Zie zijn vlekken door de deken heen

Waar heeft Wisse het meeste jeuk?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fleur1984 schreef:Hoi,
Ik wil mij ook even melden.
Ik heb mijn pony vorig jaar in september aangekocht. hij was toen veel te dik, kreeg te veel krachtvoer en te weinig beweging. daarnaast had hij ook een stuk van zn manen en staart afgeschuurd. Volgens de eigenaar was dit de eerste keer dat hij dit deed, en uiteraard geloofde ik hem.
Sinds juni-juli is hij opnieuw gaan schuren, manen en staart. Ik ging er van uit dat het kwam door te eiwitrijk gras in combinatie met muggenbeten. Maar hij gaat steeds meer en meer schuren. ondertussen heb ik hem al een week op de paddock met hooi, wat natuurlijk voor hem niet leuk is. Qua gewicht helpt dit goed, dus ik wil hem wel stilaan af en toe wat gras geven, eventueel met graasmasker.
Maar het schuren, dat mindert dus niet, integendeel. Hij heeft toch zeker tientallen wondjes waar hij tot bloedens toe mee schuurt![]()
Volgens de dierenarts kan ik volgens jaar met poedertjes beginnen. Exzeemdekens ben ik eerlijk gezegd niet zo voor, omdat de pony heel 'natural' behandeld wordt. Beestje heeft nog nooit een bit, ijzers, stal of deken gehad.
Mijn vraag is nu wat ik op korte termijn aan het schuren kan doen? Ik geef hem spelt, wat goed is om te ontgiften en ook lijnzaadolie. Omdat hij jaren te veel krachtvoer heeft gehad, denk ik dat hij te veel afvalstoffen heeft die nog in zn lijf zitten.
Heeft iemand ervaring met propoliszalf tegen de jeuk?
Fleur1984 schreef:Maar het schuren, dat mindert dus niet, integendeel. Hij heeft toch zeker tientallen wondjes waar hij tot bloedens toe mee schuurt
Volgens de dierenarts kan ik volgens jaar met poedertjes beginnen. Exzeemdekens ben ik eerlijk gezegd niet zo voor, omdat de pony heel 'natural' behandeld wordt. Beestje heeft nog nooit een bit, ijzers, stal of deken gehad.
Fleur1984 schreef:Maar het schuren, dat mindert dus niet, integendeel. Hij heeft toch zeker tientallen wondjes waar hij tot bloedens toe mee schuurt![]()
Mijn vraag is nu wat ik op korte termijn aan het schuren kan doen? Ik geef hem spelt, wat goed is om te ontgiften en ook lijnzaadolie. Omdat hij jaren te veel krachtvoer heeft gehad, denk ik dat hij te veel afvalstoffen heeft die nog in zn lijf zitten.
Heeft iemand ervaring met propoliszalf tegen de jeuk?
ellepel schreef:deze deken van appie en meer vliegendekens hebben de buikflap aan de deken vastzitten en die doe je dus aan 1 kant dan vast.
ook de hals is los en zet je vast door gespen.
waarom doen ze dat niet bij eczeemdekens?
zou de stof daar te dun voor zijn ofzo?
zo'n deken als dit is veel makkelijker op te leggen
misschien dat ik zelf nog es ga knutselen om zoiets in elkaar te zetten, ben ondertussen een wonder in eczeemdekens naaien geworden![]()
lemanthia schreef:---------------------------------------------
morgen ga ik op stal proberen dr exzeemdeken te maken dan krijgt ze hem na de les weer op.
en ik ga weer beginnen met hydrocortiderm zalf.
abbycootje schreef:ik heb het idee dat hij het ergste nu heeft gehad, en dat ik beter pas volgend jaar kan beginnen.
We doen nu dagelijks wassen met teershampp verzacht tijdelijk, hij schuurt dan stukken minder, nog wel afentoe maar het is voor hem wel fijner,
Anne77 schreef:Heb vandaag biergisttabletten gekocht bij de Etos. Wie weet hoeveel een haflinger er per dag moet hebben? Een mens moet er al 9 op een dag dus neem aan dat een pony er een stuk meer moet?
En geven jullie dit vooral als een kuur en zo ja hoe lang geef je het dan?
Alvast bedankt!
ellepel schreef:dit lijkt me een goede deken!
http://www.agradi.nl/productimages/4037960.jpg
ProHorse FlyBuster voor 53 euro.
deken schijnt een maat kleiner te vallen.
agradi heeft opruiming trouwens
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... tegorie/56