Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) lijkt zo'n spray om te verlichten misschien wel wat .. Maarja, is natuurlijk weer voor mensen gemaakt, dus geen idee hoe dat bij paarden werkt. Is wel homeopatisch/natuurlijk, dus vandaar dat ik dat eens aan het bekijken ben..
wat gaaf dat het met sjaak zo goed gaat.
Dacht als de spray misschien iets nostrilvetachtig was (en dus jeukstillend van binnenuit zeg maar) dat dit eventueel verlichting kon geven. Maar weet ook niet of de spray handig zou werken bij een paard, geen idee hoe het uitziet.

). Hij heeft ook de zenuwen op het hoofd getest om te zien of die misschien wat minder zouden reageren, maar ook dat was allemaal ok.
Zo gevoelig op/rond zijn neus, met beleid mocht je hem wel aanraken (heel rustig) maar als je perongeluk met je hand ofzo tegen zijn neus kwam ging hij zowat de lucht in
Maar dat had hij nu bij de DA totaal niet (besefte ik achteraf), terwijl die hem toch op die zenuwen en rond de neus enzo zat te "prikken". Kan dan wel te rijmen zijn met de pollen die nu grotendeels weg zijn (en nu in zijn nieuwe paddock heeft hij echt geen last wegens geen gras vlakbij). Vond het wel iets om eens even bij stil te staan
Ik kom me ook gezellig (?) melden met een headshaker
Ik herken wel een heleboel van wat jullie hier melden. Als ik de laatste filmpjes zie en jullie reacties, ben ik bang dat die van mij ook valt in de categorie 'extreem'...
) Daarna begonnen met rijden voornamelijk recreatief. En als ik terug kijk heeft hij het schudden altijd wel al iets gedaan. Maar niet zo erg, tot een paar jaar geleden toen het oik echt hinderlijk werd bij het rijden. Eerste idee was zomereczeem en dus een deken aangeschaft. Dit leek wel wat te helpen, hoewel het schuren nooit helemaal over ging en het ook weer niet zo extreem was dat hij manen en staart open schuurde. Ik twijfelde of het wel zomereczeem was. Masseuse erbij gehad, leek wel wat te helpen, maar schudden kwam wel weer terug (uiteraard). Nieuw zadel, geen verandering. Ik dacht aan gevoeligheid voor vliegen, maar ook als er geen/nauwelijks vliegen waren schudde hij. Ook gebrek aan conditie was een gedachte. Vorig jaar begonnen met lessen en na een paar maanden werd het beter
... Tijdelijk dus. En toen ben ik gaan zoeken of het was iets lichamelijks of last van pollen. Aangezien hij ook veel briest en loopneuzen heeft leek dat laatste me wel aannemelijk. Lichamelijk niks aan de hand en toen viel ook het kwartje dat het na een paar maanden lessen beter ging, toen was het pollen seizoen voorbij! Maar zodra de eerste pollen zich aandienen heeft Siroc er last van
Alleen een netje met rijden werkt niet, dus zal een masker moeten proberen en ben inderdaad ook pas begonnen met Puur Pollen, er wordt gezegd dat het ook tijd nodig heeft, dus zullen we volgend seizoen kijken of het effect heeft. En ik zag nu een zoutblok. Ik heb een himalaya blok hangen, die vindt hij wel lekker. Is dat een goed blok?