Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Safiera schreef:Anita67: en ik zou beginnen met een goede deken, al vrees ik dat je (te?) laat bent daarmee nu.
Als middeltje zou ik wassen met ZT shampoo, en evt een verzachtende crème.
Verder idd naar het voer kijken, niet teveel zetmeel en melasse.
Zinzi_jewel schreef:Jeuk, idd voer onder de loep nemen en een goede deken aanschaffen. En evt wat smeren om plekjes die toch kriebel geven in te smeren.
Ik gebruik nu Equi protecta. Maar de sme lotion is ook een fijne.
Beide niet vettig. Dat vindt ik belangrijk want anders wordt het zo vuil door stof en zand. En gaat ook weer jeuken.
Ja de TKC lotion is olieachtig , en zand stof blijft er aan hangen .
Heb een serieuze eczemer. Maar een pony die ik ervan verdenk.
Staart kriebels, toont ook licht IR. Wat vet ophopingen rond de staart oa
papagroom schreef:Die kale plekjes op de buik zijn goed weg te smeren met de paardenzalf van equiprotecta....daar heb ik hele mooie resultaten mee gezien,en dat werkt ook op die kale plekken onder het halster....die zou ik overigens zowiezo af doen...dat is ook veiliger.
funnyhorses schreef:Hier hebben we voor ons eczemertje ventilatoren in de stal geplaatst en het is een super succes!!!
Het is een inloopstal en ik kon zelfs de deken eraf halen,wel zo fijn ivm het verharen op het moment.
Geen geschuur en gestamp meer gehad en ze kan zelf kiezen of ze binnen of buiten wil staan.
Maaaarije schreef:Hallo,
Ik meld me hier ook even!
Ik heb een Shetlander met eczeem.
En nu kwam ik dit tegen;
http://www.ej.nl/products/10000424/7900019/
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Of enig idee of dit dekens ook beschadigd??
Aangezien ik het ook oneerlijk vind voor mijn pony dat hij helemaal niet meer kan schuren als hij jeuk heeft.
Ben benieuwd!
funnyhorses schreef:Maaaarije schreef:Hallo,
En nu kwam ik dit tegen;
Aangezien ik het ook oneerlijk vind voor mijn pony dat hij helemaal niet meer kan schuren als hij jeuk heeft.
Ben benieuwd!
Dat is een prima matje om te schuren,ik heb ook zo ene en dat zijn geen scherpe noppen dus dekens worden niet kapot getrokken daardoor.
Nataschax schreef:Via bokt markt kwam ik bij een advertentie voor een nieuw product tegen eczeem.
die moest je invullen over je paard en dan kreeg je het product gratis en mocht je het testen.
wie heeft er ervaring met SkinCalmin? wie heeft die test nog meer gedaan?
funnyhorses schreef:Ach het is vast weer het zoveelste smeer middeltje met beloftes en een luxe naam.![]()
Ik geloof er niet meer in hoor.
chery schreef:Even voor diegene die Fibra voeren of willen gaan voeren.Ik kreeg een nieuwsbrief.....
Door omstandigheden was er iets met de prodctie. In april komt de anti itch uit, het suiker en zetmeel gehalte is verder omlaag gebracht en doordat ze andere deals hebben kunnen sluiten, wordt het ook goedkoper.
Maaaarije schreef:Hallo,
En nu kwam ik dit tegen;
Ben benieuwd!