janouk schreef:Ik had de tip gekregen om de kalium -natrium verhouding te verbeteren Een verstoring kan leiden tot overgevoeligheid van de zenuwen.
Hoeveelheid kalium is in het hooi moeilijk te beinvloeden, dus werd me aangeraden de hoevedlheid zout te verhogen als experiment.
sinds janouk extra zout krijgt door haar voer krijgt, is de overgevoeligheid sterk verminderd.
Interessant! Had Janouk nu ook seizoensgebonden shaking of gewoon altijd? (weet het niet meer
)
Even hardop denken .. Een verstoring kan leiden tot overgevoeligheid van de zenuwen, zou dat ook gelden voor een kriebelneus? Dat de zenuwen daar gevoeliger worden? Waarom dan enkel in het hooikoorts-seizoen .. misschien dat ze, zodra het warmer weer wordt, ongemerkt meer zouten kwijtspelen/niet voldoende opnemen? Ik weet dat ze dit verliezen met zweten, maar zweten wordt hier zelden gedaan
Maar misschien dat het toch op een andere manier .. ze drinken veel meer bij warmer weer, dus wordt alles verdund .. Of zoiets?
Een (mineralen)blok doet [***] niks mee, maar ik ga wel eens verder op zoek, wie weet loont het toch wel de moeite om eens te proberen zout bij te geven
Moet nu wel zeggen dat het momenteel best ok gaat, hij heeft met rijden meer last van de dazen dan van het shaken. Heeft wel nog beetje kriebel en schudt op sommige plekken wel echt (en op anderen waar je het zou verwachten dan weer totaal niet) maar het valt eigenlijk wel mee .. Of misschien is dat omdat ik het zo gewoon ben
En het kan altijd nog beter