaal '' te voederen...Ik durf gerust zeggen dat ze meer dan 100 kg kwijt is ( ze is maar 1.62cm groot) en ze heeft nu terug het model van toen ze een jonkie was :D De vetophopingen zijn weg, haar hoeven zijn na een jaar weer normaal, ze koerst weer door de wei gelijk een veulentje en ze blinkt als een spiegel. Dankzij haar verhaal, staan ze hier nu alle 3 op zo'n dieet en ze doen het er goed op...ik ben nog altijd verbaast over hoe weinig een paard nodig heeft om gewoon goed te functioneren en het heeft van mezelf ook een enorme aanpassing gevraagd, maar het resultaat zegt mij dat ik zo moet doorgaan.
Nu gaat dit stukje natuurlijk weer over afslanken :o , maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt, al hou je het maar enkel in je achterhoofd, want ik vind nog altijd dat je paardje er '' te goed '' uitziet,wat misschien wel eens de reden zou kunnen zijn voor allerlei kleine en grotere kwaaltjes...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:51

Ow ja...bijna vergeten over die bulten...denk je dat dit vochtophopingen zijn ? Ik heb geen ervaring met vocht op die plaats, maar mijn cushingpatientje kreeg na een weekje pergolide af en toe een dik en tranend oog en stalbenen...oogdierenarts is geweest en die beweerde dat het oedeem aan het ooglid was waardoor het traankanaal dicht kwam te zitten....dus hier wel degelijk vochtophopingen, maar dan wel op een andere plek als bij jouw paardje...
Is inmiddels hier helemaal verdwenen hoor, zowel het oogprobleem als de stalbenen...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:55

Zinzi_jewel schreef:
Ze werkt . En als ze 100 afvalt dan is er niks meer over hoor .Is ook het type paard . Rondgeribt en kort . Stevige benen eronder . Ze is nog wel wat zwaar maar geen 100 kg . De foto vertekend ook .
Had Dookia ook een foto gemaild van voor alle ellende .
Die bulten kwamen ineens opzetten en vanmorgen ook weer nagenoeg weg . Dus lijkt me sterk dat dat vet is dan . Zo ineens
Die duur training kan niet nu . Energie niet en een slecht achterbeen ( zie profiel voor het verhaal )
#
Dat is een kwestie van aftasten wat wel en niet kan .
En op dieet staat ze hoor . Afgewogen kracht voer . Nihil aantal grammen . 1 x per dag gesealed hooi . En dan hooi in slowfeeders ...
Heb op deze manier spijt van mn foto's .
Want dat ze niet slank is weet ik . Maar die bulten zijn geen vet .

Had ze geen bult onder haar buik?
Als het oedeem is oid , dan zakt dat naar het laagste punt , dus onderkant van der buik.