Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik stop mijn pony straks overdag in een overdekte roundpen, zonder echt zicht op andere paarden. Hij krijgt er trouwens wel een hooinet, dus hij heeft wel iets te doen. Ik vond het niet zo'n hele moeilijke beslissing eigenlijk. Ik sta nu op een 'normale' stal en ik miste altijd wel de westernmensen om me heen. Niet dat de mensen die er stonden niet aardig zijn ofzo hoor! Maar je rijdt echt wel anders dan dressuur- en springruiters. Niet dat ik nu kan rijden
Zal straks eens wat opzoeken en navragen
Pony hier is ook soepel, super hoeven en glimt. Heb ook niet het idee dat hij echt tekorten heeft want buiten het shaken gaat hij echt als een trein en ziet er super uit. Maar ik ga het zeker bekijken en in de gaten houden
[***] schreef:Zal straks eens wat opzoeken en navragen
Pony hier is ook soepel, super hoeven en glimt. Heb ook niet het idee dat hij echt tekorten heeft want buiten het shaken gaat hij echt als een trein en ziet er super uit. Maar ik ga het zeker bekijken en in de gaten houden
). Maar ook dat is ook weer zoiets. Alle paarden bij ons komen bij wijze van spreken nooit op het gras (toch niet in de mate van een weidepaard) maar ik kan me niet voorstellen dat die allemaal vitamine E/Selenium tekort hebben, want daarvoor zijn ze in mijn ogen te fit en soepel.. Daarom dat ik zeg dat niet alles voor ieder paard zo op gaat
Wel had ie zijn neus een beetje stuk gekrabt door het wrijven over de grond. Op zijn vragen heb ik het filmpje laten zien en gebaseerd op dat, de uitslagen en mijn verhaal denkt hij toch niet dat hij een lichtallergie heeft, maar wel dat ie heftig allergisch reageert op allergenen. Het licht is dan een extra trigger, maar hij vond de uitslagen van het bloed echt heel hoog. Wel zou het zo moeten zijn dat de lucht letterlijk bijna geklaard zou moeten zijn van al die stofjes, dus zou het ook in dat opzicht beter moeten gaan. Hij adviseerde me wel de prednisontabletjes te geven, verdeeld over 20 dagen. Ben er nog niet helemaal over uit of ik het daar mee eens ben, maar doe het wel. Ben ook wel benieuwd of het iets doet.

janouk schreef:Ik had de tip gekregen om de kalium -natrium verhouding te verbeteren Een verstoring kan leiden tot overgevoeligheid van de zenuwen.
Hoeveelheid kalium is in het hooi moeilijk te beinvloeden, dus werd me aangeraden de hoevedlheid zout te verhogen als experiment.
sinds janouk extra zout krijgt door haar voer krijgt, is de overgevoeligheid sterk verminderd.
)
Maar misschien dat het toch op een andere manier .. ze drinken veel meer bij warmer weer, dus wordt alles verdund .. Of zoiets?
Moet nu wel zeggen dat het momenteel best ok gaat, hij heeft met rijden meer last van de dazen dan van het shaken. Heeft wel nog beetje kriebel en schudt op sommige plekken wel echt (en op anderen waar je het zou verwachten dan weer totaal niet) maar het valt eigenlijk wel mee .. Of misschien is dat omdat ik het zo gewoon ben
En het kan altijd nog beter