Nathalie84 schreef:Misschien kunnen jullie me wat verder helpen. Ik ben nu een aantal dagen in de weer met wat jeukstillende middeltjes (leovet). Ik merk nog niet echt verbetering (zie hem zich krabben in de wei en schuren in de stal). Hij schuurt zich voornamelijk aan zijn manen, staart eigenlijk helemaal niet.
Is er iets waaraan ik kan zien wat het is? schimmel? zomereczeem? iets anders??
Tevens wil ik graag wat duurdere producten uitproberen als cojosol en endure (sonja waar bestel je dat precies?). De cojosol hebben ze hier in de buurt alleen in literflessen, dat is me toch wat veel. Hoe is jullie ervaring met cojosol? Endure schijnbaar goed?
Die van mij begon verleden jaar ook alleen met schuren van de manen. Heb toen een halsdeken gekocht en gebruikte sweet itch, maar dit werkte bij hem niet tegen de jeuk. Ik heb toen de manenkam een poosje behandeld met uiercreme (voor de kloofjes) en ben toen begonnen met behandelen van de manenkam met cojosol. Omdat de cojosol ook een dikker/vetter product is. En waste hem met de shampoo.
Dit jaar heb ik meteen bij het ontdekken van de knutjes al een hele deken opgedaan. Hij heeft tot nu toe 1 x geschuurd en ben toen weer begonnen met 1 x daags de manenkam + staart in te smeren (als hij op stal komt) en hij heeft tot nu toe nog niet weer geschuurd. Ik doe wel vrij lang met de cojosol en is dan niet duurder in gebruik als bijv. sweet itch..